Yıl: 2003 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 53 - 58 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Soru Sorma ve Dinleme Süresi

Öz:
Bu çalışmada, “Soru Sorma ve Dinleme Becerileri” başlığı altında “Bekleme Süresi” incelenmiştir. Araştırmada 12 öğretmenin, birinci dersleri kontrol grubu ikinci dersleri ise deney grubunu teşkil etmek sureti ile ikişer saatlik dersleri ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve ardından kayıtlar incelenerek her öğretmenin her iki dersi için : Soru başına bekleme süreleri, öğretmen tarafından sorulan soru sayıları, soru başına cevap süreleri, ders başına öğrenci soru sayısı, dakikadaki öğrenci fikir bildirim süreleri, dakikadaki öğretmen –öğrenci diyalog süreleri ve dakikadaki öğrenci –öğrenci diyalog süreleri bulunarak, bu değerlerin ortalamaları alınmak suretiyle iki ders arasındaki farka bakılmıştır. Sonuç olarak öğretmen bekleme süresinin artırılmasının, Fen eğitimi gelişiminde istendik değişmeler oluşturduğu bulunmuştur. Bu çalışma bir öğretim değişkeni olan bekleme süresinin önemini göstermektedir. Eğitimcilerin Bekleme Süresini, etkili öğretimin bir bileşeni olarak salık vermeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelime: fen eğitimi soru sorma stratejileri Ankara soru sorma ve dinleme soru sorma becerisi öğretim yöntemleri fen başarısı öğretmen-öğrenci ilişkileri öğretmenler fen dersleri bekleme süresi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Küçükahmet Leyla, “Öğretim İlke ve Yöntemleri” Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Matbaası, Ankara pp. 47. (1989)
  • 2. Carrin Arthur A. , “Teaching Science Through Dıscovery .” Seventh Edition .Maxwell Macmillan Canada Toronto .Macmıllan Publıshıng Company, U.S.A .pp. 125 .(1993)
  • 3. Unesco, Edıted by Wynne Harlen , ”New Trends İn Primary School Science Educatıon Volume 1” .Publıshed by the U.N. Educatıonal, Scıentıfıc and Cultural Organızatıon pp.43. (1983)
  • 4. Abruscato Joseph , “Teachıng Chıldren Scıence “ Second Edıtıon Prentıce Hall International (U.K.) Limited London, U.S.A. .pp.69 . (1988) .
  • 5. Cooper James M., “Classroom Teaching Skills : A Handbook “D.C. Heath and Company Lexington Massachusetts Toronto, Publıshed in Canada pp.155 (1977)
  • 6. Collette Alfred T., Chiapetta Eugen L., ”Science Instructıon In The Mıddle and Secondary Schools “Second Edıtıon .Merrill Publıshıng Company, Columbus , pp.209 .(1989) .
  • 7. Sharon Hamatake Ellsworth, “Tough Task For Teachers : Waiting (Twice) For An Answer” Christian Science Monitor, Vol 91 İssue 154, pp. 16. (1999).
  • 8. Tobin Kenneth G. “ The Effect Of An Extended Teacher Wait- Time On Science Achievment”. Journal Of Research İn Science Teaching Vol.17 İssue 5 pp.469-475. (1980).
  • 9. Tobin Kenneth G. “ Effects Of Extended Wait Time On Discourse Characteristics and Achivment İn Middle School Grades”. Journal Of Research İn Science Teaching, Vol. 21 İssue 8 pp. 779-91 (1984).
  • 10. Bonnstetter Ronald J. “Active Learning Often Starts With A Question”. Journal Of College Science Teaching Vol.18 İssue 2 pp. 95-97 (1988)
APA baysen e, Soylu H, BAYSEN F (2003). Soru Sorma ve Dinleme Süresi. , 53 - 58.
Chicago baysen engin,Soylu Hüseyin,BAYSEN Fatma Soru Sorma ve Dinleme Süresi. (2003): 53 - 58.
MLA baysen engin,Soylu Hüseyin,BAYSEN Fatma Soru Sorma ve Dinleme Süresi. , 2003, ss.53 - 58.
AMA baysen e,Soylu H,BAYSEN F Soru Sorma ve Dinleme Süresi. . 2003; 53 - 58.
Vancouver baysen e,Soylu H,BAYSEN F Soru Sorma ve Dinleme Süresi. . 2003; 53 - 58.
IEEE baysen e,Soylu H,BAYSEN F "Soru Sorma ve Dinleme Süresi." , ss.53 - 58, 2003.
ISNAD baysen, engin vd. "Soru Sorma ve Dinleme Süresi". (2003), 53-58.
APA baysen e, Soylu H, BAYSEN F (2003). Soru Sorma ve Dinleme Süresi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 53 - 58.
Chicago baysen engin,Soylu Hüseyin,BAYSEN Fatma Soru Sorma ve Dinleme Süresi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 11, no.1 (2003): 53 - 58.
MLA baysen engin,Soylu Hüseyin,BAYSEN Fatma Soru Sorma ve Dinleme Süresi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.11, no.1, 2003, ss.53 - 58.
AMA baysen e,Soylu H,BAYSEN F Soru Sorma ve Dinleme Süresi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2003; 11(1): 53 - 58.
Vancouver baysen e,Soylu H,BAYSEN F Soru Sorma ve Dinleme Süresi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2003; 11(1): 53 - 58.
IEEE baysen e,Soylu H,BAYSEN F "Soru Sorma ve Dinleme Süresi." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11, ss.53 - 58, 2003.
ISNAD baysen, engin vd. "Soru Sorma ve Dinleme Süresi". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 11/1 (2003), 53-58.