Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma
Yıl: 2004 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 125 - 128 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma
Öz: Bu çalışmanın amacı; i. ortaöğretim matematik derslerinde zor olarak algılanan konuları belirlemek ve ii. bu zorlukların arkasında yatan nedenleri ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla öğrenme güçlüklerini saptamak için bir anket geliştirilerek ilköğretim bölümü matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümü birinci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır (N=481). Zor olarak algılanan konulardaki zorluk nedenlerini anlamak için öğrencilerle görüşme yapılmıştır (N=28). Bulgular eleştirel bir yaklaşımla ele alınmıştır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1. Çakıroğlu, E. “Türkiye’de Matematik Eğitimi Tezleri”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Sivas, 16-18 Eylül2002, Ankara.
- 2. Mahmoud, N. A. ve A. H. Johnstone. “Isolating topics of high perceived difficulty in school biology”, Journal of Biology Education, 14 (2), 163-166
- 3. Bahar, M., A. H. Johnstone ve M. H. Hansell. Journal of Biology Education, 33 (2), 84-86.
APA | DURMUŞ S (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. , 125 - 128. |
Chicago | DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. (2004): 125 - 128. |
MLA | DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. , 2004, ss.125 - 128. |
AMA | DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. . 2004; 125 - 128. |
Vancouver | DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. . 2004; 125 - 128. |
IEEE | DURMUŞ S "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma." , ss.125 - 128, 2004. |
ISNAD | DURMUŞ, Soner. "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma". (2004), 125-128. |
APA | DURMUŞ S (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125 - 128. |
Chicago | DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 12, no.1 (2004): 125 - 128. |
MLA | DURMUŞ Soner Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.12, no.1, 2004, ss.125 - 128. |
AMA | DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2004; 12(1): 125 - 128. |
Vancouver | DURMUŞ S Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2004; 12(1): 125 - 128. |
IEEE | DURMUŞ S "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12, ss.125 - 128, 2004. |
ISNAD | DURMUŞ, Soner. "Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 12/1 (2004), 125-128. |