Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 203 - 215 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17494/ogusbd.548342 İndeks Tarihi: 02-03-2020

Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri

Öz:
Çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri açısındankendilerini hangi düzeyde gördüklerini belirlemektir.Çalışmada nicel araştırma desenlerinden tarama modelikullanılmıştır. Çalışma grubunu, bir üniversitenin sınıföğretmenliği anabilim dalı son sınıfında eğitim görenöğretmen adayları ile devlet ilkokullarında görevyapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır.Katılımcıların öğretmen yeterliklerine ilişkin değerlendirmelerini belirlemek amacıyla hazırlanan veri toplamaaracında Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] tarafından yayınlanan öğretmen mesleği genel yeterlikleri formundakimesleki bilgi, mesleki beceri, tutum ve değerler başlıkları altında yer alan maddelerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen genel yeterliklerine ilişkinsınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlere göre kendilerini daha yüksek puanla değerlendirdikleri ve dahayeterli gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilensonuçlar doğrultusunda öğretmen adaylarının genelyeterlik algılarının aynı grupların mesleğe başladıktansonra da belirlenmesi önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Primary School Teachers’ and Primary School Teacher Trainees’ Evaluation of Themselves in Terms of Generic Teacher Competencies

Öz:
This study aims to make the primary school teachers and primary school teacher trainees evaluate themselves in terms of generic teacher competencies. The survey model, one of the quantitative research designs, was applied. The participants were comprised of the senior students attending in Primary School Teacher Department of a university and primary school teachers working in state schools. The data were gathered by means of the survey of Generic Teacher Competencies, developed by Ministry of National Education, to identify the participants’ evaluations of teacher competencies. In this survey, there were items related with professional knowledge, professional competence, attitude and values. As a result of the study, it was concluded that primary school teacher trainees evaluated their scores with a higher score and accepted themselves as more competent than the teachers in terms of generic teacher competencies. In line with the results, it is suggested to determine the general competence perceptions of the same participants after they start to their profession.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇELIK O, YORULMAZ A, ÇOKÇALISKAN H (2019). Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. , 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
Chicago ÇELIK OZKAN,YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. (2019): 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
MLA ÇELIK OZKAN,YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. , 2019, ss.203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
AMA ÇELIK O,YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. . 2019; 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
Vancouver ÇELIK O,YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. . 2019; 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
IEEE ÇELIK O,YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H "Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri." , ss.203 - 215, 2019. 10.17494/ogusbd.548342
ISNAD ÇELIK, OZKAN vd. "Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri". (2019), 203-215. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548342
APA ÇELIK O, YORULMAZ A, ÇOKÇALISKAN H (2019). Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
Chicago ÇELIK OZKAN,YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
MLA ÇELIK OZKAN,YORULMAZ ALPER,ÇOKÇALISKAN HALIL Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
AMA ÇELIK O,YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
Vancouver ÇELIK O,YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 203 - 215. 10.17494/ogusbd.548342
IEEE ÇELIK O,YORULMAZ A,ÇOKÇALISKAN H "Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.203 - 215, 2019. 10.17494/ogusbd.548342
ISNAD ÇELIK, OZKAN vd. "Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 203-215. https://doi.org/10.17494/ogusbd.548342