Yıl: 2006 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 145 - 162 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi

Öz:
Portfolyo değerlendirme, öğrencinin zaman içinde bir ya da daha fazla alanda sarf ettiği çabayı, gösterdiği gelişimi ve başarıları yansıtan tüm çalışmaların toplamıdır. Bu çalışmada lisans düzeyi anatomi dersinde portfolyonun, bilişsel özelliklerden biri olan akademik başarı üzerine etkisi tartışılmıştır. Bu çalışmaya katılan toplam 215 öğrenciden 109’una Portfolyo, 106’sına ise geleneksel değerlendirme yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerin akademik başarısı ön test, son test ve izleme testi ile kaydedilmiş, erişi ve kalıcılık düzeyleri hesaplanarak elde edilen veriler SPPS paket programının 11.versiyonu ile analiz edilmiş, analizde karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA testi, ilişkisiz örneklemlerde t- testi ile araştırmanın gücü ve örneklem büyüklüğünün yeterlilik analizi yapılmıştır. Sonuçta bu çalışmada ayrı ölçüm gruplarında yer almanın öğrenci başarısı üzerine anlamlı etkisinin olduğu [ F(2, 213)= 9,83, p<,01], portfolyo değerlendirmenin akademik başarıda erişi düzeyini geleneksel değerlendirme yöntemlerine göre bir miktar artırsa da bu artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmadığı, , bunun yanında bilginin kalıcılık düzeyini istatistiksel olarak anlamlı bir düzeyde artırdığı görülmüştür [t (213)=2,44; p<,05]. Bu sonuçlara dayanarak eğitimin asıl hedefi olan bilginin hayata aktarılması ve yaşam boyu sürdürülebilir bir davranışa dönüştürülmesinde portfolyonun, lisans düzeyindeki öğrencilerin değerlendirilmesinde yaralı bir araç olacağı söylenebilir.
Anahtar Kelime: insan iskeleti öğrenci başarısı portföy değerlendirme kırşehir akademik başarı değerlendirme ölçütleri anatomi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Effect of Portfolio Assessment on Students' Academic Achievement on the Topic of Human Sceletion System

Öz:
Purposeful collection of student performances that exhibits a student's effort, progress and achievement over a period of time. In this study, the effects of portfolio assessment on studens&#8217; academic achievement in the university level anatomy lecture have been discussed. While 109 students have been evaluated through portfolio assessment, 106 students have been evaluated by traditional assessment methods. Students&#8217; academic achievement have been recorded by Pro-Test, Post-Test and Lasting-Test, level of criterion and retention level has been calculated. The data were analyzed by using 11. version of SPSS package program. In analysis, for Two-way ANOVA for Mixed Measures, Independent Samples t-Test, power statistical and samples&#8217; area of adequacy. As a result, there was a meaningful effect being in different groups on student achievement [ F (2,213)=9,83, p<0,01). Compared to traditional assessment method, Portfolio assessment increases the academic achievement level to the some extent, however, this increase does not seem be to be statistically meaningful. However, Portfolio assessment increases the level of retention statically meaningful level [t(213)=2,44; p<,05]. This result is important in the transformation of the knowledge to the life and lifelong continual behavior. Portfolio can be used in assessing university level students&#8217; academic achievement.
Anahtar Kelime: kirsehir academic achievement evaluation criteria anatomy human skeleton student success portfolio assessment

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adamchik, C.F., Jr .(1996). The Design and Assessment of Chemistry Portfolios. Journal of Chemical Education. 73 (6), 528-531.
  • Adams, Dennis, and Mary E. HAMM, (1992). Portfolio Assessment and Social Studies: Collecting, Selecting, and Reflecting on What Is Significant. Social Education. 56 (2), 103-105.
  • Bahçeci, D. (2006), Anatomi Dersinde Portfolyo Kullanmanın Öğrencilerin Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bolat, H. ve KAYHAN, G. (2004). Tümel Dosya Değerlendirme Sisteminin Almanca Öğretimi İçin İlköğretim Okullarında Uygulanması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (18),52-58.
  • Cole, P. B. (1994). Portfolio Talk In a Sixth-Grade Writing Workshop. Doctoral dissertation, Virginia Tech, Dissertation AbstractIs nternational, 50-01.
  • Deen, M. K. (1993). Portfolios as discovery. In M. A. Smith and M.Ylvisaker (Eds.), Teachers’ Voices: Portfolios in the classroom (49-59).Berkeley, CA: National Writing Project.
  • Dellinger, D. (1993). Portfolios: A personal History. In M. A. Smithand M. Ylvisaker (Eds.), Teachers’ voices: Portfolios in the Classroom (11- 24). Berkeley, CA: National Writing Project.
  • Demirel, Ö. (2003). Eğitim Sözlüğü Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Dyne, PL., RW., Strauss and S., Rinnert. (2002). Systems-Based Pratice: The sixth Core Competency. Academıc Emergency Medicine, 9 (11), 1270-1277.
  • Elbow, P. and Belanoff, P. (1991). State University of New York at Stony Brook Portfolio-Based Evaluation Program. In P. Belanoff and M.Dickson (Eds.), Portfolios: Process and Product (3-16).
  • Green, N. (1993). Portfolios in a Fifth Grade Classroom. In M. A.Smith and M. Ylvisaker (Eds.), Teachers’ voices: Portfolios in the classroom (73-79). Berkeley, CA: National Writing Project.
  • Gürses, A., Doğar, Ç. ve Yalçın, M. (2002). 5. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi – Fizik Bildirileri. Isı ve Sıcaklık Konusunun Öğretiminde Sürekli Değerlendirmeye Dayalı Öğretimin Etkinliğinin İncelenmesi.
  • Hain, B. (1991). Portfolios and the M. A. in English. In P. Belanoffand M. Dickson (Eds.), Portfolios: Process and product (93-98).
  • Hibbard, K. M., Wagenen, L., Lewbebel, S., Waterbury-Wyatt, S., Shaw, S., Pelletier, K. (1996). A teacher's guide to performance-based learning and assessment. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Juska, J. (1993). No More One-Shots. In M. A. Smith and M. Ylvisaker(Eds.), Teachers’ Voices: Portfolios in the classroom (73-79). Berkeley, CA: National Writing Project.
  • Kormaz, H. ve Kaptan, F. (2002). Fen Eğitiminde Öğrencilerin Gelişimini Değerlendirmek İçin Portfolyo Kullanımı Üzerine bir İnceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23:167-176.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2003a). İlköğretim Fen Öğretmenlerinin Portfolyoların Uygulanabilirliğine Yönelik Güçlükler Hakkındaki Algıları .Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (13), 167-174,
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2003b). Portfolyo Değerlendirme.Çağdaş Eğitim Dergisi. 28 ( 295), 25-30.
  • Lauderdale, W. B. (1981). Progressive Education: Lessons from Three Schools. Bloomington, IN: Phi Delta Kappa.
  • Matthews, D. (2001). Effect of a Curriculum Containing Creation Stories on Attitudes. American Teacher. 63(6), 404–09.
  • McMillan, J.H. (1997). Classroom Assessment: Principles and Practice for Effective Instruction. Needham Heights, MA:Allyn and Bacon
  • Milliken, M. (1992). A fifth-grade Class Uses Portfolios. In D. Gravesand B. Sunsten (Eds.), Portfolio portraits (34-44). Portsmouth, NH:Heinemann.
  • Mintzes, J.J., Wandersee, J.H. and Novak, J.D. (2001). Assessing Understanding in Biology. Journal of Education. 35(3),118-24.
  • Morgil, İ., Cingör, N., Arda, S., Yavuz, S. ve Özyalçın Özkay, Ö. (2004). Bilgisayar Destekli Kimya eğitiminde Portfolyo Çalışmaları. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET. 3 (2).105-109
  • Quinta, F. and McKenna, B. (1991). Alternatives to Standardized Testing. Washington D.C. : National Education Association.
  • Rees, C. (2004). Assessment undergraduate medical students’ views about areflective portfolio assessment of their communication skills learning. Medical Education 38 (2) 125-128
  • Reif, L. (1992). Seeking Diversity. Portsmouth, NH:Heinemann.
  • Rosenburg, R. (1991). Using the Portfolio to Meet State-Mandated Assessment: A case study. In P. Belanoff and M. Dickson (Eds.), Portfolios:Process and Product . (69-79).
  • Shackelford, Ray L. (1996). Student Portfolios: a Process/Product Learning and Assessment Strategy. Technology Teacher.55(8), 31–36.
  • Shepart, L.A.,(2000)The Rol of Assessment in a learning Culture. Educational Researcher. 29(7),4-14.
  • Slater, T. F., Ryan, J. M. and Samson, S. L. (1997). Impact and Dynamics of Portfolio Assessment and Traditional Assessment in a College Physics Course. Journal of Research in Science Teaching. 34 (3).255-271
  • Smit, D., Kolonosky, P., and Seltzer, K. (1991). Implementing a Portfolio System. In P. Belanoff and M. Dickson (Eds.), Portfolios: Process and Product (46-56).
  • Sungur, S. ve Tekkaya. C. (2003). Students' Achievement in Human Circulatory System Unit: The Effects of Reasoning Ability and Gender. Journal Of Science Education And Technology. 12(1),59–64.
  • Tikka, P., Markku, M., Kuitunen, T. and Tynys, S. M.(2000). Effects of Educational Background on Students' Attitudes, Activity Levels, and Knowledge Concerning the Environment. Journal of Environmental Education, 31(3).
  • Tiwari, A. and C. Tang. 2003. From Process to Outcome: The Effect of Portfolio Assessment on Student Learning. Nurse Education Today. 23 (4), 269-277
  • Valeri-Gold., M., OLSON J.R. and DEMING, M.P. (1992). Portfolios: Collaborative Authentic Assessment Opportunities for College Developmental Learners. Journal of Reading. 35 (4), 298-305
  • Voss, M. (1992). Portfolios in First Grade: A teacher’s discoveries.In D. Graves and B. Sunsten (Eds.), Portfolio Portraits (34-44).
  • Webb, C., Endacott, R., Gray, M.A. Mcmultan M.and Scholes, J. (2003). Evaluating Portfolio Assessment Systems: What are the Appropriate Criteria. Nurse Education Today. 23 (8), 600-609.
  • West, T. (1993). Casting my net. In M. A. Smith and M. Ylvisaker(Eds.), Teachers’ Voices: Portfolios in the Classroom (73-79). Berkeley,CA: National Writing Project.
  • Winsor, P.J. and Ellefson, B.A. (1995). Professional Portfolios in Teacher Education: An. Exploration of Their Value and Potential. The Teacher Educator. 31(1),68-91.
  • Wolf, K. (1996). Developing and Effective Teaching Portfolio. Educational Leadership. 53(6), 34-37.
  • http://www.dssresearch.com/toolkit/sscalc/size_a1.asp internet adresi; 1 örneklem için örneklem büyüklüğünün yeterliği analizi için (07.05.2006) kullanılmıştır.
  • http://www.dssresearch.com/toolkit/sscalc/size_a2.asp internet adresi; 2 örneklem için örneklem büyüklüğünün yeterliği analizi için (07.05.2006) kullanılmıştır.
  • http://www.surveyguy.com/SGcalc.htm internet adresi; araştırmanın güç analizi için ( 07.05.2006) kullanılmıştır.
APA BAHÇECİ D (2006). Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. , 145 - 162.
Chicago BAHÇECİ Dilber Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. (2006): 145 - 162.
MLA BAHÇECİ Dilber Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. , 2006, ss.145 - 162.
AMA BAHÇECİ D Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. . 2006; 145 - 162.
Vancouver BAHÇECİ D Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. . 2006; 145 - 162.
IEEE BAHÇECİ D "Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi." , ss.145 - 162, 2006.
ISNAD BAHÇECİ, Dilber. "Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi". (2006), 145-162.
APA BAHÇECİ D (2006). Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 145 - 162.
Chicago BAHÇECİ Dilber Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.2 (2006): 145 - 162.
MLA BAHÇECİ Dilber Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, 2006, ss.145 - 162.
AMA BAHÇECİ D Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(2): 145 - 162.
Vancouver BAHÇECİ D Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 7(2): 145 - 162.
IEEE BAHÇECİ D "Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.145 - 162, 2006.
ISNAD BAHÇECİ, Dilber. "Portfolyo Değerlendirmenin İnsan İskelet Sistemi Konusunda Öğrenci Akademik Başarısı Üzerine Etkisi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (2006), 145-162.