Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri
Yıl: 2003 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 317 - 324 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri
Öz: Bu çalışmada Kimya öğretmen adaylarının asit-baz kavramları ile ilgili bilgilerini günlük yaşamda karşılaşılan asit-baz olaylarını açıklamada ne ölçüde kullanabildikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 14 açık uçlu sorudan oluşan bir test hazırlanmış ve KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 40 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin cevapları anlama, kısmen anlama, yanlış anlama ve cevapsız şeklinde dört kategoride toplanmıştır. Öğrencilerin sorulara bu kategorilerde verdikleri cevapların oranları sırasıyla %5-90, %10-75, %5-73 ve %5-35 arasında değişmektedir. Sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1. Ayas, A., Çepni, S. & Akdeniz, A. R. (1993), Development of the Turkish Secondary Science Curriculum, Science Education, 77(4); 433-440
- 2. Pınarbaşı, T., Doymuş, K., Canpolat, N. ve Diğerleri. (1998), Üniversite Kimya Bölümü Öğrencilerinin Bilgilerini Günlük Hayatla İlişkilendirebilme Düzeyleri, III.Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi 23-25 Eylül, Bildiriler Kitabı, s. 268-271, Trabzon.
- 3. Driver, R. & Bell, B. (1986), Students’ Thinking and the Learning of Science: A Constructivist View, School Science Review,67; 443-456.
- 4. K. (1985), Fen Eğitimi Teknolojisi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
- 5. Ayas, A. & Özmen, H. (1998), Asit-Baz Kavramlarının Güncel Olaylarla Bütünleştirilme Seviyesi: Bir Örnek Olay Çalışması, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi 23-25 Eylül, Bildiriler Kitabı, s. 153-159, Trabzon.
- 6. Shen, K. (1993), Happy Chemical Education, Journal of Chemical Education, 70; 816-818.
- 7. White, R. T. & Gunstone, R. F. (1992), Probing Understanding, Graphicraft Typetters Ltd., Hong Kong.
- 8. Ayas, A. (1995), Lise-I Kimya Öğrencilerinin Maddenin Tanecikli Yapısı Kavramını Anlama Seviyelerine İlişkin Bir Çalışma, II. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, ODTÜ Eğitim Fakültesi, 11-13 Eylül, Ankara.
- 9. Ayas, A. & Coştu, B. (2001), Lise I Öğrencilerinin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Seviyeleri, Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 7-8 Eylül, Bildiriler Kitabı, s. 273-280, İstanbul.
- 10. Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim, S. ve Diğerleri. (2001), Fen Bilgisi Öğrencilerinin Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Seviyeleri, Yeni Binyılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 7-8 Eylül, Bildiriler Kitabı, s. 458-462, İstanbul.
- 11. Çepni, S., Özbay, Y. & Ayas, A. (1994), Eğitim Araştırmalarında Kullanılan Metotlar Üzerine Tartışma, Akademik Yorum, Sayı 6, 41-44.
- 12. Abraham, M. R., Grzbowski, E. B., Renner, J. et al. (1992), Understandings and Misunderstandings of Eight Graders of Five Chemistry Concepts Found in Textbooks, Journal of Research in Science Teaching, 29; 105-120.
- 13. Demircioğlu, G., Özmen, H. & Ayas, A. (2001), Kimya Öğretmen Adaylarının Asitler ve Bazlarla İlgili Yanlış Anlamalarının Belirlenmesi, Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bildiriler Kitabı, s. 451- 457, 7-8 Eylül, İstanbul.
- 14. Yıldırım, A., Demircioğlu, G., Özmen, H. ve Diğerleri. (2000), Kimyasal Denge Konusunun Öğrenciler Tarafından Anlaşılma Düzeyi ve Karşılaşılan Yanılgılar. H. Ü. Eğitim Fakültesi, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 6-8 Eylül, Bildiriler Kitabı, s. 427-432, Ankara.
- 15. Özmen, H., Ayas, A. & Coştu, B. (2002), Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Tanecikli Yapısı Hakkındaki Anlama Seviyelerinin ve Yanılgılarının Belirlenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2): 507-529.
- 16. Griffiths, A.K. & Preston, K. R. (1992), Grade-12 Students' Misconceptions Relating to Fundamental Characteristics of Atoms and Molecules, Journal of Research in Science Teaching, 29(6): 611-628.
- 17. Andersson, B. (1986), Pupils' Explanations of Some Aspects of Chemical Reactions, Science Education, 70(5): 549-563.
- 18. Ben-Zvi, R., Eylon, B. S. & Silberstein, J. (1986), Is an Atom of Copper Malleable?, Journal of Chemical Education, 63(1): 64-66.
- 19. Bradley, J. D. & Mosimege, M. D. (1998), Misconceptions in Acids and Bases: A Comparative Study of Student Teachers with Different Chemistry Backgrounds, South African Journal of Chemistry, 51(3): 137.
APA | ÖZMEN H (2003). Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. , 317 - 324. |
Chicago | ÖZMEN Haluk Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. (2003): 317 - 324. |
MLA | ÖZMEN Haluk Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. , 2003, ss.317 - 324. |
AMA | ÖZMEN H Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. . 2003; 317 - 324. |
Vancouver | ÖZMEN H Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. . 2003; 317 - 324. |
IEEE | ÖZMEN H "Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri." , ss.317 - 324, 2003. |
ISNAD | ÖZMEN, Haluk. "Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri". (2003), 317-324. |
APA | ÖZMEN H (2003). Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 317 - 324. |
Chicago | ÖZMEN Haluk Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 11, no.2 (2003): 317 - 324. |
MLA | ÖZMEN Haluk Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.11, no.2, 2003, ss.317 - 324. |
AMA | ÖZMEN H Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2003; 11(2): 317 - 324. |
Vancouver | ÖZMEN H Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2003; 11(2): 317 - 324. |
IEEE | ÖZMEN H "Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11, ss.317 - 324, 2003. |
ISNAD | ÖZMEN, Haluk. "Kimya Öğretmen Adaylarının Asit ve Baz Kavramlarıyla İlgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirebilme Düzeyleri". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 11/2 (2003), 317-324. |