Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 43 Sayfa Aralığı: 115 - 127 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.32547/ataunigsed.582637 İndeks Tarihi: 08-10-2020

Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışma, Suzuki yönteminin flüt eğitimi çerçevesinde Suzukieğitimcileri tarafından değerlendirilmesini amaçlamaktadır.Çalışmada; nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan durumçalışması deseni kullanılmış ve bu doğrultuda yarı yapılandırılmışgörüşme formu kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırma, ikiçalışma grubu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk çalışmagrubu Avrupa Suzuki Birliği’ne (ESA) bağlı olarak 2008 yılındaTürkiye’de kurulmuş olan Suzuki Müzik Eğitimi Derneğine bağlıülkemizdeki 7 Suzuki eğitimcisinden oluşurken ikinci çalışmagrubu; Avrupa Suzuki Birliği’ ne (ESA) bağlı Avrupa’daki 6Suzuki flüt eğitimcisinden oluşmaktadır. Görüşmeler sonucundaelde edilen verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analizkullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda eğitimciler, Suzukiyönteminin önemli bir çalgı eğitimi yaklaşımı olduğunu, yönteminsistematiği, işleyişi ve felsefesi yönüyle diğer çalgı eğitimiyaklaşımlarından farklılık gösterdiğini, Suzuki yöntemiyle erkenyaşta çalgı çalan başarılı öğrenciler yetiştirdiklerini, Suzukieğitiminin ülkemizde yaygınlaşarak flüt eğitiminde deuygulanması gerektiği belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

An Evaluation on The Suzuki Training within The Frame of Flute Training by Suzuki Educators

Öz:
The aim of this study is to evaluate the Suzuki method within the frame of flute training by Suzuki educators. In this context, this study is important due to the determination of the place of the Suzuki flute training in our country and being the first study to be conducted in this field in the literature. In the study, the case study pattern from qualitative research methods was used and data were accordingly obtained through the semi-structured interview form. The research was carried out with two study groups. While the first study group consists of 7 Suzuki educators in our country from the Suzuki Music Training Foundation, which was established in Turkey in 2008 in connection with the European Suzuki Association (ESA), the second study group is comprised of 6 Suzuki flute educators from the European Suzuki Association (ESA). The descriptive analysis was used for analyzing the data obtained as a result of the interviews. As a result of the study, educators stated that the Suzuki method is a significant approach for instrumental training, it differed from other instrumental training approaches with its systematics, process and philosophy, they raised successful students who play an instrument at an early age through the Suzuki method, and the Suzuki training should be popularized and applied to flute training in our country.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ERGÜVEN E, COSKUN SENTÜRK G (2019). Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. , 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
Chicago ERGÜVEN Erdal,COSKUN SENTÜRK GÜLCE Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. (2019): 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
MLA ERGÜVEN Erdal,COSKUN SENTÜRK GÜLCE Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. , 2019, ss.115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
AMA ERGÜVEN E,COSKUN SENTÜRK G Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. . 2019; 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
Vancouver ERGÜVEN E,COSKUN SENTÜRK G Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. . 2019; 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
IEEE ERGÜVEN E,COSKUN SENTÜRK G "Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi." , ss.115 - 127, 2019. 10.32547/ataunigsed.582637
ISNAD ERGÜVEN, Erdal - COSKUN SENTÜRK, GÜLCE. "Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi". (2019), 115-127. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.582637
APA ERGÜVEN E, COSKUN SENTÜRK G (2019). Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0(43), 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
Chicago ERGÜVEN Erdal,COSKUN SENTÜRK GÜLCE Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 0, no.43 (2019): 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
MLA ERGÜVEN Erdal,COSKUN SENTÜRK GÜLCE Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.43, 2019, ss.115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
AMA ERGÜVEN E,COSKUN SENTÜRK G Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2019; 0(43): 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
Vancouver ERGÜVEN E,COSKUN SENTÜRK G Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 2019; 0(43): 115 - 127. 10.32547/ataunigsed.582637
IEEE ERGÜVEN E,COSKUN SENTÜRK G "Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi." Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0, ss.115 - 127, 2019. 10.32547/ataunigsed.582637
ISNAD ERGÜVEN, Erdal - COSKUN SENTÜRK, GÜLCE. "Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi". Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi 43 (2019), 115-127. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.582637