Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi
Yıl: 2007 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 179 - 195 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi
Öz: Bu araştırmada Hayat Bilgisi öğretiminde drama yöntemi ile geleneksel yöntemin bilişsel alan basamaklarına göre öğrenci başarılarının değerlendirilmesine çalışılmıştır. Yapılan araştırma kapsamında İlköğretim üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ünitesi seçilmiştir. Seçilen ünite kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi, deney grubuna ise drama yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma sonunda nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında ve ünite sonunda olmak üzere daha önceden Bilişsel Alanın “Bilgi”, “Kavrama” ve “Uygulama” basamaklarına göre hazırlanan öğrenci başarı testi uygulanmıştır. Başarı testleri vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ($overline{x}$ ), standart sapma (ss) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arnold, A., 1972, Children’s Games, World Publising, New York.
- Bolton, G., 1984, An Argument For Placing Drama at the Centre of the Curriculum, Longman.
- Busbrıdge, J., Özçelik, D.A., 1997, İlköğretim Matematik Öğretimi, Yök/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları, Ankara.
- Crawford, M. Ve Witte, M., 1999, “Strategies For Mathematics: Teaching in Context”, Education Leadership, Vol:57 (Issue:3).
- Çalışkan, N., 2003, Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Erzurum.
- Erhan, T.Ü., 2000, İlköğretimde Hayat Bilgisi Dersinin Drama İle Verilmesinin Dersin Öğrenilmesine ve Çocukların Benlik Kavramlarına Etkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
- Karadağ, E. ve Çalışkan, N., (2005) Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama, Anı Yayıncılık, Ankara.
- Koç, F., 1999, Yaratıcı Dramanın Öğrenmeye Etkisi, (Sosyal Bilimler Dersinde Bir Yöntem Olarak), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
- Özoğlu, S.Ç., 1987, “Ortaöğretim Kurumlarında Sosyal Bilimler Öğretimine Genel Bir Bakış ve Ülkemizdeki Durum”, Ortaöğretim Kurumlarında Sosyal Bilimler Öğretimi ve Sorunları TED. V. Öğretim Toplantısı, Ankara
- Öztürk, M., 2005, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Lisans Yayıncılık, İstanbul.
- Sözmez, V., 1994, Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayınları, Ankara
- Şimşek, E., 2001, Sosyal Bilimler Öğretimde Drama Tekniğinin Kalıcılığın Artırılmasında Kullanılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Tanrıseven, I., 2000, Matematik Öğretiminde Problem Çözme Stratejisi Olarak Dramatizasyonun Kullanılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Üstündağ, T., 1988 Dramatizasyon Ağırlıklı Yöntemin Etkililiği, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
- Yılmaz, T., 2000, Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yöntemi ile Diksiyon Becerileri Kazandırma ya İlişkin Bir Model Önerisi Yaklaşımı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
APA | KARADAG E, KORKMAZ T, ÇALIŞKAN N (2007). Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. , 179 - 195. |
Chicago | KARADAG ENGIN,KORKMAZ Tuğba,ÇALIŞKAN NİHAT Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. (2007): 179 - 195. |
MLA | KARADAG ENGIN,KORKMAZ Tuğba,ÇALIŞKAN NİHAT Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. , 2007, ss.179 - 195. |
AMA | KARADAG E,KORKMAZ T,ÇALIŞKAN N Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. . 2007; 179 - 195. |
Vancouver | KARADAG E,KORKMAZ T,ÇALIŞKAN N Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. . 2007; 179 - 195. |
IEEE | KARADAG E,KORKMAZ T,ÇALIŞKAN N "Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi." , ss.179 - 195, 2007. |
ISNAD | KARADAG, ENGIN vd. "Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi". (2007), 179-195. |
APA | KARADAG E, KORKMAZ T, ÇALIŞKAN N (2007). Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 179 - 195. |
Chicago | KARADAG ENGIN,KORKMAZ Tuğba,ÇALIŞKAN NİHAT Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.1 (2007): 179 - 195. |
MLA | KARADAG ENGIN,KORKMAZ Tuğba,ÇALIŞKAN NİHAT Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.1, 2007, ss.179 - 195. |
AMA | KARADAG E,KORKMAZ T,ÇALIŞKAN N Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(1): 179 - 195. |
Vancouver | KARADAG E,KORKMAZ T,ÇALIŞKAN N Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(1): 179 - 195. |
IEEE | KARADAG E,KORKMAZ T,ÇALIŞKAN N "Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.179 - 195, 2007. |
ISNAD | KARADAG, ENGIN vd. "Hayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2007), 179-195. |