Yıl: 2005 Cilt: 6 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 61 - 70 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma

Öz:
Özet: İşletmelerin idari alanda istihdam etmek isteyecekleri kişilerin, üniversite öğrenimi esnasında yönetim ve organizasyon eğitimi ile ilgili olarak almış oldukları dersler ve içerikleri büyük bir önem arz etmektedir. Çünkü işletmeler, belirli yönetim ve organizasyon ders veya içeriklerini almış olan elemanları idari pozisyonlarda istihdam etmek isteyeceklerdir. Bu çalışmada da, üniversitelerin İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri İşletme Bölümlerindeki mevcut Yönetim ve Organizasyon ders ve içeriklerinin hangi düzeyde verildiği, ders ve içeriklerinin belirlenmesinde nasıl bir yöntem izlendiği ve bu konuda üniversite-sanayi işbirliğinin gerekliliği hususlarına yer verilecektir. Çalışmanın sonuçlan ise, bazı yönetim ve organizasyon dersleri veya konularının gerekli düzeyde verilmediği ve bu derslerin içeriklerinin belirlenmesinde farklı kriterlerin kullanıldığı ama özellikle üniversite mezunlarını istihdam eden işletmelerin taleplerinin dikkate alınmasının gerekliliğine işaret etmektedir.
Anahtar Kelime: örgütsel yönetim iktisadi ve idari bilimler fakültesi üniversite-sanayi işbirliği yönetici eğitimi anket işletme yönetimi müfredat Türkiye üniversite eğitimi organizasyon ve yönetim ders içeriği öğretim üyeleri

A Research on the Determination of the Content and Level of Management and Organization Courses Given at the Management Departments of Universities

Öz:
Abstract: This study highlights the importance of management and, organization courses given at the management departments of Universities in Turkey. And also, this study dims to examine the management and organization courses given at the management departments of Universities in Turkey to determine the extend of these courses and assess whether Universities providing Management and Organization courses should take into account the needs of companies. The results of this study tends to suggest that the content of certain Management and Organization courses provided at the management departments of Universities are not required level and Universities should consider the needs of the companies employing the university graduates when determining the content of the Management and Organization courses.
Anahtar Kelime: Turkey university education organization and management course content faculty organizational management faculty of economics and administrative sciences university-industry cooperation management education questionnaire business management curriculum

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • [1] Bovee, C.L.; Thill, J.V.; Wood, M.B. & Dovel, G.P. (1993). Management, New York: McGraw-Hill Inc.
  • [2] Werner, I. (1997). Liderlik ve Yönetim. İstanbul: Rota Yayınları.
  • [3] Certo, S.C. (1994). Modern Management. 6th Ed. Boston: Allyn and Bacon.
  • [4] Koçel, T. (1999). İşletme Yöneticiliği. 7. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • [5] Belbez, C. (1997). İyi Bir Yönetici Güç ve Enerji Kaynağıdır. Anahtar Dergisi, 102, 5-6.
  • [6] Apay, A. & Kılıç, R. (1997). Eğitim Programlarında Toplam Kalite Uygulamaları. Yüksek Öğretimde Sürekli Kalite İyileştirme. (Ed.: Çoruh, M.). Ankara: Haberal Eğitim Vakfı.
  • [7] Hatiboğlu, T. (1995). Yüksek Öğretim Mevzuatı. 2.Baskı. Ankara: Selvi Yayınevi.
  • [8] Özgen, H. (1992). Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Geliştirilmesine İlişkin Bir Yaklaşım. İşletme Yönetiminde Güncel Konular-1. (Ed.: Özgen, H.). Çukurova Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü, Yayın No:l.
  • [9] Remington, S.; Guidry, J.A.; Budden, M.C. & Taner, J.R. (2000). When Were The Good Old Day? Revisiting Perceptions of Marketing Students' Prior Preparation. Journal of Marketing Education, 22(3), 188-198.
  • [10] Moser, C.E. & Kalton, G. (1979). Survey Methods in Social Investigation. 3rd Ed. England: Darmouth Publishing Co. Ltd.
  • [11] Siegel, S. (1956). Non-parametric Statistics for the Behavioural Sciences. New York: McGraw Hill.
  • [12] Bayrak, S. (1999). Yüksek Öğretimde Aktif Eğitim: Bilgi Toplumunda Kaliteli Eğitim Modeli Olarak Aktif Eğitim. Yüksek Öğretimde Toplam Kalite Yönetimi Prensiplerinin Uygulanması. (Ed.: Çoruh, M.). Ankara: Haberal Eğitim Vakfı.
  • [13] Doğan, Z. & Çürük, T. (2001). Üniversitelerde Muhasebe Ders ve İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD), 9, 30-41.
APA DOĞAN S, TÜRK M (2005). Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. , 61 - 70.
Chicago DOĞAN SELEN,TÜRK Murat Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. (2005): 61 - 70.
MLA DOĞAN SELEN,TÜRK Murat Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. , 2005, ss.61 - 70.
AMA DOĞAN S,TÜRK M Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. . 2005; 61 - 70.
Vancouver DOĞAN S,TÜRK M Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. . 2005; 61 - 70.
IEEE DOĞAN S,TÜRK M "Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma." , ss.61 - 70, 2005.
ISNAD DOĞAN, SELEN - TÜRK, Murat. "Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma". (2005), 61-70.
APA DOĞAN S, TÜRK M (2005). Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. ÖNERİ, 6(24), 61 - 70.
Chicago DOĞAN SELEN,TÜRK Murat Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. ÖNERİ 6, no.24 (2005): 61 - 70.
MLA DOĞAN SELEN,TÜRK Murat Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. ÖNERİ, vol.6, no.24, 2005, ss.61 - 70.
AMA DOĞAN S,TÜRK M Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. ÖNERİ. 2005; 6(24): 61 - 70.
Vancouver DOĞAN S,TÜRK M Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma. ÖNERİ. 2005; 6(24): 61 - 70.
IEEE DOĞAN S,TÜRK M "Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma." ÖNERİ, 6, ss.61 - 70, 2005.
ISNAD DOĞAN, SELEN - TÜRK, Murat. "Üniversitelerde Yönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı Ders İçeriklerinin Verilme Düzeyi ve Belirlenme Şeklinin Tesbitine İlişkin Bir Araştırma". ÖNERİ 6/24 (2005), 61-70.