İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)

Yıl: 2004 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 85 - 108 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)

Öz:
ilköğretim, çocuğun eğitiminde önemli bir yer tutar. Eğitim ve öğretim ilk defa plânlı, programlı olarak ilköğretim okullarında verilir. Çocuk okuma yazmayı ilköğretim okulunda öğrenir. Öğrenme her şeyden önce psiko-sosyal bir süreçtir ve öğrencide Kalıcı, izli davranışlar oluşturma faaliyetidir. Bu etkinlikler okuldaki plânlı eğitimlerle gerçekleştirilir. Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim kurumları I. Kademe Türkçe Eğitimi programının uygulama ve yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi ile programda yer alan hedeflerin ve davranışların ne derecede yeterli olduğunu ve uygulamadaki gerçekleştirilebilirlik düzeylerini değerlendirmektir. Araştırma tarama modeline göre yapılmıştır. Çalışma evreni Konya ve Muğla ili merkez ilçelerindeki okullarında görevli olan yöneticiler ile sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında iki yol izlenmiştir. Bunlardan biri kaynak tarama şeklinde yapılmış, diğeri de anket yoluyla elde edilen bilgilerden oluşmaktadır. Bununla birlikte nitel araştırmanın görüşme yöntemine göre veriler toplanmıştır. Elde edilen bu veriler, frekans dağılımı ve yüzdeler şeklinde özetlenmiştir. Khi-Kare ve Centincens (C) çözümlemeleri yapılmıştır. Manidarlıkları P<0.5 düzeyinde sınanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak sonuçlar elde edilmiş ve öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime: türkçe eğitimi Konya ilk öğretim türkçe öğretimi Muğla türkçe programı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ashman, A.F.; Conway, R.N.F. (1993), Using Cognitive Methods in the Classroom, Londan: Routledge.
  • Bilen, M. (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Baskı Sistem Ofset.
  • Dilbaz, B. (1988). "İlkokul 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Türkçe Dersi Bilişsel Alanla İlgili Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi." Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duman, B;(2001). İlköğretim 4. ve5. Sınıf Ders Kitaptan Üzerine Bir Araştırma-İnceleme. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi Sayı (2001-1). Sakarya.
  • Duman, B.(1996). "İlköğretim 1.Kademe Türkçe Programı Uygulama ve Yeterlilik Düzeyinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma" Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Göğüs. B. (1988). Uluslararası Anadil Eğitimi Örgütü Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı (1-3 Ekim 1986) Anka¬ra: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Kaya, H. (1985). "İlkokullarda Türkçe Eğitimin Verimliliği". Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • M.E.B. İlkokul Programı Ankara: 1988.
  • 29. ------,Denetleme Devamlı Yönergesi Madde. 15.
  • 30. --—-— ,Millî Eğitim Temel Kanunu. 1739 Sayılı Kanunu Haziran 1973.
  • 31. ----- ,2098 Sayılı Tebliğler Dergisi Cilt 44, Eylül 1981.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim Programları ve Öğretimi (Genel Öğretim Yöntemi) Ankara : ÖSYM Eğilim Yayınları 1992.
  • Sever, S. (1995). Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
  • Turgut, M. F. (19&S). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Ankara: Saydam Matbaacılık 6. Baskı
  • Tekin. H. (1980). Okullarımızda Türkçe Öğretimi, Ankara: Mars Matbaası.
APA DUMAN B (2004). İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). , 85 - 108.
Chicago DUMAN Bilal İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). (2004): 85 - 108.
MLA DUMAN Bilal İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). , 2004, ss.85 - 108.
AMA DUMAN B İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). . 2004; 85 - 108.
Vancouver DUMAN B İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). . 2004; 85 - 108.
IEEE DUMAN B "İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)." , ss.85 - 108, 2004.
ISNAD DUMAN, Bilal. "İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)". (2004), 85-108.
APA DUMAN B (2004). İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 85 - 108.
Chicago DUMAN Bilal İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2, no.1 (2004): 85 - 108.
MLA DUMAN Bilal İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.2, no.1, 2004, ss.85 - 108.
AMA DUMAN B İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2004; 2(1): 85 - 108.
Vancouver DUMAN B İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2004; 2(1): 85 - 108.
IEEE DUMAN B "İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)." Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, ss.85 - 108, 2004.
ISNAD DUMAN, Bilal. "İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2/1 (2004), 85-108.