L’objectif de cette étude, réalisée durant l’année universitaire 2018-2019, est d'analyser l’usage de l’alternance codiquecomme stratégie de communication chez des bilingues franco-turcs. Afin de parvenir à notre objectif, nous avons utilisél’étude de cas de la méthode qualitative. Les participants sont 5 étudiants de licence de Français Langue Étrangère del’Université Anadolu. Nous avons tout d’abord observé les interactions entre les participants puis nous avons mené desentretiens semi-dirigés.Au vu des résultats obtenus, l’alternance codique représentent bien une stratégie de communication pour les participants.Ceux-ci déclarent que le choix de langue de son interlocuteur et le lieu de l’échange font un effet sur son propre choix delangue et qu’ils se sentent proche de la culture turque. Les motivations de l’alternance codique diffèrent selon le locuteur,l’interlocuteur, l’intention et le sujet de la communication. D’autres recherches sur l’usage de l’alternance codique des futursenseignants de FLE seraient également enrichissantes.
|
In this study, it was aimed to determine the effect of demographic features on the preferences of the consumers living in Kayseri province. In this context, the issues and problems that furniture manufacturers will focus on have been determined. For this purpose, a survey of 35 questions was prepared and applied with face-to-face interviews with 300 people living in Kayseri province. The findings were evaluated and interpreted with using of cross tables. As a result of the study, according to the results obtained from consumers who came to the dealers to buy furniture, it was determined that women took an active role when consumers bought furniture, and that the level of appreciation increased as the education level increased. It has been observed that all consumers have high expectations about durability of the furniture. As consumers age, the types of units purchased are decreasing and it has been found that durability and functionality are at the forefront rather than the aesthetics of the furniture. Based on these results, manufacturers can make special designs and develop different sales policies by narrowing their target audiences and focusing on these selected target audiences.
|
İran’ın kuzey batısında yer alan ve stratejik olarak önemli bir konumda bulunan Güney Azerbaycan, 1907 Rus-İngiliz Antlaşması ile Rus nüfuz bölgesi ilan edildi. Bu tarihten sonra Güney Azerbaycan’da siyasi, iktisadi ve askeri faaliyetlerini arttıran Rusya, İran hükümetinin tepkilerine rağmen bölgeyi adım adım işgal etmeye başladı. Bu süreçte Güney Azerbaycan’daki Ermeni, Nasturi ve bazı Kürt aşiretlerinin de desteğini alan Rusya, Osmanlı-İran sınırında asayiş problemlerine sebep oldu. Birinci Dünya Savaşı başladıktan sonra da Güney Azerbaycan’daki faaliyetlerini arttıran Rusya, buradaki asker sayısını arttırdı ve bölgenin önemli ticaret merkezi olan Tebriz’i işgal etti. Fakat kısa bir süre sonra Sarıkamış harekâtından dolayı Güney Azerbaycan’da bulunan birliklerinin önemli bir kısmını Kafkasya’ya sevk eden Rusya, bölgeyi tahliye etmeye başladı. Bu durumdan istifade eden Osmanlı birlikleri, Ocak 1915’de Güney Azerbaycan vilayetlerini zapt etmeye başladılar. 9 Ocak’ta da Tebriz’e giren Osmanlı birlikleri, yerli ahali tarafından coşkulu bir şekilde karşılandılar. Fakat Sarıkamış harekâtının faciayla sonuçlanması üzerine Tebriz tekrar Ruslar tarafından işgal edildi. Bu çalışmanın amacı, Birinci Dünya Savaşı sırasında Güney Azerbaycan’ın önemini ve Tebriz’in Osmanlı birlikleri tarafından zaptını kaynaklar ışığında incelemektir.
|
Turistik destinasyonların hızla değişen turist taleplerine yanıt verebilmesi için turist profillerinin tanımlanması ve pazarın belirli kriterlere göre bölümlenmesi önemli bir aşamadır. Bu pazar bölümleme tekniklerinden biri de psikografik bölümlemedir. Turizm pazarında psikografik bölümleme, turistlerin demografik özelliklerinin yanında yaşam tarzları, değerleri ve psikolojik özelliklerine odaklanılarak yapılmaktadır. Yaşam tarzı özellikleri, ziyaret edeceği destinasyon ile örtüşen turist profilinin belirlenmesi, o destinasyonun hedef turist kitlesinin tespiti adına önemlidir. Bu sayede, taşıdığı karakter hedef turist kitlesi ile eşleşen destinasyon ile orayı ziyaret eden turist arasındaki ilişki zamanla daha güçlü hale gelecek ve turistin aidiyeti pekişecektir. Bu araştırma, Antalya ili sınırlarında yer alan Olympos’ta gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yaşam tarzının destinasyon aidiyeti üzerindeki etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Haziran 2019 - Ağustos 2019 tarihleri arasında Olympos’u ziyaret eden yerli turistler arasından basit tesadüfi örneklem metodu ile seçilen 446 yerli turiste, yüz yüze anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Veriler, regresyon ve doğrulayıcı faktör analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Olympos’u ziyaret eden yerli turistlerin yaşam tarzları Olympos destinasyonuna yönelik aidiyetlerini etkilemektedir. Araştırma sonuçları, Olympos destinasyonunun taşıdığı özelliklerin ağırlıkla Deneyimciler, Yapıcılar ve Düşünürler yaşam tarzı özellikleri gösteren turistlerle örtüştüğünü ortaya koymaktadır.
|
Each year, a significant number of grant programs select, award, and support young social entrepreneurs. However, not all can bring their ideas to fruition; many nascent entrepreneurs terminate their efforts before launching the business. Determining why some individuals continue while others disengage is critical to understanding the entrepreneurial process. This study explores factors affecting nascent social entrepreneurs' decisions to disengage. We interviewed 18 social entrepreneurs who intended to start a social venture but decided to terminate the process. The findings suggest that macro-, meso-, and micro-level factors influence nascent social entrepreneurs’ decisions to disengage.
|
Bu çalışma, Türkiye’nin en önemli film turizmi destinasyonlarından biri olan Uludağ’ın Türk Sinemasından yansıyan imajını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla yapılan taramalar neticesinde ilki 1955 yılında, sonuncusu 1988 yılında çekilen toplam 34 film tespit edilmiştir. Nicel içerik analizi tekniğinin kullanıldığı çalışmada, öncelikle filmlerin ön incelemesi gerçekleştirilmiştir. Bu incelemeler neticesinde 34 filmden sadece 30’unun Uludağ imajını yansıtmada yeterli olduğu görülmüştür. Bu kapsamda, filmlerin genel özelliklerinin tespitinde 34 filmin tamamı incelenirken; 1-0 tekniğiyle yapılan Uludağ imajı incelemelerinde 29 film değerlendirilmiştir (bir filme ulaşılamamıştır). Genel özellikler çerçevesinde; filmlerin büyük çoğunluğunun (%79.4) melodram ve dram türlerinde çekildiği ve pek çok önemli oyuncunun bu filmlerde rol aldığı tespit edilmiştir. Destinasyon imajı kapsamında ise “doğal manzara”, “turizm üstyapısı”, “romantizm”, “üst sınıf destinasyonu”, “gece eğlencesi”, “hizmet kalitesi” ve “çapkınlık” gibi maddeler öne çıkmıştır. Çalışmada ayrıca filmlerden yansıyan destinasyon imajının günümüzde halen varlığını koruyup korumadığını belirlemek amacıyla, Uludağ imajına ilişkin son yıllarda yayımlanan araştırmaların bulguları incelenmiştir. Bu kapsamda, filmlerden yansıyan imajın günümüzde büyük ölçüde varlığını koruduğu görülmüştür.
|
The purpose of this study is, firstly, to analyze the causes of juvenile delinquency in 26 regions of Turkey and to reveal a profile by grouping the statistical regions with respect to their diversities and similarities, and then, secondly, to confirm the obtained groups by discriminant analysis. The Turkish government defined 26 statistical regions, in accordance with the harmonization process, as modeled by the EU. As a result of the cluster analysis, the difference between the regions appeared in two groups. These groups are confirmed by using discriminant analysis. According to the cluster analysis results, it is surprisingly observed that there is no significant difference among undeveloped, developing and developed regions, and these regions are mixed in the clusters. In fact, it was initially not expected that parents living in developed regions, with high economic and education levels, would be so ineffective in preventing children from being pushed into crime.
|
Örgütlerin pozitif liderlik tarzları ile yönetilmesinin örgütler için stratejik önem arz eden işe adanmışlığı daha fazla gündeme getireceği aşikardır. Örgütlerde güven ortamının oluşmasını sağlayan etik liderlik davranışlarının mevcudiyeti ile çalışanların işe adanma seviyeleri de yükselmektedir. Örgütsel etkilerin yanı sıra çalışanların özyeterlilik gibi kişisel özelliklerinin de işe adanma seviyelerini etkilediği literatürde kanıtlanmıştır. Bu bağlamda çalışma kapsamında lidere güven aracı rolde yer alırken etik liderliğin işe adanmışlık üzerindeki etkisi incelenecektir. Aynı zamanda bu ilişkide öz yeterliliğin düzenleyici rolü araştırılacaktır. Amaç doğrultusunda Kayseri sanayisinde çalışan 365 personel üzerinde anket yöntemi kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda etik liderliğin işe adanmışlık üzerindeki etkisinde lidere güven kısmi aracılık etkisine sahip iken, özyeterliliğin düzenleyici rolde yer aldığı saptanmıştır.
|
Bu çalışma temel olarak 28 Şubat askeri müdahalesinin nasıl bir siyasal beka aracına dönüştüğünü Milli Görüş hareketininbölünmesi ve Adalet ve Kalkınma Partisi’nin (AKP) kuruluşu üzerinden açıklamayı hedeflemektedir. Literatürde Milli Görüşdönemine ve 28 Şubat’ın Türk siyasetine olan etkisine dair çok sayıda çalışma mevcut iken, özellikle 28 Şubat’ın Milli Görüş’üniç dinamiklerinde yarattığı etkinin siyasal beka kavramı üzerinden açıklandığı herhangi bir çalışmaya rastlanılmamıştır. 28 Şubataskeri müdahalesinden sonra Milli Görüş içerisinde ayyuka çıkan Yenilikçiler ve Gelenekçiler çatışması esasında YenilikçilerinGelenekçilere yönelik tepkisi ve eleştirisini içermekle birlikte, bu eleştirilerin başında 28 Şubat sürecindeki Erbakan ve ekibininizlediği politikalar yatıyordu. Bu doğrultuda Yenilikçiler tarafından kurulacak olan AKP, bu süreçten kendince dersler çıkararaksiyasal bekasını sağlamlaştırmak adına 28 Şubat’ı önemli bir araç haline getirdiği bu çalışmada ileri sürülmektedir.
|
Price bubbles may be a leading indicator for financial crises. In history, some of the important price bubble cases occurredin the real estate or housing market. In this study, the existence of a price bubbles, the periods of the existing bubbles, andthe factors affecting the formation of bubbles in the housing sector for both Turkey and TR22 Region (Balıkesir-Çanakkale)are being investigated. Data covering 126 monthly housing price indices for the period between January 2010 and June 2020were used. According to the SADF and GSADF test results, some evidence of housing bubbles for both Turkey and TR22Region was reached. According to the results of the logit model applied in the study, increases in housing real interest rates,CPI and M2 money supply variables increase the possibility of housing price bubbles for overall Turkey. Additionally, housingreal interest rates and CPI increases also increase the possibility of housing price bubbles for the TR22 Region (BalıkesirÇanakkale). Considering those factors, the regulatory authorities in Turkey such as Banking Regulation and SupervisionAgency (BRSA) and Central Bank of Turkey (CBRT) should take preventive measures to maintain price, financial and economicstability. In addition, the ones who consider investing or already invested in the housing sector as well as portfolio managersshould take into account the existence of the bubble in housing prices in their investment decisions.
|