Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 447 - 468 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 06-10-2020

Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı

Öz:
Bu araştırma, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma ve yazma becerilerinin öğrenimsüreçlerine aile katılımının etkisinin birinci sınıf öğretmenleri gözünden değerlendirmeyi amaçlayannitel bir durum araştırması olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Kars ilinde görev yapmakta olan43 birinci sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilmiş açık uçlu sorulardanoluşan anket formu ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinden betimselanalizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuçlarda aile katılımınınyetersiz olduğu görülmüştür. Aile katılımının sağlanmasına yönelik yapılan çalışmaların ailelerüzerindeki etkisinin yetersiz kaldığına dair görüşlere ulaşılmıştır. Aile katılımının yetersiz kalmasınınen büyük etkisi olarak ailelerin beklentilerinin, önceliklerinin olduğu görülmüştür. Aile desteğigören öğrencilerin ise sınıftaki diğer arkadaşları ile arasında olan farklılıkların gözle görülür birşekilde olduğu anlaşılmıştır. Bu bulgular yanında ilk okuma ve yazma sürecinin okul ile sınırlıkalmaması, evde de aile tarafından gerekli desteğin verilmesinin daha yararlı olduğu konusundagörüş birliği olduğu anlaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Effects of Parent Involvement in First-Grade Students’ Learning Reading and Writing: Views of Elementary School Classroom Teachers

Öz:
The research was used qualitative case study in order to evaluate the effect of parent involvement in the first graders’ learning reading and writing skills from the views of elementary school classroom teachers. A total of 43 first grade teachers working in Kars province participated in the study. The questionnaire consisting of open-ended questions formed by the researchers was used as a measurement tool. Descriptive analysis was employed on the obtained data. It was seen that family involvement was insufficient according to results obtained from findings of the research. It was found that the effect of the studies on family involvement was insufficient for the families. Expectations and priorities of parents were seen as the biggest effect of insufficient family involvement. It was observed that the differences between the students having family support and the other friends in the class were noticeable. It was come into agreement that first reading and writing process is not limited to school and it will be more useful to continue and integrate at home.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KIVRAK Z, YILDIRIM K (2020). Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. , 447 - 468.
Chicago KIVRAK Zehra,YILDIRIM KASIM Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. (2020): 447 - 468.
MLA KIVRAK Zehra,YILDIRIM KASIM Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. , 2020, ss.447 - 468.
AMA KIVRAK Z,YILDIRIM K Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. . 2020; 447 - 468.
Vancouver KIVRAK Z,YILDIRIM K Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. . 2020; 447 - 468.
IEEE KIVRAK Z,YILDIRIM K "Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı." , ss.447 - 468, 2020.
ISNAD KIVRAK, Zehra - YILDIRIM, KASIM. "Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı". (2020), 447-468.
APA KIVRAK Z, YILDIRIM K (2020). Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(2), 447 - 468.
Chicago KIVRAK Zehra,YILDIRIM KASIM Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi 8, no.2 (2020): 447 - 468.
MLA KIVRAK Zehra,YILDIRIM KASIM Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol.8, no.2, 2020, ss.447 - 468.
AMA KIVRAK Z,YILDIRIM K Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020; 8(2): 447 - 468.
Vancouver KIVRAK Z,YILDIRIM K Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2020; 8(2): 447 - 468.
IEEE KIVRAK Z,YILDIRIM K "Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı." Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8, ss.447 - 468, 2020.
ISNAD KIVRAK, Zehra - YILDIRIM, KASIM. "Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı". Ana Dili Eğitimi Dergisi 8/2 (2020), 447-468.