K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları
Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 243 - 258 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020
K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları
Öz: Bu araştırmanın amacı, K12 ve Lisans öğrencilerininEndüstri 4.0 kavramına ilişkin algılarını metaforlaryardımıyla belirlemektir. Olgubilim deseninde yürütülenaraştırmaya 139 öğrenci (49 K12, 90 Lisans) katılmıştır.Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilenbir form ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analiziile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, K12 öğrencilerinin Endüstri 4.0 kavramını 48 metafor ile açıkladıkları, bu metaforların iki ana tema altında toplandığı vegörüşlerin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür.Diğer taraftan Lisans öğrencilerinin 89 metafor ileEndüstri 4.0 kavramını açıkladıkları, bu metaforların ikiana tema altında toplandığı ve görüşlerin genel olarakolumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadaöğrenciler arasındaki görüş farklılığın nedenleri tartışılmış ve uygulamaya dönük önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
K12 and Undergraduate Students’ Perceptions on Industry 4.0
Öz: The aim of this research was to determine the perceptions of K12 and Undergraduate students about Industry 4.0 concept by metaphors. 139 students (49 K12, 90 Undergraduate) participated in the research conducted in the phenomenology design. The research data were collected with a form developed by the researchers and were analyzed by content analysis. As a result of the research, it was seen that K12 students explained Industry 4.0 concept with 48 metaphors, these metaphors were gathered under two main themes and the opinions were generally positive. On the other hand, it was concluded that Undergraduate students explain Industry 4.0 concept with 89 metaphors, these metaphors are gathered under two main themes and the opinions are generally negative. In the research, the reasons of the difference between the students were discussed and practical suggestions were given.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aybek, H. S. Y. (2017). Üniversite 4.0’a geçiş süreci: kavramsal bir yaklaşım. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 164-176
- Boston Consulting Group. (2015). Industry 4.0-The future of productivity and growth in manufacturing industries. https://www.bcg.com/publications/2015/engineered_products_project_business_ industry_4_future_productivity_growth_manufacturing_industries.aspx (Erişim tarihi: 12.11.2018)
- Bulut, E., ve Akçacı, T. (2017). Endüstri 4.0 ve inovasyon göstergeleri kapsamında Türkiye analizi. ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 4(7), 55-77
- Demir, A. (2018). Endüstri 4.0'dan Eğitim 4.0'a değişen eğitim öğretim paradigmaları. Turkish Studies, 13(15), 147-171
- Ekici, G. (2016). Biyoloji öğretmeni adaylarının mikroskop kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(1), 615-636.
- Fırat, S. Ü., ve Fırat, O. Z. (2017). Sanayi 4.0 devrimi üzerine karşılaştırmalı bir inceleme: Kavramlar, küresel gelişmeler ve Türkiye. Toprak İşveren Dergisi, 114, 10-23.
- Gilchrist, A. (2016). Introducing Industry 4.0. In Industry 4.0 (pp. 195-215). CA: Apress, Berkeley.
- Hofmann, E., & Rüsch, M. (2017). Industry 4.0 and the current status as well as future prospects on logistics. Computers in Industry, 89, 23-34.
- Jazdi, N. (2014, May), Cyber physical systems in the context of Industry 4.0. In Automation, Quality and Testing, Robotics, 2014 IEEE International Conference (pp. 1- 4). IEEE.
- Jeschke, S., Brecher, C., Meisen, T., Özdemir, D., & Eschert, T. (2017). Industrial internet of things and cyber manufacturing systems. In Industrial Internet of Things (pp. 3-19). Cham: Springer.
- Koca, K. C. (2018). Sanayi 4.0: Türkiye açısından fırsatlar ve tehditler. Sosyoekonomi, 26(36), 245-252.
- Lasi, H., Fettke, P., Kemper, H. G., Feld, T., & Hoffmann, M. (2014). Industry 4.0. Business & Information Systems Engineering, 6(4), 239-242.
- Lin, C. C., & Yang, J. W. (2018). Cost-efficient deployment of fog computing systems at logistics centers in Industry 4.0. IEEE Transactions on Industrial Informatics, 14(10), 4603 - 4611
- Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis (2th edition), CA: SAGE Publications, Inc.
- Öcal, F. M., ve Altıntaş, K. (2018). Dördüncü sanayi devriminin emek piyasaları üzerindeki olası etkilerinin incelenmesi ve çözüm önerileri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 35-35.
- Özdemir, S. (2015, 21 Eylül). Üretemezsen düşünemzsin, düşünemezsen üretemezsin. https://www.youtube.com/watch?v=o417Nq1CadI (Erişim Tarihi: 17.10.2018)
- Özkan, M., Al, A., ve Yavuz, S . (2018). Uluslararası politik ekonomi açısından dördüncü sanayi-endüstri devrimi’nin etkileri ve Türkiye. Siyasal Bilimler Dergisi, 1, 1-30. doi: 10.14782/marusbd.418669
- Öztemel, E. (2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30.
- Öztürk, E., ve Koç, K . (2017). Endüstri 4.0 ve mobilya endüstrisi. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 786-794.
- Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
- Qi, Q., &Tao, F. (2018). Digital twin and big data towards smart manufacturing and industry 4.0: 360 degree comparison. IEEE Access, 6, 3585-3593
- Saatçi, E. Y. (2017). Girişimcilik 4.0: tarihten Sanayi 4.0'a doğru girişimciler. Maliye Finans Yazilari, 2017(108), 95-112
- Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
- Saldivar, A. A. F., Goh, C., Chen, W. N., & Li, Y. (2016, July). Self-organizing tool for smart design with predictive customer needs and wants to realize Industry 4.0. In Evolutionary Computation (CEC), 2016 IEEE Congress (pp. 5317-5324). IEEE.
- Schwab, K. (2016). Dördüncü sanayi devrimi (Z. Dicleli Çev.). İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım.
- Soylu, A. (2018). Endüstri 4.0 ve girişimcilikte yeni yaklaşımlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 43-57.
- Theorin, A., Bengtsson, K., Provost, J., Lieder, M., Johnsson, C., Lundholm, T., & Lennartson, B. (2017). An event-driven manufacturing information system architecture for Industry 4.0. International Journal of Production Research, 55(5), 1297-1311.
- Topkaya, Ö. (2016). Dünyada endüstriyel robot sektörü ve çalışma hayatına etkileri. Ataturk University Journal of Economics & Administrative Sciences, 30(5), 1129-1143.
- Tunçel, S., Candan, Z., ve Satır, A. (2017). Mobilya endüstrisinde gelecek vizyonu: Endüstri 4.0. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 152-159.
- Uygun, T., Göktürk, B., ve Usta, N. (2016). Üniversite öğrencilerinin matematik problemine ilişkin algılarının metafor yoluyla analiz edilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 536-556.
- Wan, J., Tang, S., Hua, Q., Li, D., Liu, C. & Lloret, J. (2018). Context-aware cloud robotics for material handling in cognitive industrial Internet of Things. IEEE Internet of Things Journal, 5(4), 2272-2281.
- Xia, F., Yang, L. T., Wang, L., & Vinel, A. (2012). Internet of things. International Journal of Communication Systems, 25(9), 1101-1102.
- Yazıcı, E., ve Düzkaya, H. (2016). Endüstri devriminde dördüncü dalga ve eğitim: Türkiye dördüncü dalga endüstri devrimine hazır mı?. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 7(13), 49-88.
- Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Zheng, P., Sang, Z., Zhong, R. Y., Liu, Y., Liu, C., Mubarok, K., …, & Xu, X. (2018). Smart manufacturing systems for Industry 4.0: Conceptual framework, scenarios, and future perspectives. Frontiers of Mechanical Engineering, 13(2), 137-150.
APA | Özkoç H, Karalar H (2019). K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. , 243 - 258. |
Chicago | Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. (2019): 243 - 258. |
MLA | Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. , 2019, ss.243 - 258. |
AMA | Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. . 2019; 243 - 258. |
Vancouver | Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. . 2019; 243 - 258. |
IEEE | Özkoç H,Karalar H "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları." , ss.243 - 258, 2019. |
ISNAD | Özkoç, Hatice - Karalar, Halit. "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları". (2019), 243-258. |
APA | Özkoç H, Karalar H (2019). K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 243 - 258. |
Chicago | Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 243 - 258. |
MLA | Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.243 - 258. |
AMA | Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 243 - 258. |
Vancouver | Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 243 - 258. |
IEEE | Özkoç H,Karalar H "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.243 - 258, 2019. |
ISNAD | Özkoç, Hatice - Karalar, Halit. "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 243-258. |