YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl: 2019 Cilt: 18 Sayı: 72 Sayfa Aralığı: 1676 - 1687 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17755/esosder.530648 İndeks Tarihi: 06-01-2020

YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Öz:
Yeşil pazarlama kavramı doğası itibariyle tüketiciler ve işletmeler açısından büyük önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı yeşil pazarlama stratejilerinin işletmelere rekabet avantajı sağlayıp sağlamadığını ölçebilmektir. Muğla ilinde yer alan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu ilde yer alan toplam 163 adet 4 ve 5 yıldızlı otel işletmesine ulaşılmış 69 tane otel işletmesinin üst düzey yöneticisinin görüşü alınarak araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma süresince katılımcı otel yöneticilerinin verdiği bilgiler doğrultusunda elde edilen veriler kullanılarak yeşil pazarlama stratejileri ile rekabet avantajı ilişkisini belirlemek amacıyla korelasyon analizine ve yeşil pazarlama stratejilerinin rekabet avantajına etkisinin belirlenmesi amacıyla da regresyon analizine başvurulmuştur. Elde edilen verilerle yapılan analizler sonucunda yeşil pazarlama stratejilerinin rekabet avantajına etkisi olduğu gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm İşletme İktisat İşletme Finans

THE INFLUENCE OF THE GREEN MARKETING STRATEGIES ON THE COMPETITIVE ADVANTAGES: AN APPLICATION ON 4-5 STAR HOTELS IN MUĞLA

Öz:
The concept of green marketing has great importance in terms of consumers and companies. The main purpose of the study is to determine whether green marketing strategies provide competitive advantage to companies. Therefore, 4 and 5 star hotels in Muğla were selected as the sample of the research. There are a total of 163 4 and 5 star hotels in this region. 69 hotels of them have been reached. By using the data of this study, correlation analyze was made to determine the relationship between the green marketing strategies and competitive advantages. At the same time, regression analyze was made to determine of the influence of the green marketing strategies to competitive advantages. According to the results, it is observed that the green marketing strategies have an effect on the competitive advantage.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm İşletme İktisat İşletme Finans
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abubakar, T. (2014). A Study of Sustainability in the Oil and Gas Supply Chain (Doctoral dissertation, University of Central Lancashire).
  • Atay, L. ve Dilek, S. E. (2013). Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Uygulamaları: Ibis Otel Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 203-219.
  • Ay, C. ve Ecevit, Z. (2005). Environmentally Conscious Consumer. Akdeniz İİBF Dergisi , 238-263.
  • Bennett, A. G. (2010). The Big Book Of Marketing. Tata McGraw-Hill Education.
  • Chan, E. S. ve Wong, S. C. (2006). Motivations for ISO 14001 in The Hotel Industry. Tourism Management , 481–492.
  • Crane, A. (2000). Facing The Backlash: Green Marketing And Strategic Reorientation in The 1990s. Journal Of Strategic Marketing, 8(3),277-296.
  • Güçlü, N. (2003). Stratejik Yönetim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 63-85.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe Yöntem, Analiz. Seçkin yayıncılık.
  • Hasan, Z. ve Ali, N. A. (2015). The Impact of Green Marketing Strat egy on The Firm’s Performance in Malaysia. 463 – 470.
  • Jamrozy, U. (2007). Marketing of Tourism: A Paradigm Shift Toward Sustainability. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research , 1(2), 117-130.
  • Karagöz D. ve Özel, Ç. H. (2013). Turizm Pazarlaması. Anadolu Üniversitesi.
  • Kumar, V., Rahman, Z., Kazmi, A. A. ve Goyal, P. (2012). Evolution of Sustainability As Marketing Strategy: Beginning of New Era. Procedia Social and Behavioral Sciences, 482 – 489.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (1991). Principles of Marketing. Prentice Hall.
  • Lancaster, G. ve Reynolds, P. (2002). Marketing Made Simple. Routledge.
  • Leonidou, L. C., Leonidou, C. N., Fotiadis, T. A. ve Zeriti, A. (2013). Resources and Capabilities As Drivers of Hotel Environmental Marketing Strategy: Implications for Competitive Advantage and Performance. Tourism Management , 94-110.
  • Lim, C. ve McAleer, M. (2005). Ecologically Sustainable Tourism Management. Environmental Modelling & Software , 1431-1438.
  • McDaniel, S. W., & Rylander, D. H. (1993). Strategic Green Marketing. Journalof Consumer Marketing, 10(3), 4-10.
  • McMichael, A. J., Butler, C. D. ve Folke, C. (2003). New Visions For Addressing Sustainability. Science, 302(5652) , 1919-1920.
  • Meyer, R. ve Wit, B. D. (1994). Strategy: Process, Content, Context. West Publishing Company.
  • Mintzberg, H. ve Quinn, J. B. (1991). The strategy Process: Concepts, Contexts, Cases. Prentice Hall International Editions.
  • Murin, I., Marková, I., Zelený, J., & Jaďuďová, J. (2015). Green Marketing as a Tool Influencing Consumerś Behavior: Slovak Case Study of Regional Mark Preference. Procedia Economics and Finance, 34, 260-267.
  • Mydock, S. J. (2004). On Green Marketing: Consumer Behaviour in Response to Marketing Renewable Energy Usage. Southern Cross University. Lismore
  • Nadanyiova, M., Kicova, E. ve Rypakova, M. (2015). Green marketing and Its Exploitation in Slovak Companies. Procedia Economics and Finance , 219 – 226.
  • Pan, S.-Y., Gao, M., Kim, H., Shah, K. J., Pei, S.-L. ve Chiang, P.-C. (2018). Advances and Challenges in Sustainable Tourismtoward A Green Economy. Science of the Total Environment , 452-469.
APA AKDEMİR R, AKBULUT O (2019). YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. , 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
Chicago AKDEMİR RUŞEN,AKBULUT ONUR YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. (2019): 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
MLA AKDEMİR RUŞEN,AKBULUT ONUR YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. , 2019, ss.1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
AMA AKDEMİR R,AKBULUT O YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. . 2019; 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
Vancouver AKDEMİR R,AKBULUT O YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. . 2019; 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
IEEE AKDEMİR R,AKBULUT O "YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA." , ss.1676 - 1687, 2019. 10.17755/esosder.530648
ISNAD AKDEMİR, RUŞEN - AKBULUT, ONUR. "YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA". (2019), 1676-1687. https://doi.org/10.17755/esosder.530648
APA AKDEMİR R, AKBULUT O (2019). YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 18(72), 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
Chicago AKDEMİR RUŞEN,AKBULUT ONUR YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 18, no.72 (2019): 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
MLA AKDEMİR RUŞEN,AKBULUT ONUR YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.18, no.72, 2019, ss.1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
AMA AKDEMİR R,AKBULUT O YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2019; 18(72): 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
Vancouver AKDEMİR R,AKBULUT O YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2019; 18(72): 1676 - 1687. 10.17755/esosder.530648
IEEE AKDEMİR R,AKBULUT O "YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 18, ss.1676 - 1687, 2019. 10.17755/esosder.530648
ISNAD AKDEMİR, RUŞEN - AKBULUT, ONUR. "YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 18/72 (2019), 1676-1687. https://doi.org/10.17755/esosder.530648