Yıl: 2008 Cilt: 12 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 189 - 212 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler

Öz:
Öğrencilerimizin derslerinde başarılı olması için, hepimizin bildiği gibi okulda aktarılan bilgilerin öğrenilmesi, öğrenilen bilgilerin kalıcılığının sağlanması için de konu üzerinde çalışma yapılması gereklidir. İnsanların bir şeyleri öğrenmesini ve o konu üzerinde çalışma yapmasını etkileyen psikolojik, sosyal ve fiziki faktörler vardır. Kısacası; bir eğitim ve öğretim etkinliğinin işe koşulan tüm unsurları, eğitim ve öğretim başarısını etkileyen temel değişkenlerdir. Bu çalışmada bu temel değişkenlerden, anket maddelerini oluşturan sorularımız kapsamına giren öğrenci kanaat ve gözlemlerine dayalı olarak mevcut duruma atıfta bulunmak amacıyla değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelime: öğretim etkinlikleri öğretim etkin öğretim öğrenme başarısı eğitim

Konular: İş Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri

-

Öz:
It is always necessary to learn the knowledge given by the teachers for the students to be successful as we all know and to succeed to be made enough study to make the learned knowledge permanent. There are many psychological, social and physical factors that influence the people while learning and studying on the subjects. Shortly, all the instruments and inputs to be put into account are the basic variables influencing the learning success. In our study, we evaluated the variables that are guestioned by our questionnaire according to the students’ beliefs, experiences and commands to give some information about the present situation.
Anahtar Kelime: education teaching activities teaching effective teaching learning achievement

Konular: İş Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Tekin, Halil. (2004). “Eğitim de Ölçme ve Değerlendirme”. Yargı Yayınevi, Ankara, s: 2 – 4.
  • Senemoğlu, N. (2005). “Gelişim Öğrenme ve Öğretim”, Gazi Kitapevi, Ankara, s: 10 – 25.
  • Bacanlı, H. (2005). “Gelişim ve Öğrenme”, Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara, s: 55.
  • Oktaylar, H. C. (2006). “KPSS Eğitim Bilimleri Sınava Hazırlık Kitabı”, Yargı Yayınevi, Ankara, s: 20 – 35.
APA SEVEN M, ENGİN A (2008). Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. , 189 - 212.
Chicago SEVEN MEHMET ALİ,ENGİN ALİ OSMAN Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. (2008): 189 - 212.
MLA SEVEN MEHMET ALİ,ENGİN ALİ OSMAN Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. , 2008, ss.189 - 212.
AMA SEVEN M,ENGİN A Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. . 2008; 189 - 212.
Vancouver SEVEN M,ENGİN A Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. . 2008; 189 - 212.
IEEE SEVEN M,ENGİN A "Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler." , ss.189 - 212, 2008.
ISNAD SEVEN, MEHMET ALİ - ENGİN, ALİ OSMAN. "Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler". (2008), 189-212.
APA SEVEN M, ENGİN A (2008). Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 189 - 212.
Chicago SEVEN MEHMET ALİ,ENGİN ALİ OSMAN Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12, no.2 (2008): 189 - 212.
MLA SEVEN MEHMET ALİ,ENGİN ALİ OSMAN Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.12, no.2, 2008, ss.189 - 212.
AMA SEVEN M,ENGİN A Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 12(2): 189 - 212.
Vancouver SEVEN M,ENGİN A Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 12(2): 189 - 212.
IEEE SEVEN M,ENGİN A "Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler." Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, ss.189 - 212, 2008.
ISNAD SEVEN, MEHMET ALİ - ENGİN, ALİ OSMAN. "Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler". Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12/2 (2008), 189-212.