Yıl: 2019 Cilt: 34 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1092 - 1106 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.16986/HUJE.2018046235 İndeks Tarihi: 28-05-2020

Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları

Öz:
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim gören erkek öğretmen adaylarınınyaşadıkları ve mesleki yaşamlarında yaşayacaklarını düşündükleri zorluklara ilişkin görüşlerini toplumsal cinsiyetbağlamında incelemektir. Bu amaçla 2015-2016 ve 2016-2017 öğretim yılında Türkiye’de Okul Öncesi Öğretmenliğilisans programlarında öğrenim gören 137 erkek öğrenciye ulaşılmıştır. Hazırlanan yarı yapılandırılmış formaracılığıyla, katılımcıların demografik bilgileri ile bu bölümde öğrenim gören bir erkek olarak yaşadıkları zorluklarve meslek hayatlarında yaşayacaklarını düşündükleri zorluklar hakkında görüşleri alınmıştır. Katılımcıların, bubölümde öğrenim gören bir erkek olarak yaşadıkları zorluklara ilişkin içerik analizi sonucunda, sınıfta azınlıktaolmalarından kaynaklı kişisel ilişkiler ve iletişimle ilgili zorluk yaşadıkları, toplumun ve öğretim üyelerinin cinsiyeteyönelik tepkileri ile karşılaştıkları ve bir kısmının da herhangi bir zorluk yaşamadıklarını belirttikleri görülmüştür.Katılımcıların meslek yaşamlarında karşılaşacaklarını düşündükleri zorluklara ilişkin içerik analizi sonucunda,velilerin erkek okul öncesi öğretmenlerine karşı ön yargılı olacaklarına ilişkin, erkek okul öncesi öğretmenlerineyönelik toplumun önyargılı olacağına ilişkin, kişisel/mesleki yetersizlik yaşayabileceklerine ilişkin, eğitim sistemi ileilgili ve performans kaybına uğramayla ilgili endişe duydukları görülmüş; bazı katılımcıların herhangi bir sorunyaşayacaklarını düşünmedikleri ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, benzer araştırmaların bulguları ile beraber toplumsalcinsiyet bağlamında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Male Pre-School Teacher Candidates in the Context of Gender: Perceived Challenges and Future Concerns

Öz:
The study aims to examine the views of male pre-school teacher candidates about difficulties they experienced and problems they think they will encounter in their professional live based on gender. In 2015-2016 and 2016-2017 academic years in Early Childhood Education degree program in Turkey, 137 boys were reached. Participants were asked about their demographic information and views related to challenges they had experienced as a male student in the department and they think they will encounter in their professional lives. Content analysis of the participants' difficulties experienced as a male student in this department reveals that participants had difficulty in personal relations and communication due to being in a minority in the class, they encountered the sexual reaction of the society, the faculty members and those who experienced no difficulties. Content analysis of the difficulties that the participants think they will face in their professional lives shows that parents and society will be prejudiced against male pre-schopersonal / professional inability, and some did not think they would have any problems. Results and suggestions have been discussed together with similar research findings in gender context.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA HASKAN AVCI Ö, KARABABA A, ZENCİR T (2019). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. , 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
Chicago HASKAN AVCI ÖZLEM,KARABABA Alper,ZENCİR TOLGA Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. (2019): 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
MLA HASKAN AVCI ÖZLEM,KARABABA Alper,ZENCİR TOLGA Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. , 2019, ss.1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
AMA HASKAN AVCI Ö,KARABABA A,ZENCİR T Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. . 2019; 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
Vancouver HASKAN AVCI Ö,KARABABA A,ZENCİR T Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. . 2019; 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
IEEE HASKAN AVCI Ö,KARABABA A,ZENCİR T "Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları." , ss.1092 - 1106, 2019. 10.16986/HUJE.2018046235
ISNAD HASKAN AVCI, ÖZLEM vd. "Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları". (2019), 1092-1106. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018046235
APA HASKAN AVCI Ö, KARABABA A, ZENCİR T (2019). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
Chicago HASKAN AVCI ÖZLEM,KARABABA Alper,ZENCİR TOLGA Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34, no.4 (2019): 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
MLA HASKAN AVCI ÖZLEM,KARABABA Alper,ZENCİR TOLGA Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.34, no.4, 2019, ss.1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
AMA HASKAN AVCI Ö,KARABABA A,ZENCİR T Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 34(4): 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
Vancouver HASKAN AVCI Ö,KARABABA A,ZENCİR T Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 34(4): 1092 - 1106. 10.16986/HUJE.2018046235
IEEE HASKAN AVCI Ö,KARABABA A,ZENCİR T "Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, ss.1092 - 1106, 2019. 10.16986/HUJE.2018046235
ISNAD HASKAN AVCI, ÖZLEM vd. "Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 34/4 (2019), 1092-1106. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018046235