|
Veri Tabanı: Sosyal
Bu çalışmada, İtme-Momentum konularına yönelik hazırlanan
FeTeMM
(Fen-Teknoloji-Matematik-Mühendislik)
etkinliklerinin
öğretmen adaylarının akademik başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır.
Çalışmada ön test - son test kontrol gruplu yarı-deneysel model
kullanılmıştır. Çalışmanın uygulama basamağında İtme-Momentum
konusu, deney grubunda FeTeMM eğitim yaklaşımına yönelik
hazırlanmış etkinlikler ile kontrol grubunda ise geleneksel yöntemlerle
işlenmiştir. Uygulama 2017-2018 öğretim yılı güz yarıyılında
gerçekleştirlmiştir. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde öğrenim gören
Fizik I dersi alan İlköğretim Matematik Öğretmenliği ikinci sınıf
öğrencileri katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “İtme-
Momentum Başarı Testi” kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilen
verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmıştır.
Verilerin çözümlenmesinde öncelikle verilerin normal dağılım gösterip
göstermediğini belirlemek ve buna paralel olarak hangi istatistiksel
analizin uygun olduğuna karar verebilmek için dağılımın basıklık ve
çarpıklık katsayılarına bakılmıştır. Daha sonra verilerin normal dağılım
gösterdiğine karar verilerek, değişkenlere ilişkin ortalamalar arasındaki
farkın önem düzeylerinin belirlenmesinde parametrik testler (ilişkili
örneklemler için t testi, bağımsız örneklemler için t testi) kullanılmıştır.
Çalışmada elde edilen bulgulara göre uygulama öncesinde İtme-
Momentum konularına yönelik akademik başarıları bakımından deney
ve kontrol grupları arasında istastistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulama sonrasında her iki grubunda uygulama
öncesine göre gelişim gösterdiği belirlenmiştir. Bununla beraber
uygulama sonrasında deney ve kontrol grupları kıyaslandığında ise
FeTeMM eğitimi etkinliklerinin yapıldığı deney grubunun kontrol
grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha fazla gelişim
gösterdiği tespit edilmiştir.
|
|
Veri Tabanı: Sosyal
Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf çözeltiler konusunda bir başarı testi geliştirmektir. Bu amaçla ilk olarak kazanımlar belirlenmiş ve kazanımlara uygun 40 soru hazırlanmıştır. Uzman görüşlerine başvurularak soru sayısı 20'ye düşürülmüştür. Hazırlanan 20 soruluk test 2012-2013 eğitim öğretim yılında 100 kişilik 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Testin geçerliği ve güvenirliği incelenmiştir. Testin kapsam geçerliği için belirtke tablosu hazırlanmıştır. Soruların madde ayırt edicilik ve güçlük indeksleri hesaplanmış ve bağımsız gruplar ttesti sonuçlarına bakılmıştır. Ölçüt geçerliği için benzer bir ölçme aracı ölçüt olarak kabul edilmiş ve Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. 0.956 olarak bulunan bu katsayı, iki ölçme aracı arasındaki pozitif ilişkiyi göstermektedir. Testin yapı geçerliği için ise açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Testin, çözünme ve çözelti kavramlarını içeren iki faktörden oluştuğu belirlenmiştir. Testin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.738 olarak bulunmuştur. Sonuçlar, 7. sınıf çözeltiler konusunda geçerli ve güvenilir, dört seçenekli çoktan seçmeli 20 soruluk bir test geliştirildiğini göstermiştir.
|
|
Veri Tabanı: Sosyal
In this study, it is aimed to develop a valid and reliable achievement test for the subject of “Cell” belonging to the 6th grade “Systems in our Body” unit within the scope of Science course. The achievement test was prepared as a 25-item multiple-choice test, considering the cell-related objectives in the 6th grade Science curriculum. The pilot study of the test was carried out with 62 students attending 6th grade in 2017-2018 academic year. The comprehensibility and the consistency with the scientific knowledge of the test items were prepared by the opinions of various experts in the field of science education. The item analysis was performed according to the answers of the students in the achievement test, and the discriminant and difficulty indexes were calculated for each item. After the item analysis, 3 items were excluded from the test and a Cell Achievement Test (CAT) consisting of 22 questions was obtained. The mean item difficulty of CAT was 0.652 and the mean discrimination index was 0.507.
|