Yıl: 2019 Cilt: 27 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1235 - 1244 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.2972 İndeks Tarihi: 23-05-2020

Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi

Öz:
Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek ve katılımcıların öğrenme stillerine göre derin ve yüzeysel yaklaşım puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanteri ve Ders Çalışma Yaklaşımları Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya katılanların Öğrenme stillerinden; % 35.5’i ayrıştıran, % 31.3’ü özümseyen, % 17.2’si yerleştiren, % 16.0’sı ise değiştiren baskın öğrenme stiline sahip olduğu bulunmuştur. Katılımcıların Ders Çalışma Yaklaşımlarından ise derin yaklaşım puan ortalaması (30.65) yüzeysel yaklaşım puan ortalamasından (26.96) yüksek bulunmuştur. Öğrenme stili derin yaklaşım puanları üzerinde % 2.6’lık bir kısmi etki oluşturmaktadır. Öğrenme stili değişkeni için derin yaklaşım puanları anlamlı farklılık gösterirken, yüzeysel yaklaşım puanları anlamlı bir farlılık göstermemektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Investigating the Study Approaches of Pre-Service Teachers According to Their Learning Styles

Öz:
The aim of this research is to determine the learning styles and study approaches of pre-service teachers, and find out whether there is a meaningful difference between the deep and surface average scores according to the learning styles of the participants. The Kolb Learning Style Inventory and Study approaches Scale were applied as the data collection tool. It was found out that 35.5 % of the participants had the converger learning style, 31,3 % accomodator, 17.2% diverger and 16.0 % dominant learning style. The deep averageapproaching scores of the participants was found out higher (30.65) than the surface approaching average scores (26.96). It was found out that the learning style partially affected the deep approach scores as 2.6 %. As the deep approach scores showed meaningful difference for the variable of learning style, surface approach scores demonstrated no meaningful difference.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA OKUR M, BAHAR H, SÜLÜN A (2019). Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. , 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
Chicago OKUR Muzaffer,BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,SÜLÜN ALİ Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. (2019): 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
MLA OKUR Muzaffer,BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,SÜLÜN ALİ Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. , 2019, ss.1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
AMA OKUR M,BAHAR H,SÜLÜN A Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. . 2019; 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
Vancouver OKUR M,BAHAR H,SÜLÜN A Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. . 2019; 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
IEEE OKUR M,BAHAR H,SÜLÜN A "Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi." , ss.1235 - 1244, 2019. 10.24106/kefdergi.2972
ISNAD OKUR, Muzaffer vd. "Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi". (2019), 1235-1244. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2972
APA OKUR M, BAHAR H, SÜLÜN A (2019). Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
Chicago OKUR Muzaffer,BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,SÜLÜN ALİ Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi 27, no.3 (2019): 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
MLA OKUR Muzaffer,BAHAR HÜSEYIN HÜSNÜ,SÜLÜN ALİ Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.27, no.3, 2019, ss.1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
AMA OKUR M,BAHAR H,SÜLÜN A Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2019; 27(3): 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
Vancouver OKUR M,BAHAR H,SÜLÜN A Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2019; 27(3): 1235 - 1244. 10.24106/kefdergi.2972
IEEE OKUR M,BAHAR H,SÜLÜN A "Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi." Kastamonu Eğitim Dergisi, 27, ss.1235 - 1244, 2019. 10.24106/kefdergi.2972
ISNAD OKUR, Muzaffer vd. "Öğrenme Stiline Göre Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelenmesi". Kastamonu Eğitim Dergisi 27/3 (2019), 1235-1244. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2972