Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi
Yıl: 2006 Cilt: 3 Sayı: 1-2 Sayfa Aralığı: 12 - 20 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi
Öz: Bu çalışma, "Yeşil Sınıf Modeli"ne dayalı olarak yürütülen fen ve doğa etkinliklerinin, ana sınıfı öğrencilerinin "bitkiler sınırlılığında" çevreye algılarına etkisini araştırmayı konu almaktadır. Veriler, ön test - son test kontrol gruplu deneysel desene dayalı olarak yürütülen uygulamada araştırmacılar tarafından geliştirilen "Çevre Algı Ölçeği"nin kullanılmasıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, doğal materyallerle doğrudan etkileşimi olanaklı kılan yeşil sınıf ortamında bulunan deney grubu öğrencilerinin çevre algılarının, geleneksel sınıf ortamında fen ve doğa etkinliklerinin yürütüldüğü kontrol grubu öğrencilerine oranla anlamlı düzeyde artış gösterdiği belirlenmiştir (t$^{(21)}$=-2.866; p<0.01).
Anahtar Kelime: Konular:
The Effect of Science and Nature Activities Carried Out According to Green Class Model on Preschool Student's Environment Perception
Öz: This study is aimed to investigate the effect of science and nature activities which are carried out based on "Green Class Model", on preschool children's perceptions of environment, limiting it to plants only. Data has been collected using "Environment Perception Scale" based on pattern of pre test-final test control group. As a result of the investigation, it has been determined that, the members of experiment group that were in green class and were given chance of interaction with natural materials have meaningfully improved perception of environment (t$^{(21)}$=-2.866; p<0.01) compared to conventional class control group students who attend science and nature activities.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Anonim (2003). Jahresbericht 2002/2003 des Vor-sitzendes der Deutsche Geselschaft für DeutscheUmwelterziehung (DGE) http://lbs. hh.schule.de/umwelterz/DGU/PDF/DGU-Nachrichten/No27/2%20DGU%20intern.doc
- Başal, A.H. (2003). Okul Öncesi Eğitiminde Uygulamalı Çevre Eğitimi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Morpa Yay., 366-378, İstanbul
- Cohen, S., & Horm, W. (1993). Childern & the environment, acological awareness among per-school childern. Environment & Behaviour, 25 (1), 103-120.
- Elliott, S. (2003). Patches of Green EPA Social Research Series Early childhood environmental education in Australia: scope, status and direction Environment Protection Authority 59-61 Goulburn Street, Sydney, http://www.penrithci-ty.nsw.gov.au/uploadedFiles/patchesofgreen.pdf
- Feng, J. (1987). Science, Sciencing and Science Education: An Integrated Approach to Science Education in Early Childhood. (ED319525): http://eric.ed. gov/ ERICWebPortal/
- Illinois Environment Protection Agency (2003). " "Gren School Checklist: Environmental Actions for Schools to Consider", ED479733: http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ ericdocs2/content. storage 01/0000000b/80/23/ Od/ea.pdf
- Klautke, S ve Köhler, K (1991). Umwelterziehung -ein didaktisches Konzept; In: Zeitschrift: Unter-richt Biologie (UB) 164/15. Jg. /Mai 1991 S. 48-51
- Mc Donald, J.M and McDonald, Robert. B. (2002). Nature Study: A Science Curriculum for Three and Four Year Olds, ED468868: http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ ericdocs2/content storage .01/0000000b/80/27/ c3/e9.pdf
- Ministerium für Bildung, Wissenschaft und Weter-bildug des Landes Rheinland-Pfalz (1995). Ummwelterziehung in den Schulen des Landes Rheinland-Pflalz Gesamtkonzeption Pedagogisches Grundsatzreferat II, http://www.staff.uni-mainz.de/necos/ main/geskonz.htm
- Palmberg, I.E. ve Kuru, J. (2000). Outdoor activities as a basis for environmental responsibility. Journal of Environmental Education, 31 (4); 32-36
- Phenice, L. A. ve Griffore, J.P. (2003). Young Childern and the Natural World. Contemporary Issues in Early Childhood, Volume 4, Number 2.
- Selby, D. (2000). A Darker Shade of Gren: The Importance of Ecological Thinking in Global Education and School Reform. Theory into Practice, 39 (2), 88-96 http://search.epnet.com/login.as-px?direct=true&db=eric&an=EJ609021
- Sevinç, M. (2003). Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar.. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Morpa Yay.,50-66, İstanbul
- Stroh, S. ve Sabel, P (2005). "Grüne Klassenzimmer". Umwelterziehung praktisch aktüel IV/05 Rheinland-pfalzische Umwelt- und Nachhaltigkeit-serziehung im Netz, http://www.nachhaltigkeit. bildung-rp.de/ Materialien/upa/ Heft%20IV.pdf
- Tempel, R. (2005). Umwelterziehung praktisch aktüel IV/05 Rheinland-pfaelzische Umwelt- und Nach-haltigkeitserziehung im Netz. http://www.nach-haltigkeit.bildung-rp.de/Materialien/upa/ Heft%20IV.pdf
- Wigg, A. (1995). Improving the Preschooler's Science Knowledge and Skills through Hands-on Activities. (ED388453): http://eric.ed.gov/ERIC-Docs/data/ ericdocs2/content__ storage. 01 /00 000Q0b/80/27/c3/e9.pdf
- Wilson, R.A., Kimler S.J., & Krauerhase, V. (1996). Developing an environmental outdoor space. Young Childern, September, 56, 23-29.
- Wu, Z. (2002). Gren Schools in China. The Journal of Environmental Education, Vol. 34, No. 1, 21-25.
APA | özdemir o, UZUN N (2006). Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. , 12 - 20. |
Chicago | özdemir oğuz,UZUN Naim Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. (2006): 12 - 20. |
MLA | özdemir oğuz,UZUN Naim Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. , 2006, ss.12 - 20. |
AMA | özdemir o,UZUN N Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. . 2006; 12 - 20. |
Vancouver | özdemir o,UZUN N Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. . 2006; 12 - 20. |
IEEE | özdemir o,UZUN N "Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi." , ss.12 - 20, 2006. |
ISNAD | özdemir, oğuz - UZUN, Naim. "Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi". (2006), 12-20. |
APA | özdemir o, UZUN N (2006). Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg., 3(1-2), 12 - 20. |
Chicago | özdemir oğuz,UZUN Naim Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg. 3, no.1-2 (2006): 12 - 20. |
MLA | özdemir oğuz,UZUN Naim Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg., vol.3, no.1-2, 2006, ss.12 - 20. |
AMA | özdemir o,UZUN N Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg.. 2006; 3(1-2): 12 - 20. |
Vancouver | özdemir o,UZUN N Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg.. 2006; 3(1-2): 12 - 20. |
IEEE | özdemir o,UZUN N "Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi." Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg., 3, ss.12 - 20, 2006. |
ISNAD | özdemir, oğuz - UZUN, Naim. "Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi". Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Derg. 3/1-2 (2006), 12-20. |