Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme

Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 77 - 88 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 18-11-2019

Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme

Öz:
Günümüzde halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim pratiklerinde sosyal medyanın önemlibir araç olarak kullanıldığı gerçeği yadsınamaz. Sosyal medyanın içerik üretim,tüketim ve yeniden üretim süreçlerindeki çok kanallı yapısı, geleneksel halkla ilişkilerpratiklerindeki tek kanallı iletişim yapısına dair ezberi bozmuştur. Tüm bu gelişmeler,kurumsal iletişim alanındaki önemli bir çalışma kolu olan stratejik lider iletişimi altbaşlığını da yeni fırsatlar, imkanlar ve tehditlere açmıştır.Bu çalışmada, Fortune Türkiye 500 sıralamasındaki ilk 100 şirketin genel müdürlerininTwitter özelindeki sosyal medya kullanımları incelenecektir. Kurumların doğal sözcüsükonumundaki üst düzey yöneticilerin, öncelikle Twitter’da ne kadar aktif oldukları,sonrasında ise paylaşımlarında bağlı bulundukları kurumun kimliğini kendi sosyalmedya kullanımlarında bir politika olarak kabul edip etmediklerini sorgulanacaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Film, Radyo, Televizyon İşletme Halkla İlişkiler İktisat

Strategıc Leadershıp Communıcatıon And Socıal Medıa: A Study On Twıtter Usage Among General Managers In Turkey

Öz:
Nowadays, it is a fact that social media is used as an important tool in public relations and institutional communication practices. The multichannel structure of social media in the processes of content production, consumption, and reproduction has been a challenge for one-channel communication of traditional public relations practices. All these developments open up new opportunities, possibilities and threats for strategic leadership communication, which is an important line of corporate communication. In this study, the Twitter usage among the general managers of first 100 companies, which are on the Fortune Turkey 500 list, will be examined. It will be questioned whether the top managers, the institutions’ natural spokesperson, are active in Twitter and whether they accept the corporate identity of their company as a policy in their social media use.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Film, Radyo, Televizyon İşletme Halkla İlişkiler İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Cardwell, L. A., Williams, S., & Pyle, A. (2017). Corporate public relations dynamics: Internal vs. external stakeholders and the role of the practitioner. Public Relations Review, 43(1), 152-162.
  • Çınarlı, İ. (2014). Stratejik İletişim Yönetimi Bağlamında Paydaş Kuramı’nın Eleştirel Bir Değerlendirmesi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (46), 23-36.
  • Çöklü, E . (2012). Etkili İşletmecilik Anlayışında İletişimin Rolü: Halkla İlişkilerin Öneminden Stratejik İletişim Yönetimine. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 2 (12), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/iuifd/ issue/22877/244528
  • Fortune. Fortune 500-2018. http://www.fortuneturkey.com/fortune500 (Erişim Tarihi: 01.07.2018) Grunig, J. E., Grunig, L. A., & Dozier, D. M. (2006). The excellence theory. Public relations theory II, 21-62.
  • Huang, L. V., & Yeo, T. E. D. (2018). Tweeting# Leaders: Social media communication and retweetability of fortune 1000 chief executive officers on Twitter. Internet Research, 28(1), 123- 142.
  • Hwang, S. (2012). The strategic use of Twitter to manage personal public relations. Public Relations Review, 38(1), 159-161.
  • Onaylanmış Hesaplar, Twitter, https://help.twitter.com/tr/managing-your-account/about-twitterverified-accounts (Erişim Tarihi: 05.08.2018)
  • Men, L. R., & Tsai, W. H. S. (2016). Public engagement with CEOs on social media: Motivations and relational outcomes. Public Relations Review, 42(5), 932-942.
  • Posos Devrani, Ayşe Elif. (2015). “Sosyal Medya Türkiye’deki Halkla İlişkiler Pratiklerini Nasıl Değiştirdi? Halkla İlişkiler Alanında Çalışan Profesyonellerle Yapılan Anket Çalışması.” In . 1. Uluslararası Yeni Medya Yeni Yaklaşımlar Konferansı Bildiri Kitabı. Çanakkale, 8-9 Mayıs 2014.
  • Rawlins, B. L. (2006). Prioritizing stakeholders for public relations. Institute for Public Relations, 1-14.
  • Zerfass, A., & Sherzada, M. (2015). Corporate communications from the CEO’s perspective: How top executives conceptualize and value strategic communication. Corporate Communications: An International Journal, 20(3), 291-309.
  • Zerfass, A., Verčič, D., & Wiesenberg, M. (2016). Managing CEO communication and positioning: A cross-national study among corporate communication leaders. Journal of communication management, 20(1), 37-55.
APA POSOS DEVRANİ A (2018). Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. , 77 - 88.
Chicago POSOS DEVRANİ Ayşe Elif Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. (2018): 77 - 88.
MLA POSOS DEVRANİ Ayşe Elif Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. , 2018, ss.77 - 88.
AMA POSOS DEVRANİ A Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. . 2018; 77 - 88.
Vancouver POSOS DEVRANİ A Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. . 2018; 77 - 88.
IEEE POSOS DEVRANİ A "Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme." , ss.77 - 88, 2018.
ISNAD POSOS DEVRANİ, Ayşe Elif. "Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme". (2018), 77-88.
APA POSOS DEVRANİ A (2018). Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz İletişim, 0(Özel Sayı), 77 - 88.
Chicago POSOS DEVRANİ Ayşe Elif Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz İletişim 0, no.Özel Sayı (2018): 77 - 88.
MLA POSOS DEVRANİ Ayşe Elif Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz İletişim, vol.0, no.Özel Sayı, 2018, ss.77 - 88.
AMA POSOS DEVRANİ A Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz İletişim. 2018; 0(Özel Sayı): 77 - 88.
Vancouver POSOS DEVRANİ A Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz İletişim. 2018; 0(Özel Sayı): 77 - 88.
IEEE POSOS DEVRANİ A "Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme." Akdeniz İletişim, 0, ss.77 - 88, 2018.
ISNAD POSOS DEVRANİ, Ayşe Elif. "Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme". Akdeniz İletişim Özel Sayı (2018), 77-88.