Yıl: 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 235 - 257 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30703/cije.469461 İndeks Tarihi: 07-02-2020

Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde

Öz:
Bu araştırmanın amacı TÜBİTAK tarafından desteklenen proje kapsamında gerçekleştirilen dijital öykü atölyesi etkinliklerinin katılımcıların bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutumları üzerindeki etkisini belirlemek ve proje sürecindeki deneyimlerini incelemektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından iç içe karma desen tercih kullanılmıştır. Araştırma çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Projenin birinci aşaması için katılımcı olarak Türkiye’nin yedi farklı bölgesinde görev yapan 28 sınıf öğretmeni, projenin ikinci aşaması için ise katılımcı olarak farklı üniversitelerde öğrenim gören 28 sınıf öğretmeni adayı belirlenmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesi amacıyla “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Shapiro-Wilks ve Levene’nin Varyansların Homojenliği testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre uygulamalar sonrasında katılımcıların bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum puanlarının artmış olduğu ancak istatistiksel olarak bu artışın anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Katılımcıların dijital öykülemeyi uygulanabilir buldukları ve dijital öykülemenin birçok katkısı olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Katılımcılar bu süreç içinde uygulamalara, proje ekibine ve diğer katılımcılara yönelik olumlu duygu ve düşünceye sahip olduklarını belirtmişlerdir. Süreç içerisinde zamanın kısa olmasından dolayı sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Katılımcılar bu tarz projelerin devam etmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Genel olarak katılımcıların proje deneyimlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

In-service and Preservice Classroom Teachers in Digital Story Workshop

Öz:
The purpose of this study is to determine the effect of digital story workshop activities within the scope of the project supported by TUBITAK on the attitudes of the participants towards computer aided education and to examine their experiences in the project process. In this study, mixed method research has been used. Criterion sampling method was used for determining the research study group. For the first section of the project, 28 primary education teachers working in seven different regions of Turkey were selected. In the second section, 28 prospective primary education teaches studying in different universities were selected. In order to obtain the research data “The Attitude Scale Toward Making Computer Supported Education” and the interview form developed by the researchers were used. In the analysis of quantitative data, Shapiro-Wilks, Levene's Homogeneity of Variances and Wilcoxon Signed Rank test were used. Content analysis was used in the analysis of qualitative data. According to the findings, it was determined that the attitude scores of the participants regarding computer aided education increased after the applications, but this increase was not statistically significant. Participants stated that digital storytelling was found to be feasible and that digital storytelling contributed to the study. Participants stated that they had positive feelings and thoughts about the applications, project team and other participants. They stated that they experienced problems due to the short time in the process. Participants stated that such projects should continue. Overall, the project experience of the participants was found to be positive.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24-33. http://toad.edam.com.tr/sites/default/files/pdf/bilgisayar-destekli-egitim-yapmaya-iliskin-tutum-olcegi-toad.pdf adresinden alınmıştır.
  • Balaman, F. (2016). Dijital öykülemenin üniversite öğrencilerinin demokratik değer yargılarına etkisi: Mustafa Kemal Üniversitesi örneği. Current Research in Education, 2(1), 42-52. http://dergipark.gov.tr/crd/issue/24869/262803 adresinden alınmıştır.
  • Butler, J. W. (2007). Teachers' attitudes toward computers after receiving training in lowthreshold digital storytelling applications (Yayımlanmamış doktora tezi). Houston Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (17. Basım). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Chung, S. K. (2007). Art education technology: digital storytelling. Art Education, 60(2),16-22. https://doi.org/10.1080/00043125.2007.11651632
  • Creswell, J. W. and Plano Clark, V. L. (2015). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Ed. Y. Dede ve S. B. Demir), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2012). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. California: Sage Publications.
  • Daniels K. (2013). Exploring the impact of critical reflection through the use of service learning and digital storytelling. I-manager’s Journal On School Educational Technology, 9(l),1-9. https://doi.org/10.26634/jsch.9.1.2396
  • Doering, A.,Beach, R.and O'Brien, D. (2007).Infusing multi modal tools and digital literacies into an English education program. English Education, 40(1), 41-60. https://www.jstor.org/stable/40173267?seq=1#page_scan_tab_contents adresinden alınmıştır.
  • Duveskog, M.,Tedre, M., Sedano, C. I., and Sutinen, E. (2012). Life planning by digital story telling in a primary school in Rural Tanzania. Educational Technology & Society, 15(4), 225-237. https://www.j-ets.net/ETS/journals/15_4/20.pdf adresinden alınmıştır.
  • Educational Uses of Digital Storytelling, (2017). Educational Uses of Digital Storytelling web sitesi. http://digitalstorytelling.coe.uh.edu/page.cfm?id=27&cid=27&sublinkid=31 adresinden alınmıştır.
  • Foley, L.M. (2013). Digital storytelling in primary-grade classrooms. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Arizona State: USA.
  • Gömleksiz, M. N., ve Pullu, E. K. (2017). Toondoo ile dijital hikâyeler oluşturmanın öğrenci başarısına ve tutumlarına etkisi. Electronic Turkish Studies, 12(32), 95-110. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12717
  • İnceelli, A. (2005). Dijital hikaye anlatımının bileşenleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 132-142. http://www.tojet.net/articles/v4i3/4318.pdf adresinden alınmıştır.
  • Karakoyun, F. (2014). Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Koehler, M. J. and Mishra, P. (2008). Introducing technological pedagogical knowledge. In AACTE (Ed.), The handbook of technological pedagogical content knowledge for educators, (3-30), New York and London: Routledge.
  • Kotluk, N., ve Kocakaya, S. (2015). 21. yüzyıl becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: Ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 354-363. 01 Ağustos 2018 tarihinde http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/36.nihat_kotluk..pdf adresinden alınmıştır.
  • Mello, R. (2001). The power of storytelling: How oral narrative influences children's relationships in classrooms. International Journal of Education and the Arts, 2(1), 1-14. http://www.ijea.org/v2n1/ adresinden alınmıştır.
  • Michalski, P., Hodges, D., and Banister, S. (2005). Digital storytelling in the middle childhood special education classroom: A teacher’s story of adaptations. Teaching Exceptional Children Plus, 1(4), 1-13. http://escholarship.bc.edu/education/tecplus/vol1/iss4/3 adresinden alınmıştır.
  • Ohler, J. (2008). Digital storytelling in the classroom. Corwin Press, Thousand Oaks, CA.
  • Pamuk, S., Ülken, A., ve Dilek, N. Ş. (2012). Öğretmen adaylarının öğretimde teknoloji kullanım yeterliliklerinin teknolojik pedagojik içerik bilgisi kuramsal perspektifinden incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 415-438. http://sbed.mku.edu.tr/article/view/1038000251/1038000102 adresinden alınmıştır.
  • Robin, B. (2006). The educational uses of digital storytelling. In C. Crawford et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2006 (pp. 709-716). Chesapeake, VA: AACE.
  • Robin, B. R., and McNeil, S. G. (2012). What educators should know about teaching digital storytelling. Digital Education Review, 22, 37-51. 06 Haziran 2018 tarihinde http://revistes.ub.edu/index.php/der/article/view/11294 adresinden alınmıştır.
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487-506. https://doi.org/10.1007/s11423-008-9091-8
  • Tatlı, Z., ve Aksoy, D. A. (2017). Yabancı dil konuşma eğitiminde dijital öykü kullanımı. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 45, 137-152. https://doi.org/10.15285/maruaebd.271060
  • Yang, Y.-T. C. and Wu, W.-C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student academic achievement, critical thinking, and learning motivation. A year-long experimental study. Computers & Education, 59(2), 339-352. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.12.012
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Y., Üstündağ, M. T., Güneş, E. (2017). Öğretim materyali olarak dijital hikâye geliştirme aşamalarının ve araçlarının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1621-1640. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338851
  • Yoon, T. (2013). Are you digitized? Ways to provide motivation for ells using digital storytelling. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 2(1), 25-34. https://doi.org/10.5861/ijrset.2012.204
APA GÖÇEN KABARAN G, Karalar H, Aslan Altan B, ALTINTAŞ S (2019). Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. , 235 - 257. 10.30703/cije.469461
Chicago GÖÇEN KABARAN GÜLER,Karalar Halit,Aslan Altan Bilge,ALTINTAŞ Sedat Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. (2019): 235 - 257. 10.30703/cije.469461
MLA GÖÇEN KABARAN GÜLER,Karalar Halit,Aslan Altan Bilge,ALTINTAŞ Sedat Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. , 2019, ss.235 - 257. 10.30703/cije.469461
AMA GÖÇEN KABARAN G,Karalar H,Aslan Altan B,ALTINTAŞ S Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. . 2019; 235 - 257. 10.30703/cije.469461
Vancouver GÖÇEN KABARAN G,Karalar H,Aslan Altan B,ALTINTAŞ S Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. . 2019; 235 - 257. 10.30703/cije.469461
IEEE GÖÇEN KABARAN G,Karalar H,Aslan Altan B,ALTINTAŞ S "Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde." , ss.235 - 257, 2019. 10.30703/cije.469461
ISNAD GÖÇEN KABARAN, GÜLER vd. "Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde". (2019), 235-257. https://doi.org/10.30703/cije.469461
APA GÖÇEN KABARAN G, Karalar H, Aslan Altan B, ALTINTAŞ S (2019). Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 235 - 257. 10.30703/cije.469461
Chicago GÖÇEN KABARAN GÜLER,Karalar Halit,Aslan Altan Bilge,ALTINTAŞ Sedat Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 8, no.1 (2019): 235 - 257. 10.30703/cije.469461
MLA GÖÇEN KABARAN GÜLER,Karalar Halit,Aslan Altan Bilge,ALTINTAŞ Sedat Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol.8, no.1, 2019, ss.235 - 257. 10.30703/cije.469461
AMA GÖÇEN KABARAN G,Karalar H,Aslan Altan B,ALTINTAŞ S Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2019; 8(1): 235 - 257. 10.30703/cije.469461
Vancouver GÖÇEN KABARAN G,Karalar H,Aslan Altan B,ALTINTAŞ S Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2019; 8(1): 235 - 257. 10.30703/cije.469461
IEEE GÖÇEN KABARAN G,Karalar H,Aslan Altan B,ALTINTAŞ S "Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde." Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8, ss.235 - 257, 2019. 10.30703/cije.469461
ISNAD GÖÇEN KABARAN, GÜLER vd. "Sınıf Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Adayları Dijital Öykü Atölyesinde". Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi 8/1 (2019), 235-257. https://doi.org/10.30703/cije.469461