Yıl: 2005 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 177 - 184 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme

Öz:
Bu makalede, aktif öğrenmenin önemi üzerinde durulmuş, küçük ve büyük öğrencilerin sınıflarında kullanılması gerektiği vurgulanmıştır. Özellikle öğretmen yetiştiren kurumlarda öğretmen adaylarına aktif öğrenme deneyimi kazandırmanın onların gelecekteki sınıflarında aktif öğrenme yöntemlerini kullanma sıklığını arttıracağı ifade edilmiştir.
Anahtar Kelime: aktif eğitim öğretim öğretmen eğitimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Active Learning in Teacher Training

Öz:
In this article, the importance of active learning is highlighted, the necessityof using it in classes of young and older students is stressed.Especially in teacher training institutions , it’s stated that making the teacher trainees gain active learning experience will increase the frequency of using active learning techniques in their future classes.
Anahtar Kelime: teacher education active training teaching

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar,E. Filiz., 1999, İlköğretimde Sınıf İçi İletişimin Etkileşim Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bonwell ,C.C and Eison, J., 1991, Active Learning: Creating Excitement in The Classroom. Eric Digest.
  • Bonwell ,C.C and Sutherland,T.E .(Ed)., 1996, Using Active Learning in College: A Range of Optionsfor Faculty .San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Carr, A., D, Jonassen ,M, Litzinger ve R, Marra, 1998, “Good Ideas to Educational Revoluation: The Role of Systemic Change in Advancing Situated Learning, Constructivism and Feminist Pedagogy” Educational Technology V.38, n.1, Jan-Feb: 5-15.
  • Clements, Dougles. H., 1997), “(Mis) Constructing Constructivism”. Teaching Children Mathematics. V.14, N.4: 198-200.
  • Demirel, Ö. ve Ün ,K., 1987, Eğitim Terimleri. Şafak Matbaası. Ankara.
  • Felder,R.M and Brent,R.B., 1997, “Effective Teaching Workshop”, North Caoline State University. http://www.ncsu.edu/felder-public/Workshops.html.(27.10.1999).
  • Gömleksiz, M., 1993, .Kubaşık Öğrenme Yöntemi İle Geleneksel Yöntemin Demokratik Tutumlar ve Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Adana
  • Gözütok,F.D.,1988,ÖğretmenEğitiminde Meslek Formasyonu Öğretiminin Öğretim Elemanı Davranışlarına Yansıması. Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Ankara.
  • Gür, H., 1998, Matematik Öğretmen Adayının “Aktif Öğrenme” Metodunu Kullanarak Matematiği Öğretmeyi Öğrenmesi. http//www.yok.gov.tr./ egfak/ hgur.html.(29.3.2004)
  • Gürşimşek,I., 1998, “Öğretmen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar”. Hacettepe Üniversitesi Dergisi 14:25-28.
  • Harmin, M. 1994, Inspiring Active Learning: A Handbook For Teachers. Alexandria,Virginia: ASCD.
  • Lubbers. C.A and Gorcyca ,D.A.,1997, “Using Active Learning in Public Relations Instructions: Demographic Predictors of Faculty Use”. Public Relations Rewiev. V.23, N.1:67-80.
  • Modell, Harold I., 1996, “Preparing Students To Participate In An Active Learning Environment”. Advances Phsiology Education V.15,N.1:69-77.
  • Perkins, D., 1999, The Many Faces of Constructivism. Educational Leadership, November.
  • Silberman, M., 1996, Active Learning:101 Strategies to Teach Any Subject. Massachusetts: Allyn and Bacon.
  • Simons, P.R.J., 1997, “Definitions and Therories Active Learning”. Stern,D.and Huber,G.L.(Ed). Active Learning for Students and Teachers: Report From Eight Countries. Paris: OECD.
  • Taşpınar, M., 1998, “Modüler Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi”. Eğitim ve Bilim. Cilt.22,Sayı.108.
  • Ward, D.R and Tiessen, E. L., 1997, Adding Educational Value To The Web: Active Learning with Alive Pages. Educational Technology/September-October.
APA Mentiş Taş A (2005). Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. , 177 - 184.
Chicago Mentiş Taş Ayşe Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. (2005): 177 - 184.
MLA Mentiş Taş Ayşe Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. , 2005, ss.177 - 184.
AMA Mentiş Taş A Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. . 2005; 177 - 184.
Vancouver Mentiş Taş A Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. . 2005; 177 - 184.
IEEE Mentiş Taş A "Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme." , ss.177 - 184, 2005.
ISNAD Mentiş Taş, Ayşe. "Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme". (2005), 177-184.
APA Mentiş Taş A (2005). Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 6(2), 177 - 184.
Chicago Mentiş Taş Ayşe Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 6, no.2 (2005): 177 - 184.
MLA Mentiş Taş Ayşe Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), vol.6, no.2, 2005, ss.177 - 184.
AMA Mentiş Taş A Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2005; 6(2): 177 - 184.
Vancouver Mentiş Taş A Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.). 2005; 6(2): 177 - 184.
IEEE Mentiş Taş A "Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme." Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.), 6, ss.177 - 184, 2005.
ISNAD Mentiş Taş, Ayşe. "Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme". Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.) 6/2 (2005), 177-184.