Yıl: 2008 Cilt: 14 Sayı: 55 Sayfa Aralığı: 459 - 496 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okula İlişkin Meteforlar

Öz:
Bu araştırma, ilköğretim birinci kademe öğrenci (n=1,204), öğretmen (n=85) ve öğretmen adaylarının (n=420) okul kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarma amacına yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların her birinin “Okul ... gibidir, çünkü ...” ibaresini tamamlamasıyla elde edilen ham veriler, hem nitel hem de nicel veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar okul kavramına ilişkin olarak toplam 74 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından irdelenerek 10 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Söz konusu bu 10 kavramsal kategori katılımcı türü (öğrenci, öğretmen ve öğretmen adayı) bakımından önemli derecede farklılık göstermiştir. Kavramsal kategoriler, ayrıca, öğrencilerin sınıf düzeyleri (3, 4 ve 5. sınıf) bakımından da önemli derecede farklılık göstermiştir.
Anahtar Kelime: öğretmen görüşleri öğrenme yöntemleri düşünme stilleri okullar öğrenciler metaforlar öğretim yöntemleri öğretmen adayları örgütsel metafor

-

Öz:
This study investigated the metaphors that primary school students (n=1,204), teachers (n=85) and teacher candidates (n=420) formulated to describe the concept of school. In order to collect data participants were asked to complete the prompt “School is like ... because ...”. Both qualitative and quantitative procedures were utilized to analyze the data. According to the results, overall, participants produced 74 valid metaphors about school. Based on these metaphorical images, 10 conceptual themes (or categories) were identified. Significant differences were detectedbetweenstudents,teachersandteachertraineeswithrespectto10conceptualthemes.Significantassociationswerealsoidentifiedbetween10conceptual categories and the students’ class levels.
Anahtar Kelime: metaphors teaching methods prospective teachers organizational metaphor teacher views learning methods thinking styles schools students

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞABAN A (2008). Okula İlişkin Meteforlar. , 459 - 496.
Chicago ŞABAN Ahmet Okula İlişkin Meteforlar. (2008): 459 - 496.
MLA ŞABAN Ahmet Okula İlişkin Meteforlar. , 2008, ss.459 - 496.
AMA ŞABAN A Okula İlişkin Meteforlar. . 2008; 459 - 496.
Vancouver ŞABAN A Okula İlişkin Meteforlar. . 2008; 459 - 496.
IEEE ŞABAN A "Okula İlişkin Meteforlar." , ss.459 - 496, 2008.
ISNAD ŞABAN, Ahmet. "Okula İlişkin Meteforlar". (2008), 459-496.
APA ŞABAN A (2008). Okula İlişkin Meteforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(55), 459 - 496.
Chicago ŞABAN Ahmet Okula İlişkin Meteforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 14, no.55 (2008): 459 - 496.
MLA ŞABAN Ahmet Okula İlişkin Meteforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.14, no.55, 2008, ss.459 - 496.
AMA ŞABAN A Okula İlişkin Meteforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008; 14(55): 459 - 496.
Vancouver ŞABAN A Okula İlişkin Meteforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008; 14(55): 459 - 496.
IEEE ŞABAN A "Okula İlişkin Meteforlar." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14, ss.459 - 496, 2008.
ISNAD ŞABAN, Ahmet. "Okula İlişkin Meteforlar". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 14/55 (2008), 459-496.