Yıl: 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 59 - 64 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5222/jaren.2018.059 İndeks Tarihi: 04-02-2020

Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler

Öz:
Bir insanın öğrenebileceği en önemli becerilerden biri,tuvaletini başarılı ve bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilmesidir. Tuvalet eğitimi, erken çocukluk döneminin önemligelişimsel görevlerinden birisi olup, çocuğun bağımsızlıkiçeren davranışlarındandır. Aileler için ise tuvalet eğitimizorlayıcı bir süreç yaratabilmektedir. Sağlıklı her çocuktuvalet eğitimini tıbbi tedaviye gerek kalmadan kazanabilmektedir. Tuvalet eğitiminde; yardımlı tuvalet terbiyesinden, yoğun disiplin gerektiren metotlara, çocuk odaklıyaklaşımdan, deneysel yaklaşımlara kadar birçok farklıyöntem vardır. Çocukların hazır olma seviyeleri değişkenlik gösterdiği ve aile dinamikleri farklı olduğu için tek birdoğru reçete yoktur. Sağlık ekibi üyelerinden doktor vehemşireler bu süreç boyunca ailelere karşı yardımcı veyönlendirici olmalıdır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Pediatri Aile Çalışmaları

Toilet Training in Children and Used Methods

Öz:
One of the most important skills a person learns, is his/her ability to achieve toilet training successfully and independently. Toilet training is one of the important developmental tasks of early childhood and also one of the child’s independent achievements. Toilet training may become a challenging issue for families. Each healthy child can gain toilet training without the need for medical treatment. In toilet training, there are many different methods such as the assisted toilet training, methods requiring intense discipline, child focused and experimental approaches. Because the level of children’s readiness fluctuates and family dynamics are different, there is no single accurate right recipe. The doctor and the nurse who are the members of the health care team, should be help and orient the family through this process.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Pediatri Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Behrman RE, Klıegmen RM. Nelson Essentials of Pediatrics. Çeviren: Tuzcu S. Pediatrinin Temel İlkeleri. 3. Basım, Nobel Tıp Kitap Evleri Ltd. Şti., İstanbul; 2001, 36.
  • Hockenbery MJ, Wilson D. Wong’s Essentials of Pediatric Nursing. United States of America, Elsevier Inc., 2013, 385-8.
  • Brazelton TB. A child-oriented approach to toilet training. American Academy of Pediatrics Journal. 1962; 29: 121-8.
  • Brazelton TB, Gorski PA, Stadtler AC. Toilet training methods, clinical interventions and recommendations. Pediatrics. 1999, 103: 1359-61.
  • Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Ankara, Sistem Ofset Basımevi, 2013, 89-90.
  • Wheeler M. Herkes için tuvalet eğitimi. Çeviren: Baykal S. Gün Yayıncılık İstanbul; 2011.
  • Clifford T, Gorodzinsky FP. Toilet learning: Anticipatory guidance with a child-oriented approach canadian paediatric society community. Journal of Paediatrics Child Health. 2000; 6: 333-5.
  • http://www.aap.org Erişim Tarihi 14 Mart 2015.
  • http://www.aap.org, Erişim Tarihi: 15 Kasım2015
  • Kolb TM, McAuliffe C, Schum TR. Sequential Acquisition of Toilet-Training Skills: A Descriptive Study of Gender and Age Differences in Normal Children. Journal of Pediatrics. 2001; 3: 109-16.
  • Azrin NH, Foxx RM. Dry Pants: A Rapid Method of Toilet Training Children. Behavior Research and Therapy. 1973; 11: 435-42.
  • Azrin NH, Foxx RM. Toilet Training in Less Than a Day. New York, Simon & Schuster. 1974, 102-14.
  • Butler JF. The Toilet Training Success of Parents After Reading Toilet Training in Less Than a Day. Behavior Therapy. United States of America, Elsevier Inc. 1976; 2: 185-91.
  • Eren T, Oğuz F. Sağlıklı Çocuklarda Tuvalet Eğitimi. Turkish Family Physician. 2014; 3: 13-8.
  • Mahoney K, Wagenen RK, Meyerson L. Toilet Training Of Normal And Retarded Children. Journal of Applied Behavior Analysis. 1971; 4: 173-81.
  • Bauer I. The Gentle Wisdom Of Natural Infant Hygiene; In “Looking To Other Cultures”. Salt Spring Island, Natural Wisdom Press. 2006; 34-5.
  • Sun M, Rugolotto S. Assisted Infant Toilet Training in a Western Family Setting. Journal of Developmental & Behavioral Pedatrics. 2004; 2: 99-101.
  • Vermandel A, Kampen MV, Gorp CV, Wyndaele JJ. How to Toilet Train Healthy Children. Neurourology and Urodynamics. 2008; 3: 162-6.
  • Friman PC, Vollmer D. Successful Use Of The Nocturnal Urine Alarm For Diurnal Enuresis. Journal Of Applied Behavior Analysis. 1995; 28: 89-90.
  • Van Laecke E, Wille S, Vande Walle J. The daytime Alarm: A Useful Device For The Treatment Of Children With Daytime. Journal Of Urology. 2006; 1: 325-7.
  • Vermandel A, Van Kampen M, De Watcher S. The Efficacy of a Wetting Alarm Diaper for Toilet Training of Young Healthy Children in a Day-Care Center: A Randomized Control Trial. Neurourology and Urodynamics 2009; 28: 305-8.
  • Luxem M, Christophersen E. Behavioral toilet training İn Early Childhood: Research, Practice and İmplications. Journal Of Developmental and Behavioral Pediatrics. 1994; 15: 370-8.
  • Polaha J, Warzak WJ, Dittmer-Mcmahon K. Toilet Training in Primary Care: Current Practice and Recommendations from Behavioral Pediatrics. Journal of Developmental Behavioral Pediatrics. 2002; 23: 424-9.
  • Aydın C, Çıtak A, Erermiş S. Çocuk Ruh Sağlığı Yönünden Enürezis ve Enkoprezis. Ben Hasta Değilim Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü. Editör: Ekşi A. İstanbul, Nobel Tıp Kitapevi, 2011, 97-109.
  • Kavaklı A. Çocukluk Yaşlarında Büyüme ve Gelişme. İstanbul, Hilal Matbaacılık A.Ş, 1992, 17-193.
  • Uysal F. Çocuk Sağlığı. İstanbul, Morpo Kültür Yayınları, 2007, 38-42.
  • Paktuna-Keskin S. Sevgili Anneler ve Babalar İstanbul, Boyut Yayınları, 2011, 97-104.
  • Bolat-Yılmaz E. 1-4 Yaş Arası Çocuğa Sahip Annelerin Tuvalet Eğitimi Kazandırma Konusunda Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2015; 1: 53-67.
  • Salihoğlu D. Çocuk Bakımı ve Eğitimi. İstanbul, Hayat Yayın Grubu, 2012:108-26.
  • Özmert EN. Erken Çocukluk Gelişiminin DesteklenmesiIII: Aile. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi. 2006; 49: 256-73.
  • Küçük L. Çocuk ve Ergenlerde Önemli Bir Sorun Olan Enürezisin Psikososyal Yönü. Maltepe Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi. 2010; 3: 68-72.
  • http://docplayer.biz.tr/332999-Yas-donemlerine-goregelisim-ozellikleri.html Erişim Tarihi: 12 Aralık 2015
  • Bakker E, Whyndaele JJ. Changes In The Toilet Training Of Children During The last 60 years: The Cause of An Increase In Lower Urinary Tract Dysfunction. BJU International. 2000; 86: 248-52.
  • Blum NJ, Taubman B, Nemeth N. Why Is Toilet Training Occurring At Older Ages. A Study Of Factors Associated With Later Training. Journal Of Pediatrics. 2004; 145: 107-11.
  • Baykan S, Ömeroğlu E, Temel FZ. Erken Çocukluk Gelişimi Anne Eğitimi Programı Uygulama Kılavuzu. Ankara, Milli Eğitim Bakanlığı, 1993.
  • Largo LH, Stutzle W. Longitudinal Study Of Bowel And Bladder Control By Day And Night In The First Six Years Of Life: The Role Of Potty Training And The Child’s Initiative. Journal Of Developmental Medicine And Child Neurology. 1977; 19: 607-13.
  • Taubman B. Children Who Hide While Defecating Before They Have Completed Toilet training: A Prospective Study. Archives Of Pediatrics And Adolescent Pediatrics. 2003; 157: 1190-2.
  • Berk LB, Friman CP. Epidemiologic Aspects Of Toilet Training. Journal Of Clinical Pediatrics. 1990; 29: 278-82.
  • Çalışır H, Özvurmaz S, Tuğrul E, Şahbaz M. Annelerin Tuvalet Eğitimi Sırasında Kullandıkları Yöntemler İle 1-4 Yaş Çocukların Altlarını Islatma Durumları Arasındaki İlişki. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2011; 14: 17-24.
  • Önen S, Aksoy İ, Taşar MA, Dallar BY. Çocuklarda Tuvalet Eğitimini Etkileyen Faktörler. Bakırköy Tıp Dergisi. 2012; 8: 111-5.
APA DENİZ Ç, GÖRAK G (2018). Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. , 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
Chicago DENİZ Çiğdem,GÖRAK GÜLAY Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. (2018): 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
MLA DENİZ Çiğdem,GÖRAK GÜLAY Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. , 2018, ss.59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
AMA DENİZ Ç,GÖRAK G Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. . 2018; 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
Vancouver DENİZ Ç,GÖRAK G Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. . 2018; 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
IEEE DENİZ Ç,GÖRAK G "Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler." , ss.59 - 64, 2018. 10.5222/jaren.2018.059
ISNAD DENİZ, Çiğdem - GÖRAK, GÜLAY. "Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler". (2018), 59-64. https://doi.org/10.5222/jaren.2018.059
APA DENİZ Ç, GÖRAK G (2018). Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. Journal of Academic Research in Nursing, 4(1), 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
Chicago DENİZ Çiğdem,GÖRAK GÜLAY Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. Journal of Academic Research in Nursing 4, no.1 (2018): 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
MLA DENİZ Çiğdem,GÖRAK GÜLAY Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. Journal of Academic Research in Nursing, vol.4, no.1, 2018, ss.59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
AMA DENİZ Ç,GÖRAK G Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. Journal of Academic Research in Nursing. 2018; 4(1): 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
Vancouver DENİZ Ç,GÖRAK G Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler. Journal of Academic Research in Nursing. 2018; 4(1): 59 - 64. 10.5222/jaren.2018.059
IEEE DENİZ Ç,GÖRAK G "Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler." Journal of Academic Research in Nursing, 4, ss.59 - 64, 2018. 10.5222/jaren.2018.059
ISNAD DENİZ, Çiğdem - GÖRAK, GÜLAY. "Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler". Journal of Academic Research in Nursing 4/1 (2018), 59-64. https://doi.org/10.5222/jaren.2018.059