Yıl: 2007 Cilt: 15 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 259 - 270 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, olasılık konusunda geliştirilen öğretim materyalleriyle gerçekleştirilen öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla araştırmacı tarafından somut öğretim nesneleri, iki adet çalışma yaprağı ve bir adet kavram haritası geliştirildi. Geliştirilen materyallere dayalı öğretim, Trabzon’a bağlı Akçaabat ilçe merkezindeki iki ilköğretim okulunun sekizinci sınıflarında okuyan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, uygulamayı yapan her bir sınıfın matematik öğretmeni ve bu sınıflarda okuyan 44 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla her iki öğretmenle ve her bir sınıftan 8 öğrenciyle yarı yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüştür. Yapılan analizler sonucunda, geliştirilen materyallerle gerçekleştirilen öğretime ilişkin hem öğretmenler hem de öğrenciler olumlu görüş belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime: öğretmen görüşleri öğrenci görüşleri öğretim materyalleri olasılık materyal geliştirme materyal kullanımı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Patricia, S. M. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematic, 47, 175-197.
  • 2. Piaget, J. (1952). The child’s conception of number, Humanities press, New York.
  • 3. Thompson, P. W. (1992). Notations, conventions and constraints: Contributions to effective uses of concrete materials in elementary mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 23(2): 123-147.
  • 4. Castro, C. S. (1998). Teaching Probability for conceptual change. Educational Studies in Mathematic, 35: 233-254.
  • 5. Aksu, M. (1990). “Problem areas related to statistics in training teachers of mathematics in turkey”. A. Hawkins (Ed.), Training Teachers to Teach Statistics. International Statistical Institution. Voorburg, ss:127-137.
  • 6. Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarının öğretimi için örnek çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 111-123.
  • 7. Bulut, S. (2001). Matematik öğretmen adaylarının olasılık performanslarının incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20: 33 – 39.
  • 8. MEB. (2005). “İlköğretim matematik dersi 1-5. ve 6-8. sınıflar öğretim programı. T.C. milli eğitim bakanlığı”. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • 9. Heinze-Fry, J. and Novak, J. (1990). Cocept mapping brings long-term movement towards meaningful learning. Science Education, 74, 461-472.
  • 10. Yin, R. K. (1994). Case Study Research Design and Methods. SAGE Publications.
APA GURBUZ R (2007). Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. , 259 - 270.
Chicago GURBUZ Ramazan Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. (2007): 259 - 270.
MLA GURBUZ Ramazan Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. , 2007, ss.259 - 270.
AMA GURBUZ R Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. . 2007; 259 - 270.
Vancouver GURBUZ R Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. . 2007; 259 - 270.
IEEE GURBUZ R "Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri." , ss.259 - 270, 2007.
ISNAD GURBUZ, Ramazan. "Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri". (2007), 259-270.
APA GURBUZ R (2007). Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 259 - 270.
Chicago GURBUZ Ramazan Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15, no.1 (2007): 259 - 270.
MLA GURBUZ Ramazan Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.15, no.1, 2007, ss.259 - 270.
AMA GURBUZ R Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(1): 259 - 270.
Vancouver GURBUZ R Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2007; 15(1): 259 - 270.
IEEE GURBUZ R "Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 15, ss.259 - 270, 2007.
ISNAD GURBUZ, Ramazan. "Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 15/1 (2007), 259-270.