Yıl: 2005 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 13 - 32 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma

Öz:
Bu çalışma, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenleri ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Daha spesifik olarak araştırmanın amacı, bütünleşik pazarlama iletişimi ve Türkiye İçecek Sektörü’ndeki uygulamalarını ampirik olarak test etmek ve bütünleşik pazarlama iletişimine bağlı olabilecek marka değeri ve şirket performansını değerlendirmektir. Bütünleşik pazarlama iletişimi ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemek için iki aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve içecek sektöründe uygulanmıştır. Birinci aşamada, kavramın ve kavrama yönelik temel niteliklerin daha iyi anlaşılabilmesi için keşfedici bir araştırma yürütülmüştür. İkinci aşamada ise, Reid (2002) tarafından geliştirilmiş olan ölçek ile hipotezler test edilmiştir. Veriler, anket formu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Çoklu Regresyon analizi sonuçlarına göre, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenlerinin şirket performansı ve marka değeri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelime: işletme performansı anket pazarlama iletişimi içecek endüstrisi Türkiye marka ederi görüşme bütünleşik pazarlama iletişimi

The Role of Integrated Marketing Communications' on Creating Brand Equity and its Effects on the Company Performance: An Empirical Research on Bevarage Sector

Öz:
This research documents a study of the components of integrated marketing communications associated with company performance. In particular, the research objective is to examine empirically the integrated marketing communications and its successful implementation in Turkish Beverage Comapanies as evidenced by successful company performance and brand equity, and to investigate variations in company performance which may be related to integrated marketing communications. In order to explore the relationship between integrated marketing communications and company performance, a two phase research design was adopted and conducted in Turkish Beverage Industry. First an exploratory phase was conducted in order to gain a clearer understanding of key issues. Second, Reid (2002) scale was used to test the hypothesis. Data generation was achieved through face to face interviews with a structered questionnaire. Regression analysis found a significant effect of the level of integrated marketing communications on the company performance and brand equity.
Anahtar Kelime: marketing communication beverage industry Turkey brand equity interview integrated marketing communication enterprises performance questionnaire

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aaker, David A. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing On The Value Of A Brand Name, New York: The Free Pres
  • Bozkurt, İzzet. (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: Media Cat Kitapları Cornelissen, Joep P. ve Lock, Andrew R. (2001). “The Appeal Of Integration: Managing Communications In Modern Organisations”, Marketing Intelligence&Planning, Vol. 19, No. 6: 425-431
  • Duncan, Thomas R., ve Everett, Stephen E. (1993). “Client Perceptions Of Integrated Marketing Communications”, Journal Of Advertising Research, Vol. 33, No. 3, 30-39
  • Fam, Kim Shyan (2000). “Differing Views And Use Of Integrated Marketing Communications, Findings From A Survey Of New Zealand Small Businesses”, Journal Of Small Business And Enterprise Development, Vol. 8, No. 3: 205-214.
  • Feldwick, Paul. (1996). “Do We Really Need Brand Equity?”, Marketing Research Today, Vol. 21, No. 2: 75-79
  • Harris, L. (1997). “A Study of Organizational Culture Factors Associated with Market Orientation”, Unpublished Ph.D Thesis, Cardif Business School, University of Wales Haynes, Andy; Lackman, Conway; ve Guskey, Andrey. (1999). “Comprehensive Brand Presentation: Ensuring Consistent Brand Image”, The Journal Of Product And Brand Management, Vol. 8, No. 4: 286-300
  • Jooyoung, Kim ve Morris, John D. (2003). “The Effect Of Advertising On The Market Value Of Firms: Empirical Evidence From The Super Bowl Ads”, Journal Of Targeting, Measurement And Analysis For Marketing, Vol. 12, No. 1: 53-64
  • Kamakura, Wagner A. ve Russell, G. J. (1991). “Measuring Consumer Perceptions Of Brand Quality With Scanner Data: Implications For Brand Equity”, Marketing Science Institute Report, No. 91: 122
  • Kitchen, Philip J. ve Schultz, Don E. (2003). “Integrated Corporate And Product Brand Communication (1)”, Advances In Competitiveness Research, Vol. 11, No. 1: 66-80
  • Kotler, Philip. (2003). Marketing Management, New Jersey: Prentica Hall, International Eleventh Edition Lassar, Walfried; Mittal, Banwari; ve Sharma, Arun. (1995). “Measuring Customer Based Brand Equity”, Journal Of Consumer Marketing, Vol. 12, No. 4: 11-19
  • Linton, Ion ve Morley, Kevin. (1995). Integrated Marketing Communication, Oxford: Butterworth-Heinemann Nunnally, J. (1967). Pschometric Theory, McGraw-Hill Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine. (2003). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: Media Cat Kitapları, 2.Baskı Pickton, David ve Hartley, Ben (1998). “Measuring Integration: An Assesment Of The Quality Of Integrated Marketing Communications”, International Journal Of Advertising, November: 447-465
  • Pitta, Dennis A. ve Katsanis, Lea Prevel. (1995). “Understanding Brand Equity For Successful Brand Extension”, Journal Of Consumer Marketing, Vol. 12, No. 4: 51-64
  • Proctor, Tony, ve Kitchen, Philip J. (2002). “Communication In Postmodern Integrated Marketing”, Corporate Communications, Vol. 7, No. 3: 144-154
  • Reid, Mike (2002). “Building Strong Brands Through The Management Of Integrated Marketing Communications”, International Journal Of Wine Marketing, Vol. 14, No. 3: 37-53 Schreuer, Richard. (2000). “To Build Brand Equity Marketing Alone Is Not Enough”, Strategy&Leadership, 16-20
  • Schultz, Don E.; Tannenbaum, Stanley L.; ve Lauterborn, Robert F. (1993). Integrated Marketing Communications, Chicago: NTC Business Boks Wood, Lisa. (2000). “Brands And Brand Equity: Definition And Management”, Management Decision, Vol. 38, No. 9: 662-669
  • Yarbrough, John F. (1996). “Putting the Pieces Together”, Sales&Marketing Management, September: 11-13
APA KORKUT Ö, AKYOL A, ALTAŞ D (2005). Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. , 13 - 32.
Chicago KORKUT Özgür İlyas,AKYOL AYŞE,ALTAŞ DİLEK Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. (2005): 13 - 32.
MLA KORKUT Özgür İlyas,AKYOL AYŞE,ALTAŞ DİLEK Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. , 2005, ss.13 - 32.
AMA KORKUT Ö,AKYOL A,ALTAŞ D Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. . 2005; 13 - 32.
Vancouver KORKUT Ö,AKYOL A,ALTAŞ D Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. . 2005; 13 - 32.
IEEE KORKUT Ö,AKYOL A,ALTAŞ D "Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma." , ss.13 - 32, 2005.
ISNAD KORKUT, Özgür İlyas vd. "Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma". (2005), 13-32.
APA KORKUT Ö, AKYOL A, ALTAŞ D (2005). Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 13 - 32.
Chicago KORKUT Özgür İlyas,AKYOL AYŞE,ALTAŞ DİLEK Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no.2 (2005): 13 - 32.
MLA KORKUT Özgür İlyas,AKYOL AYŞE,ALTAŞ DİLEK Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.7, no.2, 2005, ss.13 - 32.
AMA KORKUT Ö,AKYOL A,ALTAŞ D Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005; 7(2): 13 - 32.
Vancouver KORKUT Ö,AKYOL A,ALTAŞ D Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005; 7(2): 13 - 32.
IEEE KORKUT Ö,AKYOL A,ALTAŞ D "Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma." Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, ss.13 - 32, 2005.
ISNAD KORKUT, Özgür İlyas vd. "Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektörüne Uygulamalı Bir Araştırma". Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/2 (2005), 13-32.