Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 42 - 48 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 22-11-2019

Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Amaç: Bu araştırma, iki farklı hemşirelik eğitimi sisteminin karşılaştırılması ve hemşirelik son sınıf öğrencilerinin aldıkları eğitime ilişkingörüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Bu araştırma, Şubat-Nisan 2015 tarihleri arasında, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde okuyan 200 hemşirelik son sınıf öğrencisi ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak; “BireyTanılama Formu” ve “Onam Formu” kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizinde; sayısal değerler, sayı ve yüzde dağılımı ve ki-karetesti kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,87±1,55 olup öğrencilerin %50’si klasik eğitim sistemi ile eğitim alırken, %50’si intörnlükeğitim sistemi ile eğitim aldıkları belirlenmiştir. Klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %15,0’i, intörnlük eğitim sistemindeokuyan öğrencilerin %25,0’i aldıkları eğitim sistemi programının, klinik uygulamalarda teorik yönden geliştirmesinde yeterli bulduklarını; klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %36’sı, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %61’i eğitim sistemlerininmesleki bakım becerilerine katkı sağladığını; klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %23’ü, intörnlük eğitim sisteminde okuyanöğrencilerin %51’i hemşirelik sürecine uygun çalışma becerilerini geliştirdiğini ifade etmiştir. Klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %74’ü, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %73’ü klinik alanda en fazla yetersiz olan şeyi “aynı klinikte çıkan öğrencifazlalığı” olarak belirtmiştir. Ayrıca klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %27’si kendini hemşirelik mesleğine hazır hissettiğinibelirtirken, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrencilerin %45’i kendini hemşirelik mesleğine hazır hissettiğini belirtmiştir.Sonuç: Çalışmanın sonucunda, intörnlük eğitim sisteminde okuyan öğrenciler, klasik eğitim sisteminde okuyan öğrencilere göre; aldıkları eğitimi, mesleksel bilgi ve becerinin kazanılmasında daha yararlı buldukları fakat iki grup öğrencinin çok az bir kısmı aldıklarıeğitimi, klinik uygulamalarda teorik yönden geliştirmede yeterli buldukları saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik

EXAMINING THE VIEWS OF SENIOR STUDENTS IN NURSING SCHOOL IN REALATION (OR THAT ARE RELATED) TO THE TWO DIFFERENT EDUCATION SYSTEMS THEY HAVE RECEIVED

Öz:
Aim: This research was carried out to examine the views of senior students in nursing school in relation (that are related) to the two education systems they have received and to compare between the two different nursing education systems. Methods: This descriptive research was carried out with 200 senior students receiving education at Gaziantep University and Trakya University Health Science Faculty or schools between February and April 2015. As data collection tools both “Individual Identification Form” and “Informed Consent Form” were used. In analysis of research findings numeric values, number and percentage distribution and Chi-square test were used. Results: Mean age of students was 21.87±1.55 years; 50% were educated through classical education system, whereas other 50% received education through internship based education system. 15.0% of students in classical education system and 25% of students in internship based education system stated that they found the program of education system efficient in clinical applications; 36.1% of students in classical education system and 61% of students in internship based education system thought that education systems contributed to their professional care skills; 23% of students in classical education system and 51% of students in internship based education system reported that they developed working abilities consistent with nursing process. 74% of students in classical education system and 73% of students in internship based education system pointed out the most inefficient thing in clinic area as “excess of students working in the same clinic area”. In addition, 27% of students in classical education system and 45% of students in internship based education system stated that they felt ready for nursing profession. Conclusion: As a result of this study it was observed that compared to the students in classical education system, those students who have received education in internship based education system thought that the education they have received was more beneficial in gaining professional data (knowledge) and skills but only a few students in both groups found the education they have received sufficient in clinical applications.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA donmez s, KARAÖZ WELLER B (2019). Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 42 - 48.
Chicago donmez sevgül,KARAÖZ WELLER Banu Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. (2019): 42 - 48.
MLA donmez sevgül,KARAÖZ WELLER Banu Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 2019, ss.42 - 48.
AMA donmez s,KARAÖZ WELLER B Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2019; 42 - 48.
Vancouver donmez s,KARAÖZ WELLER B Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2019; 42 - 48.
IEEE donmez s,KARAÖZ WELLER B "Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.42 - 48, 2019.
ISNAD donmez, sevgül - KARAÖZ WELLER, Banu. "Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". (2019), 42-48.
APA donmez s, KARAÖZ WELLER B (2019). Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), 42 - 48.
Chicago donmez sevgül,KARAÖZ WELLER Banu Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10, no.1 (2019): 42 - 48.
MLA donmez sevgül,KARAÖZ WELLER Banu Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.10, no.1, 2019, ss.42 - 48.
AMA donmez s,KARAÖZ WELLER B Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 10(1): 42 - 48.
Vancouver donmez s,KARAÖZ WELLER B Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 10(1): 42 - 48.
IEEE donmez s,KARAÖZ WELLER B "Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10, ss.42 - 48, 2019.
ISNAD donmez, sevgül - KARAÖZ WELLER, Banu. "Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 10/1 (2019), 42-48.