Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi

Yıl: 2019 Cilt: 13 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 173 - 198 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29329/mjer.2019.218.11 İndeks Tarihi: 09-04-2020

Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, 2006 ve 2018 Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programlarının, programögelerine göre karşılaştırmalı değerlendirmesini yapmaktır. Araştırma nitel olarak tasarlanmış betimsel birçalışmadır. Doküman analizi ile elde edilen veriler, betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda,2006 ve 2018 TT dersi öğretim programlarında, öğretim programı ögelerinin tam olarak var olduğu fakat bazıdeğişikliklerle de olsa her iki programda da dikkate alındığı söylenebilir. 2006 ve 2018 öğretim programlarının;öğrenme alanları, içerik ve ölçme değerlendirme boyutlarında önemli farklılıklar içerdiği görülmektedir.Programlar arasında en önemli farkın öğrenme alanı yaklaşımında olduğu ve konu ve ünitelerin tamamendeğiştirildiği görülmektedir. Kazanım sayılarında her iki programda da belirgin bir farklılık olmadığı fakatöğrenme alanlarına bağlı olarak kazanımların neredeyse tamamen değiştiği tespit edilmiştir. Kazanımların her ikiprogramda da sayısal olarak fazla olduğu, içeriğin ve öğrenme öğretme sürecinin neredeyse tamamen değiştiği,ölçme değerlendirme boyutunda ise temel yaklaşımın aynı kaldığı fakat 2006 programındaki detaylı olarak elealınan araç gereç ve yöntemlerin 2018 programında yer almadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Comparative Evaluation of Technology and Design Course Curriculum (2006-2018) According to Program Elements

Öz:
The aim of this research is to make a comparative evaluation of the curricula of the 2006 and 2018 Technology and Design courses according to the program components. The data obtained by document analysis were evaluated with descriptive analysis. The research is a descriptively designed descriptive study. The data obtained by document analysis were evaluated with descriptive analysis. As a result of the research, it can be said that in 2006 and 2018 TT course curriculum, the elements of the curriculum are fully present but are taken into consideration in both programs, even with some changes. 2006 and 2018 curriculum; It is seen that there are significant differences in learning areas, content and measurement and evaluation dimensions. It is seen that the most important difference between the programs is in the learning area approach and the subjects and units are completely changed. It was found that there was no significant difference in acquisitions numbers in both programs but the acquisitions were almost completely changed depending on the learning areas. It was determined that the acquisitions were numerically higher in both programs, the content and learning teaching process changed almost completely, while the basic approach remained the same in the assessment assessment dimension, but the tools and methods that were dealt with in the 2006 program were not included in the 2018 program.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SAĞLIK M, AYKAÇ N (2019). Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. , 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
Chicago SAĞLIK Mehmet Aydın,AYKAÇ NECDET Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. (2019): 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
MLA SAĞLIK Mehmet Aydın,AYKAÇ NECDET Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. , 2019, ss.173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
AMA SAĞLIK M,AYKAÇ N Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. . 2019; 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
Vancouver SAĞLIK M,AYKAÇ N Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. . 2019; 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
IEEE SAĞLIK M,AYKAÇ N "Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi." , ss.173 - 198, 2019. 10.29329/mjer.2019.218.11
ISNAD SAĞLIK, Mehmet Aydın - AYKAÇ, NECDET. "Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi". (2019), 173-198. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.218.11
APA SAĞLIK M, AYKAÇ N (2019). Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
Chicago SAĞLIK Mehmet Aydın,AYKAÇ NECDET Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13, no.30 (2019): 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
MLA SAĞLIK Mehmet Aydın,AYKAÇ NECDET Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.30, 2019, ss.173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
AMA SAĞLIK M,AYKAÇ N Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(30): 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
Vancouver SAĞLIK M,AYKAÇ N Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(30): 173 - 198. 10.29329/mjer.2019.218.11
IEEE SAĞLIK M,AYKAÇ N "Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13, ss.173 - 198, 2019. 10.29329/mjer.2019.218.11
ISNAD SAĞLIK, Mehmet Aydın - AYKAÇ, NECDET. "Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programlarının (2006-2018) Program Ögelerine Göre Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13/30 (2019), 173-198. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.218.11