Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 243 - 258 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı, K12 ve Lisans öğrencilerininEndüstri 4.0 kavramına ilişkin algılarını metaforlaryardımıyla belirlemektir. Olgubilim deseninde yürütülenaraştırmaya 139 öğrenci (49 K12, 90 Lisans) katılmıştır.Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilenbir form ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analiziile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, K12 öğrencilerinin Endüstri 4.0 kavramını 48 metafor ile açıkladıkları, bu metaforların iki ana tema altında toplandığı vegörüşlerin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür.Diğer taraftan Lisans öğrencilerinin 89 metafor ileEndüstri 4.0 kavramını açıkladıkları, bu metaforların ikiana tema altında toplandığı ve görüşlerin genel olarakolumsuz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadaöğrenciler arasındaki görüş farklılığın nedenleri tartışılmış ve uygulamaya dönük önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

K12 and Undergraduate Students’ Perceptions on Industry 4.0

Öz:
The aim of this research was to determine the perceptions of K12 and Undergraduate students about Industry 4.0 concept by metaphors. 139 students (49 K12, 90 Undergraduate) participated in the research conducted in the phenomenology design. The research data were collected with a form developed by the researchers and were analyzed by content analysis. As a result of the research, it was seen that K12 students explained Industry 4.0 concept with 48 metaphors, these metaphors were gathered under two main themes and the opinions were generally positive. On the other hand, it was concluded that Undergraduate students explain Industry 4.0 concept with 89 metaphors, these metaphors are gathered under two main themes and the opinions are generally negative. In the research, the reasons of the difference between the students were discussed and practical suggestions were given.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Özkoç H, Karalar H (2019). K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. , 243 - 258.
Chicago Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. (2019): 243 - 258.
MLA Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. , 2019, ss.243 - 258.
AMA Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. . 2019; 243 - 258.
Vancouver Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. . 2019; 243 - 258.
IEEE Özkoç H,Karalar H "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları." , ss.243 - 258, 2019.
ISNAD Özkoç, Hatice - Karalar, Halit. "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları". (2019), 243-258.
APA Özkoç H, Karalar H (2019). K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 243 - 258.
Chicago Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 243 - 258.
MLA Özkoç Hatice,Karalar Halit K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.243 - 258.
AMA Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 243 - 258.
Vancouver Özkoç H,Karalar H K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 243 - 258.
IEEE Özkoç H,Karalar H "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.243 - 258, 2019.
ISNAD Özkoç, Hatice - Karalar, Halit. "K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 243-258.