Yıl: 2019 Cilt: 13 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 400 - 420 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29329/mjer.2019.210.21 İndeks Tarihi: 03-04-2020

ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI

Öz:
Bir ortam, bir kişi, bir nesne veya meslek grubu olsun, herhangi bir şeye yüklediğimiz anlamlar, onaverdiğimiz değeri, olumlu veya olumsuz duyguyu, tutumu ifade etmenin bir şeklidir. Metaforlar, psikolojideneğitime kadar birçok alan için önemli bir çalışma alanı haline gelmiştir. Metaforlar aracılığıyla bireylerindeğerleri, duyguları ve düşünceleri araştırılır. Bu çalışmada, Fen Bilimleri ve Matematik öğretmen adaylarınınfene ve matematiğe yönelik algılarının metaforlar aracılığı ile keşfedilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitelaraştırma desenlerinden biri olan fenomolojik (olgubilim) desen türü kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu ise Türkiye’nin Ege Bölgesinde ki bir devlet üniversitesinde, Eğitim Fakültesi, Matematik ve FenBilimleri Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenimlerini sürdüren 84 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmasonucunda fen bilimleri ve matematik öğretmen adaylarının fen kavramına yönelik 69, matematik kavramınayönelik ise 66 farklı metafor kullandıkları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda her iki kavram yönelik ulaşılantemalarda ise benzerlikler bulunmaktadır. Ancak ulaşılan temalarda matematik kavramında, fen kavramınınaksine daha fazla olumsuz algı mevcuttur. Araştırma sonucunda ulaşılan bir diğer ilginç sonuç ise öğretmenadaylarının çoğunluğunun fen ve matematiği birbirinden ayrık ve ilişkisiz iki kavram olarak algılamalarıdır.Displinlerarası öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının önem kazandığı günümüzde, öğretmen adaylarının bu algısıbeklenmedik bir sonuçtur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Determination of Pre-service Teachers’ Perceptions of Science and Mathematics: A Metaphor Study

Öz:
The Whether it is an environment, a person, an object or a group of occupations, the meanings we assign to anything are a way of expressing the value we give to, positive or negative feelings about and attitudes towards it. Metaphors have become an important area of research for many areas, from psychology to education. The values, emotions and thoughts of individuals are investigated through metaphors. In the current study, it is aimed to explore the pre-service science and mathematics teachers’ perceptions towards science and mathematics through metaphors. The current study employed the phenomenological design, one of the qualitative research designs. The study group is comprised of 81 pre-service teachers from the Mathematics and Science Departments of the Education Faculty of a state university located in the Aegean Region of Turkey. As a result of the study, it was determined that the pre-service teachers had used 66 different metaphors for the concept of mathematics and 69 different metaphors for the concept of science. There are some similarities determined between the themes and codes generated for the two concepts. Yet, when the obtained themes are examined, it is seen that there are more negative perceptions of the concept of mathematics when compared to the concept of science. Another interesting finding of the current study is that majority of the pre-service teachers see science and mathematics as two concepts different from and unrelated to each other. In today’s
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Evren Yapıcıoğlu A, KORKMAZ N (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. , 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
Chicago Evren Yapıcıoğlu Ayşegül,KORKMAZ NEBİYE ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. (2019): 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
MLA Evren Yapıcıoğlu Ayşegül,KORKMAZ NEBİYE ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. , 2019, ss.400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
AMA Evren Yapıcıoğlu A,KORKMAZ N ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. . 2019; 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
Vancouver Evren Yapıcıoğlu A,KORKMAZ N ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. . 2019; 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
IEEE Evren Yapıcıoğlu A,KORKMAZ N "ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI." , ss.400 - 420, 2019. 10.29329/mjer.2019.210.21
ISNAD Evren Yapıcıoğlu, Ayşegül - KORKMAZ, NEBİYE. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI". (2019), 400-420. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.21
APA Evren Yapıcıoğlu A, KORKMAZ N (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
Chicago Evren Yapıcıoğlu Ayşegül,KORKMAZ NEBİYE ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13, no.29 (2019): 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
MLA Evren Yapıcıoğlu Ayşegül,KORKMAZ NEBİYE ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.29, 2019, ss.400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
AMA Evren Yapıcıoğlu A,KORKMAZ N ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(29): 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
Vancouver Evren Yapıcıoğlu A,KORKMAZ N ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(29): 400 - 420. 10.29329/mjer.2019.210.21
IEEE Evren Yapıcıoğlu A,KORKMAZ N "ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13, ss.400 - 420, 2019. 10.29329/mjer.2019.210.21
ISNAD Evren Yapıcıoğlu, Ayşegül - KORKMAZ, NEBİYE. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN VE MATEMATIĞE YÖNELIK ALGILARININ BELIRLENMESI: METAFOR ÇALIŞMASI". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13/29 (2019), 400-420. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.21