Yıl: 2006 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 147 - 160 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri

Öz:
Matematiksel ispat yapma evrensel olarak kabul edilmiş kural ve yöntemleri olan, matematiğin temel süreçlerinden biridir Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının matematiksel ispat yapmaya yönelik görüşlerinin ne olduğu araştırılmıştır. İspata ilişkin görüşler öğretmen adaylarının ispat becerilerine ilişkin varsa sorunları ortaya çıkarma ve gidermede ilk adımı oluşturacak bilgiyi sağlayacaktır. Veriler, geliştirilen bir ölçek ile toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının büyük kısmının ispat yapmaya yönelik ya görüşlerinin olmadığını ya da görüşlerinin yetersiz olduğunu ortaya çıkarmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Views of the Mathematics Teachers on Proving

Öz:
Mathematical proof, which has internationally accepted rules and methods, is one of the fundamental processes of mathematics. In this study, teacher candidates’ views on proof are searched. These views on proof could supply information to reveal teacher candidates’ possible problems concerning proofs and to overcome these difficulties. Data is gathered by a scale. Results showed that majority of the teacher candidates either having no specific opinions on doing of mathematical proofs or their opinions were less than satisfactory.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. ÇALLIALP, F. (1999). Örnekler İle Soyut Matematik, Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Yayınları, 3. Baskı, İstanbul.
  • 2. ALMEIDA, D. (2003). “Engendering proof attitudes: can the genesis of mathematical knowledge teach us anything?”, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, vol. 34, no.4, p. 479-488.
  • 3. LEE, J. K. (2002). “ Philosophical perspectives on proof in mathematics education”, Philosophy of Mathematics Education, vol.16, http://www.ex.ac.uk/~PErnest/pome16/docs/lee.pdf (02-Temmuz-2005).
  • 4. ÖZER, Ö. ve ARIKAN, A. (2002). “Lise matematik derslerinde öğrencilerin ispat yapabilme düzeyleri” V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16- 18 Eylül, Ankara, Bildiriler Kitabı Cilt II, s.1083-1089.
  • 5. JONES, K. (2000). “The student experience of mathematical proof at university level”, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, vol. 31, no.1, p. 53-60.
  • 6. de VILLIERS, M. (1990). “The role and function of proof with sketchpad” Pythagoras, vol.24, p.17-24.
  • 7. RAMAN, M. (2003). “What are they and how can they help us understand how people view proof?”, Educational Studies in Mathematics, vol.52, p.319-325.
  • 8. ALMEIDA, D. (2000). “A survey of mathematics undergraduates’ interaction with proof: some implications form mathematics education”, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, vol. 31, no.6, p. 869-890.
  • 9. ALMEIDA, D. (2001). “Pupils’ proof potential”, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, vol. 32, no.1, p. 53-60.
  • 10. DEÜ (2002). Buca Eğitim Fakültesi Kataloğu
  • 11. NCTM (2003). “Reasoning and proof standard for grades 6-8”, http://standards.nctm.org/document/chapter6/reas.htm (14-Ekim-2003).
  • 12. MEB (2005). İlköğretim Okulu Matematik Dersi 6-8 Sınıflar Öğretim Programı, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads& d_op=viewdownload&cid=34 (28-Aralık-2005).
  • 13. MEB (2005). Ortaöğretim Matematik (9,10,11 ve 12. Sınıflar) Dersi Öğretim Programı, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads& d_op=viewdownload&cid=34 (28-Aralık-2005)
APA MORALI H, Uğurel I, TÜRNÜKLÜ E, Yesildere-Imre S (2006). Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. , 147 - 160.
Chicago MORALI HASİBE SEVGİ,Uğurel Işıkhan,TÜRNÜKLÜ Elif,Yesildere-Imre Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. (2006): 147 - 160.
MLA MORALI HASİBE SEVGİ,Uğurel Işıkhan,TÜRNÜKLÜ Elif,Yesildere-Imre Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. , 2006, ss.147 - 160.
AMA MORALI H,Uğurel I,TÜRNÜKLÜ E,Yesildere-Imre S Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. . 2006; 147 - 160.
Vancouver MORALI H,Uğurel I,TÜRNÜKLÜ E,Yesildere-Imre S Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. . 2006; 147 - 160.
IEEE MORALI H,Uğurel I,TÜRNÜKLÜ E,Yesildere-Imre S "Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri." , ss.147 - 160, 2006.
ISNAD MORALI, HASİBE SEVGİ vd. "Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri". (2006), 147-160.
APA MORALI H, Uğurel I, TÜRNÜKLÜ E, Yesildere-Imre S (2006). Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 147 - 160.
Chicago MORALI HASİBE SEVGİ,Uğurel Işıkhan,TÜRNÜKLÜ Elif,Yesildere-Imre Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 14, no.1 (2006): 147 - 160.
MLA MORALI HASİBE SEVGİ,Uğurel Işıkhan,TÜRNÜKLÜ Elif,Yesildere-Imre Sibel Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.14, no.1, 2006, ss.147 - 160.
AMA MORALI H,Uğurel I,TÜRNÜKLÜ E,Yesildere-Imre S Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(1): 147 - 160.
Vancouver MORALI H,Uğurel I,TÜRNÜKLÜ E,Yesildere-Imre S Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(1): 147 - 160.
IEEE MORALI H,Uğurel I,TÜRNÜKLÜ E,Yesildere-Imre S "Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14, ss.147 - 160, 2006.
ISNAD MORALI, HASİBE SEVGİ vd. "Matematik Öğretmen Adaylarının İspat Yapmaya Yönelik Görüşleri". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 14/1 (2006), 147-160.