Yıl: 2008 Cilt: 14 Sayı: 55 Sayfa Aralığı: 339 - 362 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin bilgisayarı nasıl kullandıkları ve öğretimde bilgisayar kullanımını nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır. Araştırmaya Ankara ve Çanakkale illerinde bulunan yansız olarak seçilen 10 ilköğretim ve 10 ortaöğretim okulundan 173 öğretmen alınmıştır. Araştırma için veriler, beş kategori altındaki 55 soruluk ölçekten elde edilmiştir. Bu kategoriler: a) Bilgisayar teknolojisi üzerine profesyonel tutum, b) Öğretme stili ve öğretmenin bilgisayar ile ilgili geçmişi, c) Bilgisayar teknolojisi ile ilgili deneyim, d) Teknolojiyi bütünleştirme süreci ve e) Ek yorumlardan oluşmaktadır. Bu ölçekte altı dereceli likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistiklere ek olarak kay kare, t-testi, ve korelasyon gibi istatistikler kullanılmıştır. İç tutarlılık için Cronbach Alpha katsayısı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin kişisel bilgisayar kullanmaları ile sınıf ortamında bilgisayar kullanmaları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonuçları, okullarda bilgisayar sayısının artması gerektiğini, her sınıfta bir bilgisayar ve datashow’un bulunmasını, böylece öğretmenlerin sunu ders materyallerini kullanabilmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır. Öğretmenler bu çalışmada teknik desteğin de yeterli düzeyde sağlanması gerektiği konusunda görüş belirtmişlerdir.Anahtar sözcükler: Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumları, Teknoloji, Öğretimde Bilgisayar Kullanımı, Öğretimle Bilgisayarın Bütünleştirilmesi.
Anahtar Kelime: teknoloji kullanımı ilk öğretim öğretmenleri eğitimde bilgisayar kullanımı ilk öğretim ikinci kademe bilgisayar kullanımı öğretmen tutumları öğretmenler

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYPAY A, ÖZBAŞI D (2008). Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. , 339 - 362.
Chicago AYPAY Ahmet,ÖZBAŞI Durmuş Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. (2008): 339 - 362.
MLA AYPAY Ahmet,ÖZBAŞI Durmuş Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. , 2008, ss.339 - 362.
AMA AYPAY A,ÖZBAŞI D Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. . 2008; 339 - 362.
Vancouver AYPAY A,ÖZBAŞI D Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. . 2008; 339 - 362.
IEEE AYPAY A,ÖZBAŞI D "Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi." , ss.339 - 362, 2008.
ISNAD AYPAY, Ahmet - ÖZBAŞI, Durmuş. "Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi". (2008), 339-362.
APA AYPAY A, ÖZBAŞI D (2008). Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(55), 339 - 362.
Chicago AYPAY Ahmet,ÖZBAŞI Durmuş Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 14, no.55 (2008): 339 - 362.
MLA AYPAY Ahmet,ÖZBAŞI Durmuş Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.14, no.55, 2008, ss.339 - 362.
AMA AYPAY A,ÖZBAŞI D Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008; 14(55): 339 - 362.
Vancouver AYPAY A,ÖZBAŞI D Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008; 14(55): 339 - 362.
IEEE AYPAY A,ÖZBAŞI D "Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14, ss.339 - 362, 2008.
ISNAD AYPAY, Ahmet - ÖZBAŞI, Durmuş. "Öğretmenlerin Bilgisayara Karşı Tutumlarının İncelenmesi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 14/55 (2008), 339-362.