Yıl: 2005 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 55 - 66 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim

Öz:
Bugün, küreselleşme, dünya genelinde, üzerinde en fazla çalışma yapılan konulardan birdir. Küreselleşmenin bütün toplumsal kurum ve yapılar üzerinde olumlu ve olumsuz etkisinin olduğu, yoğun şekilde tartışılmaktadır. Küreselleşmeyi bir kurtuluş olarak görüp ona tamamen tabi olmak gerektiğine inananların yanında, tamamen olumsuz bir süreç gibi görüp ona karşı cephe alanlar da vardır. Kimilerine göre ise küreselleşme, olumlu ve olumsuz yönleriyle iyi analiz edilir ve dikkatlice irdelenirse, önemli bir dönüşüm süreci olabilir. Bu noktada, cevaplandırılması gereken temel soru, olumsuz yönlerinden zarar görmeden küreselleşme sürecinden nasıl fayda sağlanacağı ve bir dönüşüm fırsatı olarak onun nasıl değerlendirileceğidir. Bu süreçte, toplumların karşı karşıya geldiği ciddi bir sorun, milli ve kültürel değerlerini koruyarak küresel bir dünyanın gerektiği bilgi, beceri, değer, tutum ve davranışlara sahip bireylerin nasıl yetiştirileceğidir. Bu çalışmanın amacı, küreselleşen dünyadaki yeni oluşumları inceleyerek, bilgi toplumunun insanını yetiştirme görevini üstlenen eğitim sistemimiz açısından bazı çıkarımlar sunmaktır.
Anahtar Kelime: türk eğitim sistemi küreselleşme eğitim bilgi toplumu

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Akkutay, Ü. (1999). 21. Yüzyılda Sosyal Yapının Eğitime Etkileri Nasıl Olacaktır? 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu. 25-27 Kasım 1999. Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • 2. Bacanlı, H. (1999). Duyuşsal Davranış Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 3. Bozkurt, V. (2000). Küreselleşme. Kavram, Gelişim ve Yaklaşımlar. Küreselleşmenin İnsani Yüzü. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
  • 4. Cafoğlu, Z. ve D. Somuncuoğlu. (2000). Global Values in Education and Character Education. ERIC NO: ED449449.
  • 5. Deniz, N. (1999). Global Eğitim. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • 6. Doğan, E. (2002). Eğitimde Küreselleşme. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sayı: 6, Sayfa: 87-98.
  • 7. Doğan, İ. (1999). Küresel Değerler ve Eğitim: Türkiye Örneği. 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu. 25-27 Kasım 1999. Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • 8. Drucker, P. F. (1996). Yeni Gerçekler. (Çeviren: B. Karanakçı). 5. Baskı. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • 9. Fındıkçı, İ. (1998). Enformasyon Bilgi Toplumu Dünyası; Bilgi Toplumunda Eğitim ve Öğretmen. Bilgi ve Toplum Dergisi. Nisan, 1998.
  • 10. Garner, L. H. (2002). Education for the Twenty-first Century: Leadership for Globalization. Iowa: Second Korea-U.S. Forum.
  • 11. Holton, R. J. (1998). Globalization and the Nation-State. First Published. New York: ST. Martin’s Pres, Inc.
  • 12. Keyman, E. F. ve A. Y. Sarıbay. (2000). Global Yerel Eksende Türkiye. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • 13. Lipson, L. (2000). Uygarlığın Ahlaki Bunalımları. (Çeviren: J. Çam Yeşiltaş). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • 14. Oran, B. (2000). Küreselleşme ve Azınlıklar. Ankara: İmaj Yayıncılık.
  • 15. Özden, Y. (2002). Eğitimde Yeni Sistem Arayışları. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • 16. Rodrik, D. (1997). Küreselleşme Sınırı Aştı mı? İstanbul: Kızılelma Yayıncılık.
  • 17. Sönmez, V. (2002). Küreselleşmenin Felsefi Temelleri. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sayı: 6, Sayfa: 1-11.
  • 18. Tomul, E. (2002). Küreselleşmenin ve Eğitim Eşitsizlikleri. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sayı: 6, Sayfa: 77-86.
  • 19. Turgut, B. (2001). Küreselleşme ve Milli Değerler. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 150. Mart, Nisan, Mayıs 2001.
  • 20. Türkiye ve Siyaset. (2001). Milliyetçilik ve Küreselleşme Özel Sayısı. Kasım-Aralık.
  • 21. Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Gözden Geçirilmiş 2. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA ÇALIK T, SEZGİN F (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. , 55 - 66.
Chicago ÇALIK Temel,SEZGİN Ferudun Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. (2005): 55 - 66.
MLA ÇALIK Temel,SEZGİN Ferudun Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. , 2005, ss.55 - 66.
AMA ÇALIK T,SEZGİN F Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. . 2005; 55 - 66.
Vancouver ÇALIK T,SEZGİN F Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. . 2005; 55 - 66.
IEEE ÇALIK T,SEZGİN F "Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim." , ss.55 - 66, 2005.
ISNAD ÇALIK, Temel - SEZGİN, Ferudun. "Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim". (2005), 55-66.
APA ÇALIK T, SEZGİN F (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 55 - 66.
Chicago ÇALIK Temel,SEZGİN Ferudun Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 13, no.1 (2005): 55 - 66.
MLA ÇALIK Temel,SEZGİN Ferudun Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.13, no.1, 2005, ss.55 - 66.
AMA ÇALIK T,SEZGİN F Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2005; 13(1): 55 - 66.
Vancouver ÇALIK T,SEZGİN F Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2005; 13(1): 55 - 66.
IEEE ÇALIK T,SEZGİN F "Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim." Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13, ss.55 - 66, 2005.
ISNAD ÇALIK, Temel - SEZGİN, Ferudun. "Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim". Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 13/1 (2005), 55-66.