Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması

Yıl: 2008 Cilt: 37 Sayı: 178 Sayfa Aralığı: 192 - 203 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması

Öz:
Bu çalışmada, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliğ i Bölümü birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenmeyi ve öğretmeyi seçmelerindeki aile bireylerinin etkileri incelenmektedir. Bu bağlamda, aile bireylerinin ‘dil öğrenme taraftarları olarak’, ‘dil öğrenme danışmanı olarak’, ‘dil öğrenme sağlayıcısı olarak’ ve ‘dil öğreticisi olarak’ ne gibi stratejiler kullanmış oldukları nı ölçmek için bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları, aile bireylerinin en fazla ‘dil öğrenme taraftarları’ ve en az ‘dil öğrenme danışmanı’ olarak etki yaptı klarını ortaya çıkarmaktadır. Ankette her rol için yazılmış dolaylı ve dolaysız stratejilere, öğretmen adayları deneyimledikleri başka stratejileri de eklemişlerdir. Çalışmada, ankette belirtilen aile bireylerinin, yabancı dil olarak İngilizce öğrenimini desteklemek için kullandıkları stratejiler, öğrencinin 2006 üniversite yabancı dil sınavı net cevap sayısı ile ilişkilendirilmiştir.
Anahtar Kelime: Muğla Üniversitesi dil öğrenme stratejileri yabancı dil sınavları ingilizce öğretimi eğitim fakülteleri ingilizce öğrenimi dil öğrenimi öğretmen adayları aile katılımı yabancı dil öğrenimi aile desteği öğrenci başarıları

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Comparison of Parental Involvement for English Learning and the Success of the Students in University Foreign Language Exam

Öz:
The paper reports on parental involvement in English as a Foreign Language (EFL) freshman students’ language learning at the Department of English Language Teacher Training, Faculty of Education, Muğla University. To this end, a questionnaire, which examines the types of direct strategies that parents use as language learning advisors and language learning nurturers and the types of indirect strategies used as language learning advocates and language learning facilitators, is applied. The participants are allowed to add more strategies that they have experienced from their parents to the strategies already written at the questionnaire. The _ndings about the types of parental strategies are interrelated to the participants’ English language test scores that they achieved from the university entrance exam in 2006.
Anahtar Kelime: faculties of education english learning language learning prospective teachers family involvement foreign language learning family support student's success Mugla University language learning strategy foreing language exams english teaching

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ALAKUŞ, Meral (1998). “Yabancı Dil Ana Dili de Geliştirir”, Anadilinde Çocuk Olmak: Yabancı Dilde Eğitim, Kilimci, Ayşe (Ed.), Papirüs Yayınevi, İstanbul, ss.31-32.
  • ALPTEKİN, Cem (1998). “Yabancı Dil Öğrenmek, Türkçe’yi Unutturmaz”, Anadilinde Çocuk Olmak: Yabancı Dilde Eğitim, Kilimci, Ayşe (Ed.), Papirüs Yayınevi, İstanbul, ss.34-37.
  • BELGE, Murat (1998). “Yabancı Dil Öğretimi”, Anadilinde Çocuk Olmak: Yabancı Dilde Eğitim, Kilimci, Ayşe (Ed.), Papirüs Yayınevi, İstanbul, ss.79-81.
  • DEMİREL, Özcan (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi, Milli Eğitim Yayınları, Ankara.
  • ERICKSON, Frederick (2004). “Demystifying Data Construction and Analysis”, Anthropology and Education Quarterly, S.35, ss.486-493.
  • GAO, Xuesong (2006). “Understanding Changes in Chinese Students’ Uses of Learning Strategies in China and Britain: A Socio-cultural Re-interpretation”, System, S.34(1), ss.55-67.
  • GAO, Xuesong (2006). “Strategies Used by Chinese Parents to Support English Language Learning: Voices of Elite University Students”, RELC, S.37(3), ss.285-298.
  • HU, Guangwei (2005). “English Language Education in China: Policies, Progress and Problems”, Language Policy, S.4(1), ss.5-24.
  • HUNG, Chih-Lun ve MARJORIBANKS, Kevin (2005). “Parents, Teachers and Children’s School Outcomes: A Taiwanese Study”, Educational Studies, S.31(1), ss.1-13.
  • KİLİMCİ, Ayşe (1998). “Anadilinde Çocuk Olmak”, Anadilinde Çocuk Olmak: Yabancı Dilde Eğitim, Kilimci, Ayşe (Ed.), Papirüs Yayınevi, İstanbul, ss.13-26.
  • MITCHELL, Rosamond ve MYLES, Şorence (1998). Second Language Learning Theories, Arnold, London.
  • NORTON, Bonny VE TOOHEY, Kelleen (2001). “Changing Perspectives on Good Language Learners”, TESOL Quarterly, S.35(2), ss.307-322,
  • NUNAN, David (2003). “The Impact of English as a Global Language on Educational Policies and Practices in the Asia-Pacişc Region”, TESOL Quarterly, S.37(4), ss.589-614.
  • PALFREYMAN, David (2003a). “Introduction: Culture and Learner Autonomy”, Learner Autonomy Across Cultures: Language Education Perspectives, PALFREYMAN, David ve SMITH, Richard C. (Ed.), Palgrave Macmillan, Basingstoke, ss.1-22.
  • PALFREYMAN, David (2003b). “Expanding Discourse on Learner Development: A Reply to Anita Wenden”, Applied Linguistics, S.24(2), ss.243-248.
  • PANG, I-Wah ve WATKINS, David (2000). “Towards a Psychological Model of Teacher-Parent Communication in Hong Kong Primary Schools”, Educational Studies, S.26(2), ss.141-163.
  • SPERA, Christopher (2005). “A Review of the Relationship among Parenting Practices, Parenting Styles, and Adolescent School Achievement”, Educational Psychology Review, S.17(2), ss.125-146.
  • STEVENSON, Harold W. ve STIGLER, James W. (1992). The Learning Gap: Why our Schools Are Failig and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education, Touchstone, New York.
  • STRAUSS, Anselm L. ve CORBIN, Juliet (1998) Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, Sage Publications, London.
  • SUNG, Hyekyung ve PADILLAAmado M. (1998). “Student Motivation, Parental Attitudes, and Involvement in the Learning of Asian Languages in Elementary and Secondary Schools”, The Modern Language Journal, S.82(2), ss.205-216.
  • WANG, Baofeng D (2004). “Family Background Factors and Mathematics Success: a Comparison of Chinese and US Students”, International Journal of Educational Research, S.41,ss.40-54.
  • WENDEN, Anita L. (1998). “Metacognitive Knowledge and Language Learning”, Applied Linguistics, S.19(4), ss.515-537.
  • WENDEN, Anita L. (2002). “Learner Development in Language Learning”, Applied Linguistics, S.23(1), ss.32-55.
APA ÜSTÜNEL E (2008). Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. , 192 - 203.
Chicago ÜSTÜNEL EDA Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. (2008): 192 - 203.
MLA ÜSTÜNEL EDA Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. , 2008, ss.192 - 203.
AMA ÜSTÜNEL E Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. . 2008; 192 - 203.
Vancouver ÜSTÜNEL E Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. . 2008; 192 - 203.
IEEE ÜSTÜNEL E "Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması." , ss.192 - 203, 2008.
ISNAD ÜSTÜNEL, EDA. "Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması". (2008), 192-203.
APA ÜSTÜNEL E (2008). Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. Milli Eğitim, 37(178), 192 - 203.
Chicago ÜSTÜNEL EDA Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. Milli Eğitim 37, no.178 (2008): 192 - 203.
MLA ÜSTÜNEL EDA Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. Milli Eğitim, vol.37, no.178, 2008, ss.192 - 203.
AMA ÜSTÜNEL E Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. Milli Eğitim. 2008; 37(178): 192 - 203.
Vancouver ÜSTÜNEL E Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması. Milli Eğitim. 2008; 37(178): 192 - 203.
IEEE ÜSTÜNEL E "Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması." Milli Eğitim, 37, ss.192 - 203, 2008.
ISNAD ÜSTÜNEL, EDA. "Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite KAtkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması". Milli Eğitim 37/178 (2008), 192-203.