Yıl: 2006 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 191 - 198 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği

Öz:
Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli eğitime (BDE) ilişkin öz yeterlilik algısı ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin maddelerini belirlemek amacıyla Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi 3. sınıfta okuyan 40 öğrenciye raçık uçlu sorular sorulmuştur. Araştırmacı, bu esnada maddeleri uygun şekilde düzenlemiş, gerek gördüğü yerlerde de literatüre dayalı olarak kendisi maddeler eklemiştir. Toplam 44 madde belirlenmiştir. Ölçek, 130 öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulamanın sonunda ölçek 20 maddeye indirilmişjir. Bu maddelerden 11'i olumlu, 9'u olumsuz özellik göstermektedir. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) katsayısı 0.86, Barlett Testi anlamlılık değen 0.000 bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach- alpha güvenirlik katsayısı 0.94 olarak bulunmuştur. Bu değerin oldukça iyi olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bandura, A. (1995). Social Foundations of Thought and Action: A Social-Cognitive Theory. Upper Saddle River, Nj: Prince Hall
  • Bandura, A. (1995). Exercise of Personal and Collective Self Efficacy in Changing Societies. Bandura (ed), Self Efficacy in Changing Societies. New York: Cambridge University Pres.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Demirel, Ö., Seferoğlu S.,Yağcı E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık,
  • Turgut, M. F., Baykul Y. (1992). Ölçme Teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Zimmermen, B. (1995). Self Efficacy and Educational Development. Bandura (ed) Self efficacy in Changing Societies.,Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Wood, R. E., Bandura A.(1989). Impact of Conceptions of Ability on self Regulatory Mechanizm and Complex Decision Making. Journal of Personality and Social Psychology, 56, 407-415. Kaynak: Gredler, M. (2001). Learning and Instruction Theory into Practice. Ohio: Merill Prentice Hall.
  • Yanpar, T., Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
APA ARSLAN A (2006). Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. , 191 - 198.
Chicago ARSLAN ALİ Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. (2006): 191 - 198.
MLA ARSLAN ALİ Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. , 2006, ss.191 - 198.
AMA ARSLAN A Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. . 2006; 191 - 198.
Vancouver ARSLAN A Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. . 2006; 191 - 198.
IEEE ARSLAN A "Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği." , ss.191 - 198, 2006.
ISNAD ARSLAN, ALİ. "Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği". (2006), 191-198.
APA ARSLAN A (2006). Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 191 - 198.
Chicago ARSLAN ALİ Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, no.1 (2006): 191 - 198.
MLA ARSLAN ALİ Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.6, no.1, 2006, ss.191 - 198.
AMA ARSLAN A Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 6(1): 191 - 198.
Vancouver ARSLAN A Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 6(1): 191 - 198.
IEEE ARSLAN A "Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, ss.191 - 198, 2006.
ISNAD ARSLAN, ALİ. "Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (2006), 191-198.