Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri

Yıl: 2007 Cilt: 0 Sayı: 49 Sayfa Aralığı: 255 - 265 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri

Öz:
Bu çalışmada, Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun yazdığı Karşılaştırmalı Türk Destanları adlı eseri tarih eğitimi açısından incelenmiştir. Destan kavramının anlamı üzerinde kavramsal bir tartışma ile başlayan kitap, üç ana bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, kadim milletlerde yaradılış sorunsalına değinen destanlar, sıra ile kısa özetleri yapıldıktan sonra karşılaştırılmıştır. İkinci bölümde yapma destanlar çeşitli açılardan karşılaştırılmış, üçüncü bölümde ise Türk destanlarının bir sınıflaması yapılmıştır. Sepetçioğlu, destanların değerini ortaya koyarken, millîliğini ve destanı yaratan milletin özelliklerini temsil etmesini ölçüt almıştır. Bunun yanında gerekçeli bir değerlendirmeye özen göstermiştir. Eserin, her üç bölümde de destanları ele alış ve değerlendiriş bakımından tarih eğitimine katkı sağladığı söylenebilir.
Anahtar Kelime: tarih öğretimi efsane epik şiir türk edebiyatı edebiyat eleştirisi eğitim kitap inceleme Mustafa Necati Sepetçioğlu

The Value of M. N. Sepetçioğlu's Book, Karşılaştırmalı Türk Destanları for the History Education

Öz:
In this study, Mustafa Necati Sepetçioğlu's book Karşılaştırmalı Türk Destanları is analyzed from the point of history teaching. The book, which began with conceptional discussion about epopee's meaning, is composed of three chapters. In the first chapter, the epopees, which were telling genesis in ancient peoples, is summarized, then these epopees are compared. In the second chapter, imitation epopees are compared in different perspectives. Then in the third chapter Turkish epopees are classified. In his evaluation of the epopees, Sepetçioğlu's measure is their level of reflection of nationness and the characteristics of the nation that created epopees. And he givens attention to make a causative determination. It could be said that all chapters of the book can contribute to history teaching from the perspective of his evaluation of the epopees.
Anahtar Kelime: turkish literature literary criticism education book review Mustafa Necati Sepetcioglu history teaching legend epopee

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Eren, M. Ali (Ağustos-1996). "Destanımızı Yazan Romancı", Aksiyon, S. 90.
  • İlköğretim Sosyal Bilgiler Dergisi 6-7. Sınıflar Öğretim Programı (2005), Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • Karabay, Muhsin (Ağustos-2006), "Mustafa Necati Sepetçioğlu ile Yayınlanmamış Bir Görüşme: Türk Ruhunu En İyi Anlayan Bilge Kağan'dır", Türk Edebiyatı, S. 394, s. 45.
  • Metin, Celal (Mayıs 2002), "Sözlü Tarih ve Türkiye'deki Gelişimi", Türk Kültürü, S. 469, s. 288-298.
  • Nichol, Jon (1991), Tarih Öğretimi, (çev. Mustafa Safran), Ankara.
  • Tural, Sadık (2000), Tarihten Destana Akan Duyarlılık, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.
  • Sepetçioğlu, Mustafa Necati (1992), Karşılaştırmalı Türk Destanları, İstanbul: İrfan Yayınları.
  • Şimşek, Ahmet (2001), "Tarih Öğretiminde Efsane ve Destanların Rolü", G.Ü.
  • Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 2, S.3, s. 11-21.
  • Şimşek, Ahmet (2003), "Tarih Öğretiminde Çevre İncelemeleri Kapsamında Tarihî Yapılardan Faydalanmaya Bir Örnek: Cacabey Medresesi", /. Kırşehir Kültür Araştırma-lan Bilgi Şöleni Bildiriler, Kırşehir.
  • Yardım, Mehmet Nuri (2006), "Mustafa Necati Sepetçioğlu", Bizim Külliye, S. 29, s. 44.
APA Simsek A (2007). Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. , 255 - 265.
Chicago Simsek Ahmet Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. (2007): 255 - 265.
MLA Simsek Ahmet Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. , 2007, ss.255 - 265.
AMA Simsek A Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. . 2007; 255 - 265.
Vancouver Simsek A Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. . 2007; 255 - 265.
IEEE Simsek A "Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri." , ss.255 - 265, 2007.
ISNAD Simsek, Ahmet. "Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri". (2007), 255-265.
APA Simsek A (2007). Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. Erdem, 0(49), 255 - 265.
Chicago Simsek Ahmet Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. Erdem 0, no.49 (2007): 255 - 265.
MLA Simsek Ahmet Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. Erdem, vol.0, no.49, 2007, ss.255 - 265.
AMA Simsek A Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. Erdem. 2007; 0(49): 255 - 265.
Vancouver Simsek A Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri. Erdem. 2007; 0(49): 255 - 265.
IEEE Simsek A "Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri." Erdem, 0, ss.255 - 265, 2007.
ISNAD Simsek, Ahmet. "Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değeri". Erdem 49 (2007), 255-265.