Yıl: 2006 Cilt: 2006 Sayı: 31 Sayfa Aralığı: 126 - 132 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)

Öz:
Bu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin bilgi düzeyleri ile yaşları, görev yaptıkları yerleşim birimi ve mezun oldukları anabilim dalı veya bölüm arasında bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Öğretmenlerin, bilgi düzeylerini ölçmek için, güvenirlik ve kapsam geçerliliği analizi yapılan bilgi testi geliştirilmiş ve bazı demografik özellikleri belirlemeye yönelik bir anket hazırlanmıştır. Anket, Muğla İli’ne bağlı tüm yerleşim birimlerinde Fen Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 100 öğretmene uygulanmış ve 97 öğretmen değerlendirilmeye alınmıştır. Analiz sonuçlarına göre; öğretmenlerin biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeyleri ile yaşları ve mezun oldukları anabilim dalları/bölümleri arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, bilgi düzeyleri ile görev yaptıkları yerleşim birimi arasında anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji alanındaki bilgi düzeylerini arttırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime: fen öğretmenleri öğretmen yeterliliği biyoteknoloji öğretmen değerlendirmesi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Determining the Knowledge Level of Science Teachers on Biotechnology (Muğla Sample)

Öz:
This study is on determining the knowledge level of science teachers on biotechnology in the province of Muğla. Under this caption the research was made to find out whether there is significant difference between the knowledge level of science teachers on biotechnology and their age, allocation unit where they work in and their field of graduation. In order to find out the knowledge level of the teachers, a knowledge test analysing reliability and scope validity was developed and a survey to determine some demographic characteristics was prepared. The survey was applied to 100 science teachers who work in throughout Muğla and 97 teachers were taken into evaluation. According to the analysis, a significant difference between the knowledge level on biotechnology and the age, and of the their field of graduation; whereas there is no significant difference bewteen the knowledge and the institution they work in was found. Suggestions were made to increase the knowledge level on biotechnology of science teachers according to the obtained results.
Anahtar Kelime: teacher evaluation science teachers teacher competency biotechnology

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Dawson,V. (2003). Western Australian school students’ understanding of biotechnology. International Journal of Science Education, vol.25, no.1, 57–69.
  • Gerçek, C. ve Soran, H. (1999). Orta öğretim biyoloji derslerinde biyoteknoloji konularının yeri, öğrencilerin biyoteknolojiye olan ilgilerinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 167-177.
  • Hill, R., Stanisstreet, M. Ve Boyes, E. (2000). What ideas do students associate with “biotechnology” and “genetic engineering”? 19.12.2004 tarihinde http://www.liv.ac.uk/~qe04/eeru/publist.htm adresinden alınmıştır.
  • Lock, R. (1994). What do 14 to 16-year-olds know and think about biotechnology? Nutrition&Food Science, vol.94, no.3, 29-32.
  • Miller, B.M. (1994). Practical DNA technology in school. Journal of Biological Education, 28(3), 203–211.
  • Renko, N. ve Renko, V. (2003). Attitudes of the Croatian population toward genetically modified food. 15.12.2004 tarihinde http://www.ingentaconnect.com/content/mcb/070/2003/00000105/00000003 adresinden alınmıştır.
APA ŞENLER PEHLİVAN B, ÇAKIR KOZCU N, Göçmen Taşkın B (2006). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). , 126 - 132.
Chicago ŞENLER PEHLİVAN BURCU,ÇAKIR KOZCU Nevin,Göçmen Taşkın Belgin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). (2006): 126 - 132.
MLA ŞENLER PEHLİVAN BURCU,ÇAKIR KOZCU Nevin,Göçmen Taşkın Belgin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). , 2006, ss.126 - 132.
AMA ŞENLER PEHLİVAN B,ÇAKIR KOZCU N,Göçmen Taşkın B Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). . 2006; 126 - 132.
Vancouver ŞENLER PEHLİVAN B,ÇAKIR KOZCU N,Göçmen Taşkın B Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). . 2006; 126 - 132.
IEEE ŞENLER PEHLİVAN B,ÇAKIR KOZCU N,Göçmen Taşkın B "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)." , ss.126 - 132, 2006.
ISNAD ŞENLER PEHLİVAN, BURCU vd. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)". (2006), 126-132.
APA ŞENLER PEHLİVAN B, ÇAKIR KOZCU N, Göçmen Taşkın B (2006). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006(31), 126 - 132.
Chicago ŞENLER PEHLİVAN BURCU,ÇAKIR KOZCU Nevin,Göçmen Taşkın Belgin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2006, no.31 (2006): 126 - 132.
MLA ŞENLER PEHLİVAN BURCU,ÇAKIR KOZCU Nevin,Göçmen Taşkın Belgin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2006, no.31, 2006, ss.126 - 132.
AMA ŞENLER PEHLİVAN B,ÇAKIR KOZCU N,Göçmen Taşkın B Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 2006(31): 126 - 132.
Vancouver ŞENLER PEHLİVAN B,ÇAKIR KOZCU N,Göçmen Taşkın B Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 2006(31): 126 - 132.
IEEE ŞENLER PEHLİVAN B,ÇAKIR KOZCU N,Göçmen Taşkın B "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006, ss.126 - 132, 2006.
ISNAD ŞENLER PEHLİVAN, BURCU vd. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2006/31 (2006), 126-132.