Yıl: 2007 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 55 - 69 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları

Öz:
Bu çalışmanın amacı “coğrafya” kavramına yönelik ilköğretim okullarında coğrafya konularına yönelik öğretimde bulunacak Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Çalışmaya 2006 - 2007 eğitim ve öğretim yılı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı‟ndan 69 kız ve 62 erkek, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı‟ndan 53 kız ve 62 erkek ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı‟ndan 54 kız ve 57 erkek olmak üzere toplam 357 son sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri öğrencilerin “Coğrafya …………..gibidir, çünkü………..” cümlesini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda araştırmaya katılan öğretmen adaylarının % 33‟ü “coğrafya”yı “yaşam kaynağı – yaşamın kendisi olarak” , % 23.2‟ si “yaşam alanı olarak”, % 8.1‟i “yol buldurucu- yönlendirici olarak” ve % 7.5‟i “farklı branşları barındırıcı olarak” algıladığı görülmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %56‟sı coğrafyayı yaşamın kendisi ile ilişkilendirmektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZTÜRK Ç (2007). Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. , 55 - 69.
Chicago ÖZTÜRK Çağrı Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. (2007): 55 - 69.
MLA ÖZTÜRK Çağrı Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. , 2007, ss.55 - 69.
AMA ÖZTÜRK Ç Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. . 2007; 55 - 69.
Vancouver ÖZTÜRK Ç Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. . 2007; 55 - 69.
IEEE ÖZTÜRK Ç "Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları." , ss.55 - 69, 2007.
ISNAD ÖZTÜRK, Çağrı. "Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları". (2007), 55-69.
APA ÖZTÜRK Ç (2007). Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 55 - 69.
Chicago ÖZTÜRK Çağrı Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.2 (2007): 55 - 69.
MLA ÖZTÜRK Çağrı Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.2, 2007, ss.55 - 69.
AMA ÖZTÜRK Ç Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(2): 55 - 69.
Vancouver ÖZTÜRK Ç Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; 8(2): 55 - 69.
IEEE ÖZTÜRK Ç "Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.55 - 69, 2007.
ISNAD ÖZTÜRK, Çağrı. "Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 8/2 (2007), 55-69.