Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri

Yıl: 2007 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 223 - 233 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri

Öz:
Bu araştırmada, 1992’den beri uygulamaya konulan ortaöğretim kimya dersi öğretim programının, kimya dersi öğretim programının uygulama sürecini gerçekleştirme boyutunda uygunluğu, programı uygulayan öğretmenlerin görüşlerine bağlı olarak incelendi. Araştırma, Türkiye’den rastgele seçilen Adana, Ankara, Antalya, Balıkesir, Bolu, Denizli, Erzurum, Eskşehir, Gaziantep, Mersin, İstanbul, İzmir, İzmit, Malatya, Niğde, Şanlıurfa, Siirt, Tokat, Trabzon, Zonguldak, Van il merkezlerinde bulunan rastgele seçilen 21 ortaöğretim okulunda lise 1. ,2. ,3. sınıf kimya dersini okutan 50 kimya zümre başkanına anket uygulanarak gerçekleştirildi. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde istatistik yöntemde kullanılan yüzde, frekans ve aritmetik ortalamadan yararlanarak analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ortaöğretim kimya dersi öğretim programının uygulama sürecinin gerçekleştirilmesinde 1992’den beri uygulanan ortaöğretim kimya müfredat programını uygun bulmadıkları belirlendi.
Anahtar Kelime: kimya dersi öğretmen görüşleri öğretim programı müfredat değerlendirme yeniden yapılanma ilk öğretim ikinci kademe yeniden geliştirme

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akdağ, M. (1993). Genel liselerin matematik ve fen bilimleri öğretiminde karşılaşılan surunlar. Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya, 404
  • Apay, A. (1995). Okul Haritaları ve Kayıt Tahminleri.EARGED Yayını, Ankara, 8
  • Apay, A. (1996). Orta öğretimde yeniden yapılanma komisyonu raporu. EARGED Yayını, No: 5315, Ankara, 2
  • Arseven, A.D. (2001). Alan Araştırma Yöntemi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık S.24
  • Atlıoğlu, Y. (1997). Milli Eğitim Bakanlığında Program Çalışmaları. EARGED Yayını, Ankara, 17, 18-22, 166-167.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi” H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,149.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R. (1993). Development of the Turkish secondary science curriculum. Science Education, 77 (4): 433-440.
  • Aydıner, N. (1995). İlköğretimde Soysal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarına İlişkin Öğretmen ve Müfettiş Görüşleri Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
  • Boonprakob, M. (1994). The development of a curriculum model for teaching science in secondary schools in Thailand. Dissertation Thessis, Illinois State University, USA, 23, 28, 38, 39, 47, 48, 49.
  • Deboer, G.E. (1991). A History of ldeas in Science Education. Teachers College Press, Columbia University, New York and London, 147, 159, 159-171, 170, 169, 171, 147-159, 171, 147, 159, 170, 169, 171.
  • Demirel, Ö. (1993). Genel Öğretim Yöntemleri. USEM Yayınları-11, Ankara, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 22, 80.
  • Farrell, G.E. (1988). Curriculum development, implementation, and evaluation processes: a crosscultural study of secondary schools in Australia, Canada, England, and the State of Georgia. Dissertation Thessis, Georgia State University, USA, 14, 49.
  • Geban, Ö., Önal, A.M., Kayatürk, N. (1996).Orta Öğretimde Kimya Konu ve Kavramları Üzerine Öğrenci Görüşleri. EARGED Yayınları, Ankara, 2.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McMinn, D.G., Nakamaye, K.L., Smieja, d.A.(1994). Enkancing under graduate education. d.Chem. Educ., 71, 755-758.
  • Öncül, M. (1990) Talim ve Terbiye Kurulu Kararlarının Programlar Yönünden Analizi (1984-1988). Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Ankara, 35.
  • Özdemir, S. (1995). Ders Geçme ve Kredi Sistemi Üzerine Bir Araştırma. EARGED Yayını, Ankara, 35, 37-38, 98.
  • Özat, Y.S. (1997). Orta öğretimde kimya programının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, H.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 68.
  • Sönmez, V. (1989). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayın Evi, Ankara, 5,132.
  • Taşpolatoğlu, A.E. (1993) Türk milli eğitiminde cumhuriyetten günümüze program geliştirme alanındaki gelişmeler ve bir eğitim programının temel özelliklerine ilişkin uzman görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 141.
  • Töremen, F. (1999). Devlet liselerinde ve özel liselerde örgütsel öğrenme ve engelleri. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ, 186.
  • Turgut, M.F. (1990). Türkiye’de fen ve matematik programlarının yenileme çalışmaları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 1-14,
  • Turgut, O. (1992). Cumhuriyet dönemi ilk ve orta öğretim programları ve bu programlardan alınan öğretim belgelerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 92.
APA AYDIN A (2007). Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. , 223 - 233.
Chicago AYDIN ABDULLAH Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. (2007): 223 - 233.
MLA AYDIN ABDULLAH Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. , 2007, ss.223 - 233.
AMA AYDIN A Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. . 2007; 223 - 233.
Vancouver AYDIN A Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. . 2007; 223 - 233.
IEEE AYDIN A "Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri." , ss.223 - 233, 2007.
ISNAD AYDIN, ABDULLAH. "Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri". (2007), 223-233.
APA AYDIN A (2007). Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 223 - 233.
Chicago AYDIN ABDULLAH Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.1 (2007): 223 - 233.
MLA AYDIN ABDULLAH Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.1, 2007, ss.223 - 233.
AMA AYDIN A Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(1): 223 - 233.
Vancouver AYDIN A Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(1): 223 - 233.
IEEE AYDIN A "Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.223 - 233, 2007.
ISNAD AYDIN, ABDULLAH. "Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8/1 (2007), 223-233.