Yıl: 2006 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 97 - 111 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs

Öz:
Bu çalışmanın amacı, lisansüstü öğrenim gören öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarında kalitenin arttırılmasına ilişkin görüşlerini almaktır. Çalışmanın örneklemini 2004-2005 öğretim yılı bahar döneminde A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesinin çeşitli lisansüstü programlarına katılan öğretmenler (n=92) oluşturmaktadır. Çalışma sırasında niceliksel veriler likert tipi bir ölçek ile 2004-2005 öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, öğretmenlerin çoğunlukla uygun eğitim teknolojilerinin (televizyon, video, bilgisayar ve diğerleri) uygun öğretme yaklaşımları, metotları ve teknikleri ile birlikte kullanımının, konu alanı uzmanlarının bu programlar için seçilmelerinin ve görevlendirilmelerinin gerektiği, öğreticilerin derslere hazırlıklı olarak gelmeleri ve hizmet içi eğitim programlarındaki değerlendirmenin programa katılanların programınuygulanmasınailişkingörüşlerialınarakyapılmasıgerektiğini vurguladıkları bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Programlarında Kalitenin Arttırılmasına İlişkin Görüşleri

Öz:
The aim of this study is to examine teachers' perceptions attending to graduate programs on improving the quality of INSET programs. The subjects of the present study were the teachers (n=92) who were attending graduate courses at various departments of A.İ.B.U, Faculty of Education during the spring semester of 2004 -2005 academic year. The quantitative data were collected through a likert-type scale during the spring semester of 2004 -2005 academic year. As a result of the study, the teachers mostly emphasized that it was essential to use appropriate means of educational technology (television, video, computers and others) together with appropriate teaching approaches, methods and techniques, to select and assign particularly field specialists for these programs. That INSET instructors prepare well before entering the classrooms and that evaluation of the INSET programs be made on the basis of participants' perceptions on the application of the program.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bilir, M.(2004). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimi. Çağdaş Eğitim, (308), 27-33.
  • Bostingl, J. J. (1996). Schools of Quality: An Introduction to Total Quality Management in Education. (2nd ed.) . Alexandria, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Bozan, M. (2004). Yönetici ve Denetici Yetiştirmede Hizmet İçi Eğitimin Yeri : Bir Örnek Olay Çalışması. Çağdaş Eğitim, (314), 39- 48.
  • Brown, J . (2002). Training Needs Assessment: A Must for Developing An Effective Training Program. Public Personnel Management, 31, (4) , 569 - 578.
  • Dickinson, G., McBride, J., Lamb-Milligan, J. and Nichlos, J. (2003). Delivering Authentic Staff Development. Education, 124,(1),163-168.
  • Dilaver, H. H. (1992). Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme ve İstihdam Şartlan . Yayımlanmamış Doktora Tezi,Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Esu, A.E.O.(1991). inservice Teacher Education in Nigeria: A Case Study . Journal of Education for Teaching, 17, (2), 189-201.
  • GeorgeJ.M. and Lubben,F.(2002). Facilitating Teachers' Professional Growth Through Their Involvement in Creating Context-Based Materials in Science. International Journal of Educational Development, 22,(6),659-672.
  • Gould, D., Kelly, D. and White, I. (2004). Training Needs Analysis : An Evaluation Framework. Nursing Standard, 18,(20),33-36.
  • Grace, M.(2001). Training Needs Analysis. British Dental Journal, 190 , (10),524-526.
  • Griffm,G.A.(1978).Guidelines for The Evaluation of Staff-Development Programs. Teachers College Record, 80,(1), 126-139.
  • Harvey, B . (2003). Technology Professional Development: Successful Strategies for Teacher Change . ( ERIC Document Reproduction Service ED 477616).
  • Holt, M.(1993). The Educational Consequences of W. Edwards Deming. Phi Delta Kappan, 74,(5), 382-388.
  • Hughey, W. and Mussnug , K.J. (1997) . Designing Effective Employee Training Programs. Training for Quality, 5, (2), 52-57.
  • Özen, R. (2004). Hizmet içi Eğitim Programlarında Görev Alan Öğretim Elemanlarının Yeterliklerine İlişkin Kursiyerlerin Görüşleri . XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı Bildirisi. 06-09 Temmuz. 2004. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Özen, R. (2005). Teachers' Perceptions About the Teaching Competencies of INSET Programs' Instructors . Education and Science. 30 , (136), 68-76.
  • Özer, B. (2004). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimi: Katılma Durumları,Beklentileri ve Engelleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 06-09. Temmuz. 2004. Bildiri Özetleri Kitapçığı (Ss: 68-69 ) İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya . Ankara : Pegem A Yayıncılık.
  • Patton, K. and Griffin, L. L. (2005). Exploring Teacher Change : Two Teachers' Experiences and Patterns of Change in a Physical Education Teacher Development Project. Research Quarterly for Exercise and Sport.76,(1), 86.
  • Paykoç, F.and Schorn, F.(1993). Strengthening Inservice Education for Teachers and Educational Leaders in Türkiye: Final Report, Turkish National Education Development Project. Ankara: Ministry of National Education.
  • Saban,E.(2005).Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar:Seminere Yönelik Katılımcıların Görüşleri .Türkiye Özel Okullar Birliği Bülteni. (9),27.
  • Shepardson,D.P.,Harbor,J., Cooper,B. and McDonald,!. (2002). The Impact of A Professional Development Program on Teachers'Understandings About Watersheeds,Water Quality, and Stream Monitoring. The Journal of Environmental Education . 33,(3),34-40.
  • Stevens,B.A.(2001). My Involvement in Change. Mathematics Teaching in the Middle School, 7,(3), 178-183.
  • Şişman, M. and Turan, S. (2001). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taymaz, H. H. (1997). Hizmetiçi Eğitim: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler . Ankara : TAKAV Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Tytler, R., Smith,R., Grover,P. and Brown, S. (1999). A Comparison of Professional Development Models for Teachers of Primary Mathematics and Science. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 27,(3), 193-215.
  • Wang,Y.(2000). Training Teachers Using Computers : A Process of Familiarization, Utilization, and Integration . T.H.E. Journal, 27 , (10) 67-74.
  • Wycoff, M, Nash, W. R., Juntune ,J. E., and Mackay, L. (2003). Purposeful Professional Development : Planning Positive Experiences for Teachers of The Gifted and Talented. Gifted Child Today , 26, (4), 34 - 42. Yalm,H.İ.(2001). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim, (150), 58 - 68.
APA ÖZEN R (2006). Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. , 97 - 111.
Chicago ÖZEN Raşit Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. (2006): 97 - 111.
MLA ÖZEN Raşit Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. , 2006, ss.97 - 111.
AMA ÖZEN R Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. . 2006; 97 - 111.
Vancouver ÖZEN R Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. . 2006; 97 - 111.
IEEE ÖZEN R "Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs." , ss.97 - 111, 2006.
ISNAD ÖZEN, Raşit. "Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs". (2006), 97-111.
APA ÖZEN R (2006). Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 97 - 111.
Chicago ÖZEN Raşit Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no.1 (2006): 97 - 111.
MLA ÖZEN Raşit Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.6, no.1, 2006, ss.97 - 111.
AMA ÖZEN R Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 6(1): 97 - 111.
Vancouver ÖZEN R Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 6(1): 97 - 111.
IEEE ÖZEN R "Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, ss.97 - 111, 2006.
ISNAD ÖZEN, Raşit. "Perceptions of Teachers on Improving the Quality of Inset Programs". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (2006), 97-111.