Yıl: 2007 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 137 - 154 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırma, 2001-2002 öğretim yılında uygulamaya konulan İlköğretim Okulları ikinci kademe Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programının yeterliliğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada program, genel özellikler, amaçlar, kapsam, işleyiş ve değerlendirme boyutlarında tarama modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilindeki resmi ilköğretim okullarının ikinci kademesinde görevli Fen Bilgisi öğretmenleri, örneklemini ise , bu okullardan eş olasılıkla seçilen 80 öğretmen oluşturmuştur. Anket ile elde edilen veriler analiz edilirken, frekans ve yüzdeler hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda; programın tüm boyutlarında bazı aksaklıklar olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime: öğretim programı fen öğretmenleri fen eğitimi ilk öğretim okulları İstanbul fen müfredatı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Sutherland, D., Dennick, R. “Exploring culture, language and the perception of the nature of science”, Internetional Journal of Science Education, 24,1 (2002),1-25.
  • 2. Raizen, S.A. “Standarts for science education” Teachers College Record, 100,1 (1998),66-121.
  • 3. Erden, M. (1992). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • 4. Hurd, P.D. “Scientific literacy: New minds for a changing word” Science Education, 82,3 (1998), 407-416
  • 5. White, R.C. (1997), Curriculum Innovation A Celebration Of Classroom Practice, Open University Press.
  • 6. Crawley, F. E. & Salyer, B. (1995), Origins of life science teachers’ beliefs underlying curriculum reform in texas, Science Education, 79, 611-635.
  • 7. Tobin, K. (1987), Forces which shape the implemented curriculum in high school science and mathematics, Teaching and Teacher Education, 3, 287-298.
  • 8. Olson, J. (1981), Teacher influence in the classroom: A context for understanding curriculum translation, Instructional Science, 10, 259-275.
  • 9. Schremer, O.D. (1991), The teacher –a category in curriculum evaluation, Studies In Educational Evaluation, 17, 23-39.
  • 10. Huinker, D. & Madison, S. K. (1997), Preparing efficacious elementary teachers in science and mathematics: The influence of methods courses, Journal of Science Teacher Education, 8, 107-126.
  • 11. Yager, R. “Problems of Meaning in Science Curriculum”, 85,5 (2001), 612-614
  • 12. Ertürk, S. (1972), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • 13. Fer, S. (2000), Modüler program yaklaşımı ve bir öneri, Milli Eğitim Derg., Sayı: 147.
  • 14. Güngör, C ve Yılmaz, B. (2002), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, http://www.egitim.com/egitimciler/0753/0753.1/0753.egitimdeolçmevedegerlendirme.asp Ayın Konusu.
  • 15. Demirel, Ö. (1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 16. Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 17. Fer, S. (2000). Modüler Program Yaklaşımı ve Bir Öneri. Milli Eğitim Dergisi, 147.
  • 18. Güngör, C. ve Yılmaz, B. (2002). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. http://www.egitim.com/egitimciler/0753/0753.1/0753.Egitimdeolçmevedegerlendirme.
  • 19. Erden, M. “Eğitimde Program Değerlendirme”, Ankara: Pegem Yayıncılık, (1993).
  • 20. Yaşar, Ş. ve Selvi, K. (1999), Orta Öğretim Fen Öğretimi Programlarının Değerlendirilmesi, 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri-1, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • 21. Koca, S. (1999), Ortaöğretimde Fizik Dersi Müfredat Programlarının Değerlendirilmesi ve Alternatif Bir Fizik Programı, Ankara: G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
APA BAYRAK B, ERDEN A (2007). Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. , 137 - 154.
Chicago BAYRAK Beyza,ERDEN A. Münire Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. (2007): 137 - 154.
MLA BAYRAK Beyza,ERDEN A. Münire Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. , 2007, ss.137 - 154.
AMA BAYRAK B,ERDEN A Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. . 2007; 137 - 154.
Vancouver BAYRAK B,ERDEN A Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. . 2007; 137 - 154.
IEEE BAYRAK B,ERDEN A "Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi." , ss.137 - 154, 2007.
ISNAD BAYRAK, Beyza - ERDEN, A. Münire. "Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi". (2007), 137-154.
APA BAYRAK B, ERDEN A (2007). Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 137 - 154.
Chicago BAYRAK Beyza,ERDEN A. Münire Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15, no.1 (2007): 137 - 154.
MLA BAYRAK Beyza,ERDEN A. Münire Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.15, no.1, 2007, ss.137 - 154.
AMA BAYRAK B,ERDEN A Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(1): 137 - 154.
Vancouver BAYRAK B,ERDEN A Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(1): 137 - 154.
IEEE BAYRAK B,ERDEN A "Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15, ss.137 - 154, 2007.
ISNAD BAYRAK, Beyza - ERDEN, A. Münire. "Fen Bilgisi Öğretim Programının Değerlendirilmesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15/1 (2007), 137-154.