Yıl: 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 65 - 90 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi

Öz:
Fen Bilimleri içerisinde yer alan konuların soyut ve kompleks oluşu, öğre-timin somut materyallerle desteklenmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu amaçla kullanılan araçlardan birisi olan modellerin öğrenmeye olan etkisi araştırmanın ko-nusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı; İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinde “Sindirim ve Görevli Yapılar”, “Boşaltım ve Görevli Yapılar” ve “Çiçekli Bir Bitki-yi Tanıyalım” Konularının Modelle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkilerinin araş-tırılmasıdır.
Anahtar Kelime: öğrenci başarısı öğretim materyali istatistiksel analiz test ilk öğretim öntest sontest deneyleri Türkiye öğretim yöntemleri modelle öğretim fen dersleri

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alkan, A.H., (1996). Bazı Kimyasal Kavramların Model-Benzetmelerle Öğretimi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Aslan, Z., Doğdu, S. (1993). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları, Araç-Gereçleri. Tekışık Ofset, Ankara.
  • Atakol, Ö. (http://www.kirmizibalik.com/EğitimFelsefesi.asp.), (Kırmızıbalık Çocuk evi ve kulübü). (erişim: 02.04.2007).
  • Atılboz, N. G. (2001). Lise 1.Sınıf Öğrencilerinde Hücre ve Moleküler Biyoloji Ko-nuları İle İlgili Görsel ve Deneysel Malzeme Kullanımının Başarı Üzerine Etkisi. Yük. L. Tezi, Gazi Üniv., Ankara.
  • Ausubel, D.P., Novak, J., Hanesion, H. (1987). Educational Physiology: a cognitive viev, Newyork:Holt.
  • Balcı, N. (2001). Lise Öğrencileri İçin Mayoz Bölünme İle İlgili Model Geliştirmesi ve Bu Modelin Başarıya Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Burns, E., 1995, DNA Writing Paper: An Educational Aid In A Level Biology. Journal of Biological Education, 24(3).
  • Canpolat, N., Pınarbaşı, T., Bayrakçeken, S., Geban, Ö., (2004). Kavramsal Değişim Yaklaşımı III: Model Kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 377-384.
  • Çilenti, K. (1985). Fen Eğitimi Teknolojisi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara
  • Çilenti, K., Özçelik, A. (1991). Biyoloji Öğretimi. Anadolu Üniv., Açıköğretim Fa-kültesi, Yayın No:82, Eskişehir.
  • Ercanlı, D. (1997). İlköğretim Okullarının 4. Sınıflarında Dünyamız ve Gökyüzü Ünitesinin Öğretilmesinde Oyun ve Modellerin Başarıya Etkisi. Yüksek Li-sans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim Teknolojisi ve İletişim. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Gödek. Y. (1997). Models and Explaining Dissolving. Unpublished MSc Thesis, University of Reading.
  • Gökçe, E. (1999). İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2003). Fen Bilimlerinde Kullanılan Modellerle İlgili Öğretmen Görüşmelerinin Tespit Edilmesi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 2023-2036, Antalya.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2003). Eğitim Fakültelerindeki Fen Öğreticileri-nin Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. XII. Eğitim Bil. Kong.,, 2039-2059, Antalya.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç., Bağcı, N. (2004). Eğitim Fakültelerindeki Fen ve Matema-tik Öğretim Elemanlarının Model ve Modelleme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 35-48.
  • Harris, K., Marcus, R., Mc Laren, K., Fey, J. (2001). Curriculum Materials Supporting Problem-Based Teaching. School Science & Mathematics, 101(6), 9-310.
  • Harrison A.G., & Treagust 2000, Typology of School Science Models. International Journal of Science Education, 22(9),1011-1026.
  • Harrison, A.G., Treagust, D.F. (1993). Teaching with analogies: A case study in grade 10 optics. Journal of Research in Science Teaching, 30, 1291-1307
  • Harrison, G. A. (2001). How Do Teachers and Textbook Writers Model Scientific Ideas for Students? Research in Science Education, 31, 401-435.
  • Kaya, Ş. (2001). Fen Bilimleri Öğretiminde Modellerle Öğretimin Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • Kılıç, R. (1997). Görsel Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri. Millî Eğitim Dergisi, Sayı 136, 74
  • Küçükahmet, L. (2000). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. II. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Marx, G., Toth, E. (1981). Models in Science Education. Impact of Science on Society, 31(4), 389-397
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., Seferoğlu, Z. (2002). Stereokimya Konusunda Farklı Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongr., Ankara.
  • Okan, K., 1993, Fen Bilgisi Öğretimi. Okan Yayınları, Ankara.
  • Oliveria, M.T., Cachapuz, A.F. (1992). Pupils’ Understanding of Atomic Structure and The İnteractive Use of Analogy, Paper Presented at The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching. Boston, MA.
  • Othan, H. (2006). 10. sınıf öğrencilerinde “Sindirim Sistemi” konusunun Modelle Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. T.Y.Lisans araştırması, Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Önder, A. (2000). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık, s.37, İstanbul.
  • Pashley, M. (1994). A-Level Students: Their Problems with Gene and Allele. Journal of Biological Education, 28(2), 120-126.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve Mayoz Bölünme Konula-rının Öğretiminde Model Kullanımının Önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 85-88
  • Sukes, H. (1997). Fizik Öğretmenlerinin Elektrik Konularında Kullandıkları Model – Benzetmeler. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bi-limleri Enstitüsü, Trabzon
  • Şahin, F., Öztuna, A., Sağlamer, B. (2001). İlköğretim II. Kademe Fen Bilgisi Der-sinde Sinir Hücresinin Model Yoluyla Öğretiminin Başarıya Etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Treagust, D. F., Chittleborough, G., Mamila, T. L. (2002). Students’ Understanding of the Role of Scientific Models in Learning Science. International Journal of Science Education, 24(4), 357.
  • Ünal, M., Akıncı, Ş., Şahin, F. (2000). Biyolojik Kavramların Öğretilmesinde Mo-dellerin Rolü: Mitoz Bölünme. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri-leri, Ankara.
  • Waterhouse, P. (1990). Flexible Learning: an outline Network Educational Press, Bath.
  • Yıldız, M. (2001). Orta Öğretim 9. ve 11. Sınıflarda Okutulan Biyoloji Derslerinde Bazı Genetik Kavramların Öğretimindeki Zorluklar ve Bu Zorlukları Aşmaya Yönelik Önlemler: Erzurum Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
APA GÜMÜŞ İ, DEMİR Y, KOÇAK E, KAYA Y, KIRICI M (2008). Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. , 65 - 90.
Chicago GÜMÜŞ İbrahim,DEMİR Yavuz,KOÇAK Emek,KAYA Yunus Mustafa,KIRICI Muammer Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. (2008): 65 - 90.
MLA GÜMÜŞ İbrahim,DEMİR Yavuz,KOÇAK Emek,KAYA Yunus Mustafa,KIRICI Muammer Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. , 2008, ss.65 - 90.
AMA GÜMÜŞ İ,DEMİR Y,KOÇAK E,KAYA Y,KIRICI M Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. . 2008; 65 - 90.
Vancouver GÜMÜŞ İ,DEMİR Y,KOÇAK E,KAYA Y,KIRICI M Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. . 2008; 65 - 90.
IEEE GÜMÜŞ İ,DEMİR Y,KOÇAK E,KAYA Y,KIRICI M "Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi." , ss.65 - 90, 2008.
ISNAD GÜMÜŞ, İbrahim vd. "Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi". (2008), 65-90.
APA GÜMÜŞ İ, DEMİR Y, KOÇAK E, KAYA Y, KIRICI M (2008). Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 65 - 90.
Chicago GÜMÜŞ İbrahim,DEMİR Yavuz,KOÇAK Emek,KAYA Yunus Mustafa,KIRICI Muammer Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, no.1 (2008): 65 - 90.
MLA GÜMÜŞ İbrahim,DEMİR Yavuz,KOÇAK Emek,KAYA Yunus Mustafa,KIRICI Muammer Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.10, no.1, 2008, ss.65 - 90.
AMA GÜMÜŞ İ,DEMİR Y,KOÇAK E,KAYA Y,KIRICI M Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 10(1): 65 - 90.
Vancouver GÜMÜŞ İ,DEMİR Y,KOÇAK E,KAYA Y,KIRICI M Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008; 10(1): 65 - 90.
IEEE GÜMÜŞ İ,DEMİR Y,KOÇAK E,KAYA Y,KIRICI M "Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, ss.65 - 90, 2008.
ISNAD GÜMÜŞ, İbrahim vd. "Modelle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/1 (2008), 65-90.