Yıl: 2006 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 441 - 446 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu

Öz:
Öğrenciler tarafından anlaşılması zor bulunan konuların akıcı ve anlaşılabilir şekilde okunması ve yaş grubuna uygunluğu, bir ders kitabında bulunması gereken özelliklerdendir. Fizik ders kitaplarında anlaşılması zor konuların yer alması nedeniyle, akıcı ve anlaşılır olarak okunması önemlidir. Bu çalışmada Lise Fizik 1 ders kitabının okunabilirliği ve hedef yaş grubuna uygunluğu araştırılmıştır. Okunabilirliğin araştırılmasında uluslararası geçerliliği olan Cloze test prosedürü ve yaş grubuna uygunluğun araştırılmasında da FOG testi kullanılmıştır. Cloze testi 40 lise 1. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. FOG testi ise öğrencilere uygulanma özelliği olmayan bir test olduğundan, sadece ders kitabı üzerinde uygulanmıştır. Sonuç olarak, ders kitabının okunmasında öğrencilerin bazı problemlerle karşılaşabileceği ve düşük seviyedeki öğrenciler için ders kitabının okunma yaşının yüksek olabileceği sonuçlarına varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Ünsal, Y. ve Güneş, B. Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak M.E.B. İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabına Fizik Konuları Yönünden Eleştirel Bir Bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11 (2), 387-394. 2003.
  • 2. Tosunoğlu, M. Arslan, M. M. Karakuş, İ. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme. Anıttepe Yayıncılık. Ankara. 2005.
  • 3. Çepni, S. Keleş, E. ve Ayvacı H. Fizik Ders Kitaplarını Değerlendirme Ölçeği. Hacettepe Üniv. 4. Ulusal Fen Bil. Eğt. Semp. Ankara. 1999.
  • 4. Morgil, İ. Yılmaz, A. ve Özcan, F. Orta Öğretimde Kimya 1,2,3 Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi. D.E.Ü. Buca Eğitim Fak. Dergisi. Özel Sayı 11. 1999.
  • 5. Çepni, S. ve Azar, A. Lise Fizik Sınavlarında Sorulan Soruların Analizi. K.T.Ü. 3. Ulusal Fen Bil. Eğt. Semp. Trabzon. 1989.
  • 6. Wellington, J. (1994). Chatham. Secondary Science. Mackays of Chatham PLC. 177-179.
  • 7. Çepni, S. Gökdere, M. ve Taş, E. Mevcut Fen Bilgisi Ders Kitaplarının Okunabilirlik Formülleri ile Değerlendirilmesi. Maltepe Üniv. Yeni Bin Yılın Başında Fen Bil. Eğt. Semp. İstanbul. 2001.
  • 8. Ayvacı, H. Ş. Çepni, S. ve Akdeniz, A. R. Fizik Ders Kitaplarının Değerlendirilmesi. K.T.Ü. 3. Ulusal Fen Bil. Eğt. Semp. Trabzon. 1989.
APA TEKBIYIK A (2006). Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. , 441 - 446.
Chicago TEKBIYIK Ahmet Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. (2006): 441 - 446.
MLA TEKBIYIK Ahmet Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. , 2006, ss.441 - 446.
AMA TEKBIYIK A Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. . 2006; 441 - 446.
Vancouver TEKBIYIK A Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. . 2006; 441 - 446.
IEEE TEKBIYIK A "Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu." , ss.441 - 446, 2006.
ISNAD TEKBIYIK, Ahmet. "Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu". (2006), 441-446.
APA TEKBIYIK A (2006). Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 441 - 446.
Chicago TEKBIYIK Ahmet Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 14, no.2 (2006): 441 - 446.
MLA TEKBIYIK Ahmet Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.14, no.2, 2006, ss.441 - 446.
AMA TEKBIYIK A Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(2): 441 - 446.
Vancouver TEKBIYIK A Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(2): 441 - 446.
IEEE TEKBIYIK A "Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14, ss.441 - 446, 2006.
ISNAD TEKBIYIK, Ahmet. "Lise Fizik I Ders Kitabının Okunabilirliği ve Hedef Yaş Düzeyine Uygunluğu". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 14/2 (2006), 441-446.