Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 431 - 449 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 02-03-2020

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri

Öz:
Doğru ve güzel konuşma becerisi, iletişimin temelinioluşturmaktadır. Küçük yaşlardan itibaren ana dilinidoğru ve güzel konuşabilme, aile yaşamının dışındaokul ortamında şekillenen ve öğretmenlerin rol modelolduğu bir beceridir. Bu nedenle, sınıf öğretmenlerininve sınıf öğretmeni adaylarının diksiyon konusundaözenli ve yeterli olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmeni adaylarının diksiyon konusundaki görüşlerini belirlemektir. Betimsel modeldegerçekleştirilen araştırmada veriler açık uçlu sorulardan oluşan anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmaya2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde bir devletüniversitesinin Sınıf Öğretmenliği Programı 3. sınıfındaöğrenim gören 55 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının,diksiyonun öğretmenlik için önemli olduğu, kendilerinigeliştirmeleri ve bu konuda bir eğitim alınması gerektiği görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Opinions of Primary School Teacher Candidates Regarding Diction

Öz:
Correct and elocution skills are the basis of communication. From an early age, besides families, speaking the mother tongue accurately and beautifully is a skill that is shaped by the school environment and, and with teachers becoming the role model. For this reason, the primary school teachers, and the primary school teacher candidates should be careful and sufficient about the diction. The purpose of this research is to determine the opinions of the primary school teacher candidates on diction. The data were collected through a questionnaire consisting of openended questions, and the research conducted is a descriptive model. In the spring term of 2015-2016 academic year 55 primary school teacher candidates from the 3rd grade of a public university program participated in the study. Research data were analyzed by descriptive analysis. According to the results of the research, it was found out that prospective teachers think that diction is important for teaching, and they should develop themselves and they should receive training in this subject.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKTAY E (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. , 431 - 449.
Chicago AKTAY Emel GÜVEY Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. (2019): 431 - 449.
MLA AKTAY Emel GÜVEY Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. , 2019, ss.431 - 449.
AMA AKTAY E Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. . 2019; 431 - 449.
Vancouver AKTAY E Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. . 2019; 431 - 449.
IEEE AKTAY E "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri." , ss.431 - 449, 2019.
ISNAD AKTAY, Emel GÜVEY. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri". (2019), 431-449.
APA AKTAY E (2019). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 431 - 449.
Chicago AKTAY Emel GÜVEY Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 431 - 449.
MLA AKTAY Emel GÜVEY Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.431 - 449.
AMA AKTAY E Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 431 - 449.
Vancouver AKTAY E Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 431 - 449.
IEEE AKTAY E "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.431 - 449, 2019.
ISNAD AKTAY, Emel GÜVEY. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 431-449.