Yıl: 2006 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 199 - 205 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öz:
Ülkeler arasındaki ekonomik üstünlük fen ve teknolojideki üstünlükle sağlanmaktadır. Fen ve onun bir dalı olan kimya konularını anlama ve ilgi duyma bu üstünlüğü sağlamada önemli etkenlerden biridir. Bu nedenle fen bilimleri eğitiminin kalitesini artırmak gerekmektedir. Bu kalitenin artırılması için müfredat programlarının iyileştirilmesi, iyileştirilen bu müfredatları etkili bir şekilde yürütecek imkanların okullara sağlanması ve uygun öğretim yöntemlerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada çeşitli ülkelerin orta öğretim kimya derslerinin müfredatları karşılaştırılmalı olarak incelenmiş, bu ülkelerle müfredatımızı karşılaştırarak ülkemizin sosyal ve politik değerlerini yansıtan kimya müfredatının temelleri ortaya konmuştur.
Anahtar Kelime: kimya dersi fen eğitimi ilk öğretim ikinci kademe müfredat geliştirme öğretmen eğitimi eğitim kalitesi öğretim yöntemleri fen müfredatı

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

A Comparative Study on Secondary School Chemistry Curriculum of Various Countries and a New Chemistry Curriculum Framework Proposal for Turkey

Öz:
Economic superiority over other countries obtains through the superiority in science and technology. Understanding and being interested in science and chemistry, which is a sub-branch of science, is one of the ways of getting this superiority. Thus, it is necessary to improve and develop the quality of science education. In order to improve the quality, it is required that curriculum programmes are better developed and realized, that schools are provided with better facilities to implement these improved curricula, and that proper teaching methods are developed. In this study, secondary school chemistry curricula of various countries are examined comparatively and Turkey’s chemistry curriculum is compared with these countries and the basics of Turkish chemistry curriculum, which reflects the social and political values of Turkey, are suggested.
Anahtar Kelime: curriculum development teacher education education quality teaching methods science curriculum chemistry course science education secondary education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • A Foundation for Implementation Transitional Curriculum Document. “Senior 3 Chemistry. Non – edited Version. June1998.Manitoba”,http://www.edu.gov.mb.ca/metks4/curricul/ks4curr/science/index.html (10.02.2004).
  • Ayas, A., Çepni, S., Johnson, D., Turgut, F. (1997). Kimya Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi. YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • Bybee, R.W., McInerney, J.D. (1995). Redesigning the Science Curriculum: A Report on the Implications of Standarts and Benchmarks fos Science Education. BSCS, Colorado Springe, 21 – 40.
  • Commonwealth of Virginia Board of Education Richmond, Virginia, “Science Standarts of Learning Curriculum FrameworkChemistry”,http://www.pen.k12.va.us/VDOE/Instruction/Science/ScienceCF-CH.pdf (31.01.2004).
  • Curriculum Council of Western Australia, “Curriculum Concil’s 2004 – 2005 Syllabus Manuals. Chemistry-D 403”, http://www.curriculum.wa.edu.au/pages/syllabus_manuals/volumes/Vll_science/chem... (28.01.2004).
  • Deboer, G.E. (1991). A History of Ideas in Science Education. Teachers College Press, Columbia University, New York and London, 147 .
  • Gaudemar, J.P., “Programme del’enseignement de physique – chimie en classe terminale de la serie scientifique. Programmes Des Lycees”, http://www.cndp.fr/doc_administrativel/programmes/secondaire/phychim/Lycee.html (29.01.2004).
  • Geban, Ö., Önal, A.M., Kayatürk, N. (1996). Orta Öğretimde Kimya Konu ve Kavramları Üzerine Öğrenci Görüşleri. EARGED Yayınları, Ankara, 2.
  • Hector, M.S. (1994). Kultus und Unterricht”, Amtsblatt Des Ministerium für Kultus und Sport. Stuttgart, 31 – 32 .
  • MEB. (1992). Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Dairesi. 25.05.1992/2359 sayı.
  • O’Donnel, S., Micklethwaite, C., “Thematic Probe: Science for the 21st Century Queensland (Australia), Ontario (Canada), France, the Netherlands and Sweden, International Review of Curriculum and Assessment”, http://www.inca.org.uk.
  • Reid, D.J., Hodson, D. (1987). Designing a Curriculum for the Underachiever. In Science for all: Teaching in the Secondary School, London (England): Cassell, 41
  • Sönmez V. (1989). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayın Evi, Ankara, 5 .
  • That’s chemistry, “References to the Curricula of England, Wales, Northern Ireland and Scotland”, http://www.chemsoc.org/pdf/learnNET/rsc/thatschemcurric.pdf (05.03.2004).
  • Turgut, M.F. (1990). Türkiye’ De Fen Ve Matematik Programlarını Yenileme Çalışmaları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-14 .
APA AYDIN A (2006). Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. , 199 - 205.
Chicago AYDIN Abdullah Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. (2006): 199 - 205.
MLA AYDIN Abdullah Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. , 2006, ss.199 - 205.
AMA AYDIN A Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. . 2006; 199 - 205.
Vancouver AYDIN A Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. . 2006; 199 - 205.
IEEE AYDIN A "Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi." , ss.199 - 205, 2006.
ISNAD AYDIN, Abdullah. "Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi". (2006), 199-205.
APA AYDIN A (2006). Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 199 - 205.
Chicago AYDIN Abdullah Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.2 (2006): 199 - 205.
MLA AYDIN Abdullah Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, 2006, ss.199 - 205.
AMA AYDIN A Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(2): 199 - 205.
Vancouver AYDIN A Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(2): 199 - 205.
IEEE AYDIN A "Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.199 - 205, 2006.
ISNAD AYDIN, Abdullah. "Çeşitli Ülkelerin Orta Öğretim Kimya Derslerinin Müfredatlarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi ve Türkiye İçin Yeni Bir Kimya Müfredat Çerçevesi Önerisi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (2006), 199-205.