Yıl: 2004 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 125 - 128 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma

Öz:
Bu çalışmanın amacı; i. ortaöğretim matematik derslerinde zor olarak algılanan konuları belirlemek ve ii. bu zorlukların arkasında yatan nedenleri ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla öğrenme güçlüklerini saptamak için bir anket geliştirilerek ilköğretim bölümü matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümü birinci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır (N=481). Zor olarak algılanan konulardaki zorluk nedenlerini anlamak için öğrencilerle görüşme yapılmıştır (N=28). Bulgular eleştirel bir yaklaşımla ele alınmıştır.
Anahtar Kelime: öğrenme güçlükleri ilk öğretim ikinci kademe matematik eğitimi abant izzet baysal üniversitesi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Çakıroğlu, E. “Türkiye’de Matematik Eğitimi Tezleri”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Sivas, 16-18 Eylül2002, Ankara.
  • 2. Mahmoud, N. A. ve A. H. Johnstone. “Isolating topics of high perceived difficulty in school biology”, Journal of Biology Education, 14 (2), 163-166
  • 3. Bahar, M., A. H. Johnstone ve M. H. Hansell. Journal of Biology Education, 33 (2), 84-86.
APA DURMUŞ S (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. , 125 - 128.
Chicago DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. (2004): 125 - 128.
MLA DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. , 2004, ss.125 - 128.
AMA DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. . 2004; 125 - 128.
Vancouver DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. . 2004; 125 - 128.
IEEE DURMUŞ S "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma." , ss.125 - 128, 2004.
ISNAD DURMUŞ, Soner. "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma". (2004), 125-128.
APA DURMUŞ S (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125 - 128.
Chicago DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 12, no.1 (2004): 125 - 128.
MLA DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.12, no.1, 2004, ss.125 - 128.
AMA DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2004; 12(1): 125 - 128.
Vancouver DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2004; 12(1): 125 - 128.
IEEE DURMUŞ S "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12, ss.125 - 128, 2004.
ISNAD DURMUŞ, Soner. "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 12/1 (2004), 125-128.