Yıl: 2006 Cilt: 35 Sayı: 170 Sayfa Aralığı: 339 - 350 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi

Öz:
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma; İlköğretim okullarında 5., 6., 7. ve 8. sınıflar düzeyinde Türkçe dersine devam eden 526 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler likert tipi tutum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin Türkçe dersine karşı tutumları, cinsiyetine, sınıf düzeylerine, anne ve babanın eğitim düzeylerine göre değişmektedir. Türkçe dersine yönelik tutumlarında, sınıf düzeyinde 5. sınıfların ve eğitim düzeyi yüksek olan anneye sahip öğrencilerin daha olumlu ve etkili olduğu görülmüştür. Babanın eğitim düzeyinin etkisinin daha az olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: türkçe eğitimi anadili eğitimi dil öğretimi ilk öğretim öğrencileri öğrenci tutumları türkçe öğretimi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKKOYUNLU, B. (1996). “Öğrencilerin Bilgisayara Karşı Tutumları”, Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:20, Nisan, s. 100.
  • ANSOLONE, G. & BIAFORA, F. (2004). Elementary School Teachers’ Perceptıons And Attıtudes To The Educatıonal Structure Of Trackıng , Education, Winter, Vol. 125, Issue 2.
  • BLOOM, B., S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, Çeviren: Durmuş Ali Özçelik, Ankara, Millî Eğitim Bakanlığı Yay.
  • BROWNn, H.D(1987). Principles of Language Learning andTeaching, Englewood Cliffs, NJ; Prentice-Hall, Inc, SecondEdition, s. 99-119.
  • CALKINS, L.M. (2001). “The art of teaching reading”, New York, Longman.
  • ÇAKMAK, M.(2001). “Etkili Öğretimin Gerçekleşmesinde Öğretmenin Rolü”, Çağdaş Eğitim, Ankara, Tekışık yayıncılık A.fi. Sayı: 26, Mart, s.274.
  • DİLAÇAR, A.(1968). Dil ve Dilcilik, TDK Yayınları, Ankara, s. 26 – 39.
  • IŞIKSALAN, N. (1997). “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Muhteva Sorunu”, Çağdaş Eğitim, Ankara, Tekışık yayıncılık A.Ş., Sayı- 232, Mayıs.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç:.(1976). İnsan ve İnsanlar, Ankara, Sevinç Mat.
  • KAVCAR, C. (1998). Türkçe Eğitimi ve Sorunları, Dil Dergisi. (65).
  • ————— (1990). “Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi”, (Eğitim Programları ve Öğretim) Eğitim Bilimleri 1. Ulusal Kongresi, Ankara, 24 -28 Eylül, Bildiriler 1.2, s. 270.
  • KORKUT, F.(1994). İnsan İlişkilerinde Tutum ve Tavırların Önemi, İnsan İlişkileri Ders Kitabı, Prof. Dr. Mürüvvet Bilen, Ecem Yay., Ankara.
  • NEWMAN, F. (1997). “Primary Teacher Dilemmas in Teacher Training”, Teacher Development, Vol. 1.
  • ÖZBAY, M.. (1997). “Türkçe Öğretiminde Programın Önemi”, Çağdaş Eğitim, Ankara, Tekışık yayıncılık A.Ş., Sayı- 232, Mayıs.
  • ÖZDEN, Y.(1999). Eğitimde Yeni Değerler, Ankara, Pegem Yay., İkinci Baskı, Mayıs.
  • PEHLİVAN, H..(1994). “Egitim Bilimleri Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Bölüme Yönelik Tutumları”, Hacettepe Üniv., Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, s. 49 – 53.
  • SENEMOĞLU, N.(2003). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Kalkan Matbaacılık, 8. baskı.
  • SEVER, S.(2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ankara, Anı Yayıncılık, 3.Baskı.
  • STANOICH, K.E. (2000). “Progress in understanding reading: scientific foundations and new frontiers”, New York: Guilford Press.
APA DENİZ S, TUNA S (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. , 339 - 350.
Chicago DENİZ Sabahattin,TUNA Sibel İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. (2006): 339 - 350.
MLA DENİZ Sabahattin,TUNA Sibel İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. , 2006, ss.339 - 350.
AMA DENİZ S,TUNA S İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. . 2006; 339 - 350.
Vancouver DENİZ S,TUNA S İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. . 2006; 339 - 350.
IEEE DENİZ S,TUNA S "İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi." , ss.339 - 350, 2006.
ISNAD DENİZ, Sabahattin - TUNA, Sibel. "İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi". (2006), 339-350.
APA DENİZ S, TUNA S (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. Milli Eğitim, 35(170), 339 - 350.
Chicago DENİZ Sabahattin,TUNA Sibel İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. Milli Eğitim 35, no.170 (2006): 339 - 350.
MLA DENİZ Sabahattin,TUNA Sibel İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. Milli Eğitim, vol.35, no.170, 2006, ss.339 - 350.
AMA DENİZ S,TUNA S İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. Milli Eğitim. 2006; 35(170): 339 - 350.
Vancouver DENİZ S,TUNA S İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi. Milli Eğitim. 2006; 35(170): 339 - 350.
IEEE DENİZ S,TUNA S "İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi." Milli Eğitim, 35, ss.339 - 350, 2006.
ISNAD DENİZ, Sabahattin - TUNA, Sibel. "İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumları: Köyceğiz Örneklemi". Milli Eğitim 35/170 (2006), 339-350.