Yıl: 2004 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 97 - 104 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine

Öz:
Bu çalışma, matematik eğitiminde öğrenme kalitesini artırmak ve ölçme- değerlendirme sürecinin can alıcı bir özelliğe sahip olduğunu vurgulamak amacıyla yapılmıştır. Okullarımızda uygulanan ölçme- değerlendirmeye yönelik çalışmaların önemli ölçüde yetersiz olduğu bilinmektedir. Bu nedenle günümüz değerlendirme sisteminin eksik yönlerini göstererek bu noktada yeni bir yaklaşımı tanıtmaya çalışacağız. Adına “ Alternatif Model “ diyebileceğimiz ve geleneksel değerlendirmeden farklı olan bu model, klasik öğrenci-öğretmen anlayışını hedeflemektedir. Bu yaklaşımda önerilen ve gündeme getirilen fikirlerin, eğitim sisteminin yeniden şekillendirilmesinde bir kilometre taşı olacağı düşüncesindeyiz
Anahtar Kelime: ölçme ve değerlendirme matematik eğitimi eğitim kalitesi

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Altun, Murat. “ Matematik Öğretimi” Alfa Yayınları. 1998, Bursa
  • 2. Baki, A. “Okul Matematiğinde Ne Öğretelim, Nasıl Öğretelim.” Hacettepe Üni. Eğitim Fak. Dergisi. 1996. Ankara.
  • 3. Baykul, Y. “ Eğitim Sisteminde De Değerlendirme” Hacettepe Üni . Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 7, 1992 Ankara.
  • 4. Davis.N.T. “ Transitions From Objectivizm To Contaractivizm In Sciences Educ” 1996, Vol.15.
  • 5. Demana, F . And Waits, B.K. “ The Role Of Technology In Teaching Math.”, Mathematik Teacher. 1990.
  • 6. D.L. Knoll. “ Greading Cooperative Problem Solving” Math. Teacher. 1992.
  • 7. Glasser, W. “ The Quality Educ. In School” Beyaz Yayınları, 1999. İstanbul.
  • 8. Greenwood, J. “ On The Nature Of Teaching And Assesing” Aritmetic Teacher. 1993
  • 9. Mclead, D.B. “ Affective Responses To Problem Solving” Mat. Teacher. 1993.
  • 10. Merier, S.L. ” Evaluating Problem Solution Processses “ Mat. Teacher. 1992.
  • 11. Sertöz, S. “ Matematiğin Aydınlık Dünyası “ Tüb. Pop Bil. Kit. 1996, Ankara.
  • 12. Turgut, M.F. “ Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme "Saydam Yayınları, 1986. Ankara
  • 13. Yilmaz, H. “ Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme “ Mikro Yayınları, 1998, Konya
  • 14. Yildiz, İ.” İlköğr. Okulu Öğretmen Aday. Mat. Öğr. Alan. Yet. Düz.İlişkin Bir Çal.”, Çağdaş Eğit. Der. Mayıs-1999. 254(26-30)
  • 15. Yildiz, I.” İlk Öğretim. Matematik Eğitim ve Öğretiminde Başarıyı Etkil. Etmenler” Yaşadıkça Eğitim Dergisi (Yayına Kabul 02.10.2002)
APA YILDIZ İ, UYANIK N (2004). Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. , 97 - 104.
Chicago YILDIZ İsmet,UYANIK Neslihan Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. (2004): 97 - 104.
MLA YILDIZ İsmet,UYANIK Neslihan Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. , 2004, ss.97 - 104.
AMA YILDIZ İ,UYANIK N Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. . 2004; 97 - 104.
Vancouver YILDIZ İ,UYANIK N Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. . 2004; 97 - 104.
IEEE YILDIZ İ,UYANIK N "Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine." , ss.97 - 104, 2004.
ISNAD YILDIZ, İsmet - UYANIK, Neslihan. "Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine". (2004), 97-104.
APA YILDIZ İ, UYANIK N (2004). Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 97 - 104.
Chicago YILDIZ İsmet,UYANIK Neslihan Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 12, no.1 (2004): 97 - 104.
MLA YILDIZ İsmet,UYANIK Neslihan Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.12, no.1, 2004, ss.97 - 104.
AMA YILDIZ İ,UYANIK N Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2004; 12(1): 97 - 104.
Vancouver YILDIZ İ,UYANIK N Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2004; 12(1): 97 - 104.
IEEE YILDIZ İ,UYANIK N "Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12, ss.97 - 104, 2004.
ISNAD YILDIZ, İsmet - UYANIK, Neslihan. "Matematik Eğitiminde Ölçme-Değerlendirme Üzerine". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 12/1 (2004), 97-104.