ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME

Yıl: 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 666 - 690 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-02-2020

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME

Öz:
Bu çalışma, kişilerarası iletişimin özellikle hastaların iyileşme sürecinde büyük önem taşıdığı hemşirelikmesleği adayları olan üniversite lisans düzeyindeki öğrencilerin iletişim beceri düzeylerini, sosyal medyayıkullanım özelikleri bağlamında değerlendirmek amacıyla gerçekleştirildi. Veriler, Bilgi Formu, İnternet ve SosyalMedya Kullanımına İlişkin Özellikler Hakkında Soru Formu ve İletişim Becerileri Envanteri (İBE) aracılığıylatoplandı. Araştırma evrenini İstanbul’da bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 528 Hemşirelik bölümü öğrencisioluşturdu. Veri toplama sürecinde okulda olan, araştırmaya katılmayı kabul eden ve sosyal medya araçlarından enaz birini kullanan 400 öğrenciden veri toplandı. Araştırmaya katılan 400 öğrenciden %84’ünün (n=336) kız öğrenciolduğu, yaş ortalamasının ise 21,32 ± 1,969 olduğu görüldü. Öğrencilerin İBE toplam puan ortalamasınınalınabilecek en yüksek değere yakın olduğu saptandı. Öğrencilerin sosyal medyayı kullanma amaçlarında ilk 3sırada sırasıyla anlık durum/fotoğraf paylaşmak, zaman geçirmek ve ilgi duyduğum konularda fikir alışverişindebulunmak yanıtlarının verildiği görüldü. Öğrencilerin İBE’nden aldıkları puanlar İletişim Becerileri/Sağlıkİletişimi dersi alma durumlarına göre karşılaştırıldığında Bilişsel ve Davranışsal boyut puanlarında ve toplampuanda alan ve almayan öğrenciler arasında anlamlı farklar saptandı. Öğrencilerin İBE’nden aldıkları puanlarsosyal medyayı kullanım özellikleri açısından karşılaştırıldığında kendine ait bloğu olma durumu, sosyal medyadagünlük harcadıkları ortalama süre ve sosyal medyaya bağlanamadıkları durumlarda kendini yalnız hissetme durumuaçısından anlamlı farklar saptandı.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik

ANALYSIS OF COMMUNICATION SKILLS OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE CONTEXT OF SOCIAL MEDIA USE: ASSESSMENT ON HEALTH SCIENCES STUDENTS IN A FOUNDATION UNIVERSITY

Öz:
This study was carried out toevaluate communication skills of the nursing graduate students, who are candidates for nursing profession, where interpersonal communication is especially important in the recovery process of the patients, in the context of social media use. Data were collected using Student Information Form, Questionnaire on Internet and Social Media Use, and Communication Skills Inventory (CSI). The research population is consisted of 528 nursing students studying at a foundation university in Istanbul. Data were collected from 400 students who were at school during the data collection process, who agreed to participate in the study and who used at least one of the social media tools. Of the 400 students who participated in the survey, 84% (n = 336) of them were female and their mean age was 21.32 ± 1.969. The students' CSI total score average was close to the highest possible value. The results showed that the most of the students use social media to share photo/instant status, to spend time, and exchange ideas. Significant differences were found between the cognitive and behavioral dimension scores and the total scores of students who took Communication Skills/Health Communication course and who didn’t take the course. There were also significant differences in terms of having their own blog, average time spent on social media, and feeling alone when they could not be connected to social media.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA MENDİ B, OĞUZ G (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. , 666 - 690.
Chicago MENDİ BAŞAK,OĞUZ Gamze ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. (2018): 666 - 690.
MLA MENDİ BAŞAK,OĞUZ Gamze ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. , 2018, ss.666 - 690.
AMA MENDİ B,OĞUZ G ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. . 2018; 666 - 690.
Vancouver MENDİ B,OĞUZ G ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. . 2018; 666 - 690.
IEEE MENDİ B,OĞUZ G "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME." , ss.666 - 690, 2018.
ISNAD MENDİ, BAŞAK - OĞUZ, Gamze. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME". (2018), 666-690.
APA MENDİ B, OĞUZ G (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 666 - 690.
Chicago MENDİ BAŞAK,OĞUZ Gamze ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6, no.1 (2018): 666 - 690.
MLA MENDİ BAŞAK,OĞUZ Gamze ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol.6, no.1, 2018, ss.666 - 690.
AMA MENDİ B,OĞUZ G ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 2018; 6(1): 666 - 690.
Vancouver MENDİ B,OĞUZ G ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 2018; 6(1): 666 - 690.
IEEE MENDİ B,OĞUZ G "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME." Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6, ss.666 - 690, 2018.
ISNAD MENDİ, BAŞAK - OĞUZ, Gamze. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME". Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6/1 (2018), 666-690.