Yıl: 2006 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 465 - 472 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmenliği alanında öğrenim gören öğrencilerin sindirim sistemi ve boşaltım sistemi konularını öğrenmeleri üzerine olan etkisini geleneksel öğretim yöntemiyle karşılaştırmaktır. Deneysel çalışma olarak planlanan araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2005–2006 eğitim-öğretim yılında 3. sınıf düzeyinde bulunan 43 fen bilgisi öğretmen adayı öğrencisi oluşturmuştur. Geçerlik ve güvenirlik çalışması (0.89 Cronbach Alfa) yapılan 50 soruluk çoktan seçmeli sınav, ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi için bağımsız, eşleştirilmiş t-testi ve tanımsal istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Deney grubunda “ToolBook” adlı öğretim yazılımıyla sindirim sistemleri ve boşaltım sistemleri konusu altı hafta süreyle işlenmiştir. Kontrol grubunda ise aynı konular geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak anlatılmıştır. Araştırmanın sonucunda, bilgisayar destekli öğretim ile öğrenim gören öğrencilerin sindirim ve boşaltım konularını öğrenmede geleneksel öğretim yöntemleri ile öğrenim gören öğrencilere göre daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Uşun, S.,(2004). "Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri",Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, s:35.
  • 2. Baki, A., (2002). Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik., Tübitak Bitav-Ceren Yayınları, İstanbul.
  • 3. Strauss, R., and Kinzie, M., B. (1994). Student achievement and attitudes in a pilot study comparing and interactive videodisc simulation to conventional dissection. The American Biology Teacher, 56(7), 398-402.
  • 4. Soyibo, K. & Hudson, A. (2000). Effects of Computer-assisted Instruction (CAI) on 11th Graders’ Attitudes to Biology and CAI and Understanding of Reproduction in Plants and Animals, Research in Science & Technological Education, 18 ( 2), 191-199.
  • 5. Yalçınalp, S., Geban, O. & Ozkan, I. (1995) Effectiveness of using computer-assisted supplementary instruction for teaching the mole concept. Journal of Research in Science Teaching, 32, 1083–1095.
  • 6. Geban,O., Askar, P. & Ozkan, I. (1992) Effects of computer simulations and problem approaches on high school students, Journal of Educational Research, 86, pp. 5–10.
  • 7. Wainwright, C.L. (1989). The effectiveness of a computer-assisted instruction package in high school chemistry, Journal of Research in Science Teaching, 26, pp. 275–290.
  • 8. Bayraktar, Ş. (2002). A meta-analysis of the effectiveness of computer-assisted instruction in science education Journal of Research on Technology in Education, 34 (2), 173-188.
  • 9. Faryniarz, J., V. and Lockwood, L., G. (1992). Effectiveness of microcomputer simulations in stimulating environmental problem solving by community college students. Journal of Research in Science Teaching, 29(5), p:455.
  • 10. Simmons, P., E. and Lunetta, V., N. (1993). Problem-solving behaviors during a genetics computer simulations: beyond the expert/novice dichotomy. Journal of Research in Science Teaching, 30(2), 153-173.
  • 11. Riffell, S. & Sibley, D. (2005). “Using web-based instruction to improve large undergraduate biology courses: an evaluation of a hybrid course format” Computers and Education, 44(3), 217-235.
  • 12. Huang, S., D., and Aloi, J. (1991). The impact of using interactive video in teaching general biology. The American Biology Teacher, 53(5), 281-284.
  • 13. Fifield, S., and Peifer, R. (1994). Enhancing lecture presentations in introductory biology with computer-based multimedia. Journal of Computer and Science Teaching, 235-239.
  • 14. Predavec, M. (2001). “Evaluation of E-Rat, a computer-based rat dissection, in terms of student learning outcomes.” Journal of Biology Education, 35(2), 75-90.
  • 15. Chang, K.E., Sung, Y.T &Chen, S.F. (2001). “Learning through computer-based concept mapping with scaffolding aid”, Journal of Computer Assisted Learning, 17, 21-33.
  • 16. Dori, J., Dori, D., and Yochim, J., M. (1992). Characteristics of an intelligent computer assisted instruction shell with an example in human physiology. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 11(3/4), 289-302.
APA PEKTAS M, Türkmen L, solak k (2006). Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. , 465 - 472.
Chicago PEKTAS Murat,Türkmen Lütfullah,solak kemal Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. (2006): 465 - 472.
MLA PEKTAS Murat,Türkmen Lütfullah,solak kemal Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. , 2006, ss.465 - 472.
AMA PEKTAS M,Türkmen L,solak k Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. . 2006; 465 - 472.
Vancouver PEKTAS M,Türkmen L,solak k Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. . 2006; 465 - 472.
IEEE PEKTAS M,Türkmen L,solak k "Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi." , ss.465 - 472, 2006.
ISNAD PEKTAS, Murat vd. "Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi". (2006), 465-472.
APA PEKTAS M, Türkmen L, solak k (2006). Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 465 - 472.
Chicago PEKTAS Murat,Türkmen Lütfullah,solak kemal Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 14, no.2 (2006): 465 - 472.
MLA PEKTAS Murat,Türkmen Lütfullah,solak kemal Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.14, no.2, 2006, ss.465 - 472.
AMA PEKTAS M,Türkmen L,solak k Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(2): 465 - 472.
Vancouver PEKTAS M,Türkmen L,solak k Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2006; 14(2): 465 - 472.
IEEE PEKTAS M,Türkmen L,solak k "Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 14, ss.465 - 472, 2006.
ISNAD PEKTAS, Murat vd. "Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 14/2 (2006), 465-472.