Yıl: 2008 Cilt: 21 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 485 - 510 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, farklı matematiksel güce sahip ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma süreçlerini incelemektir. Matematiksel gücü yüksek ve düşük olan öğrencilerin bilgi oluşturma süreçleri karşılaştırılmakta ve öğrencileri matematiksel olarak güçlü yapan yönler tartışılmaktadır. Bununla birlikte bilgi oluşturma sürecini etkileyen matematiksel güç fikrinde yer alan en önemli becerilerin neler olduğunu ortaya koymak hedeflenmektedir. Araştırma yöntemi olarak örnek olay çalışması seçilmiştir. Örnek olay çalışmasında veri toplama aracı olarak açık uçlu problemler kullanılmıştır. Elde edilen verilerden farklı matematiksel güce sahip öğrencilerin matematiksel düşünme ve bilgi oluşturma süreçlerinde izledikleri yollar arasında bir takım farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Ulaşılan veriden hareketle matematiksel güç bileşenlerinin bilgi yapısının oluşumundaki rolü ve matematiksel güç oluşumunda bilgi yapıla-rının organizasyonu hakkında modeller oluşturulmuştur.
Anahtar Kelime: bilgi oluşturma matematiksel düşünme matematik eğitimi ilk öğretim öğrencileri ilk öğretim ikinci kademe öğrencileri matematiksel bilgi matematiksel güç soyutlama

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Investigation of Knowledge Construction Processes of Primary 8th Grade Students According to Their Mathematical Power

Öz:
The aim of this research was to investigate knowledge construction processes of primary 8th grade students who have different mathematical power. Students who had low and high mathematical power were compared by means of their knowledge construction. According to results what makes a student mathematically powerful was discussed. Also discussed were some important mathematical skills which effect knowledge construction and mathematical thinking process. Case study was the research method and open ended problems were the data collection tool. It was found that there were some differences between students’ mathematical thinking and knowledge construction process as means to their mathematical power. Some models were offered about ‘the role of the components of mathematical power on knowledge construction’ and ‘knowledge constructions’ organization to form mathematical power’
Anahtar Kelime: secondary school students mathematical knowledge mathematical power abstraction knowledge construction mathematical thinking mathematics education elementary school students

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bikner-Ahsbahs, A. (2004). Towards the Emergence of Constructing Mathematical Meanings, Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2:119-126.
  • Cassier, E. (1923). Substance and function Einsteins theory of relavity. NY: Dover.
  • Cassier, E. (1957). The philosophy of symbolic forms (Vol.3). The phenomenology of knowledge. London: Yale university Pres.
  • Cai, J. (2003). Singaporean students’ mathematical thinking in problem solving and problem posing: an exploratory study, International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 34(5), 719-737.
  • Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2002). Research Methods in Education, London: Routledge.
  • Davydov, V.V.: 1990, Soviet Studies in Mathematics Education: Vol. 2. Types of Generalization in Instruction: Logical and Psychological Problems in the Structuring of School Curricula, J. Kilpatrick (ed.) and J. Teller (Trans.), National Council of Teachers of Mathematics, Reston, VA.
  • Dienes, Z.P. (1961). On abstraction and generalization. Harward Educational Review.31(3), 281-301.
  • Dubinsky, E., McDonald, M. (2001). APOS: A Constructivist Theory of Learning in Undergraduate Mathematics Education Research. In D. Hilton et.(Eds.) The teaching and learning of mathematics at University level: An ICMI Study, Kluwer Academic Publishers, 273-280.
  • Guba, E.G. ve Lincoln, Y.S. (1989). Fourth Generation Evaluation. Newbury Park, CA:Sage.
  • Hershkowitz, Hadas, Dreyfus, 2006). Diversity in the construction of a group’s shared knowledge. In Novotna, J., Moraova, M. Ve Stehlikova, N. (Eds). Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Sayı:2, 297-304, Prague.
  • Hershkowitz, R., Schwarz, B., Dreyfus, T., (2001). Abstraction in Context: Epistemic Actions. Journal for Research in Mathematics Education, 32(2): 195-222.
  • Leont’ev, A.N. (1981). The problem of activity in psychology, in J.V. Wertsch (ed. And Trans.), The Concept of Activity in Soviet Psychology, M.E. Sharpe, Armonk, NY, 37-71.
  • Mitchelmore, M. (2002). The role of abstraction and generalization in the development of mathematical knowledge, East Asia Regional Conference on Mathematics Education, Singapore.
  • Monaghan, J. ve Ozmantar, M. F. (2006). Abstraction and consolidation. Educational Studies in Mathematics, 62(3), 233-258.
  • NAEP (2003). Mathematics Framework for the 2003 National Assessment of Educational Progress
  • Noss, R. ve Hoyles, C. (1996). Windows on Mathematical Meanings, Kluwer, Dordrecht: The Netherlands
  • Ohlsson, S. and Lehtinen, E. (1997). Abstraction and the acquisition of complex ideas, International Journal of Educational Research 27, 37–48.
  • Özmantar, M. (2005). An Investigation of the Formation of Mathematical Abstractions through Scaffolding, Doktora Tezi, University of Leeds.
  • Russell, B. (1926). Education and Good Life. NY: Boni and Liveright.
  • Sid, R. (1998). Learning to see the wind, Mathematics Teaching in The Middle School, 3(7).
  • Sierpinska, A. (1994). Understanding in mathematics, London: Falmer.
  • Schwarz, B., Dreyfus, T., Hadas, N., Hershkowitz, R. (2004). Teacher Guidance of Knowledge Construction, Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 4: 169-176.
  • Tall, D. (1991). Advanced Mathematical Thinking, The Netherlands: Kluwer.
  • Van Oers, B. (2001). Contextualisation for abstraction. Cognitive Science Quarterly, 1(3), 279-305.
  • Yeşildere, S. (2006). Farklı matematiksel güce sahip ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünme ve bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara:Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. (1994). Case Study Research: Design and Methods, USA:Sage.
APA YEŞİLDERE S, TÜRNÜKLÜ E (2008). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. , 485 - 510.
Chicago YEŞİLDERE Sibel,TÜRNÜKLÜ Elif B. İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. (2008): 485 - 510.
MLA YEŞİLDERE Sibel,TÜRNÜKLÜ Elif B. İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. , 2008, ss.485 - 510.
AMA YEŞİLDERE S,TÜRNÜKLÜ E İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. . 2008; 485 - 510.
Vancouver YEŞİLDERE S,TÜRNÜKLÜ E İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. . 2008; 485 - 510.
IEEE YEŞİLDERE S,TÜRNÜKLÜ E "İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi." , ss.485 - 510, 2008.
ISNAD YEŞİLDERE, Sibel - TÜRNÜKLÜ, Elif B.. "İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi". (2008), 485-510.
APA YEŞİLDERE S, TÜRNÜKLÜ E (2008). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 485 - 510.
Chicago YEŞİLDERE Sibel,TÜRNÜKLÜ Elif B. İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.2 (2008): 485 - 510.
MLA YEŞİLDERE Sibel,TÜRNÜKLÜ Elif B. İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.2, 2008, ss.485 - 510.
AMA YEŞİLDERE S,TÜRNÜKLÜ E İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 21(2): 485 - 510.
Vancouver YEŞİLDERE S,TÜRNÜKLÜ E İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 21(2): 485 - 510.
IEEE YEŞİLDERE S,TÜRNÜKLÜ E "İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi." Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.485 - 510, 2008.
ISNAD YEŞİLDERE, Sibel - TÜRNÜKLÜ, Elif B.. "İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgi Oluşturma Süreçlerinin Matematiksel Güçlerine Göre İncelenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/2 (2008), 485-510.