Yıl: 2006 Cilt: 2006 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 251 - 257 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar

Öz:
Bu araştırma Ankara ve Malatya ilerinde okulöncesi egitim kurumlanna giden 6 yaş çocuklarının ögretmenlerinin fen egitimine karşı tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın ömeklem grubunu Ankara ve Malatya illerinde resmi ve özel anasınıflarında/anaokullarında 6 yaş grubu çocuklarıyla çalışan 160 ögretmen oluşturmuştıır.Ögretmenlerin fen egitimine karşı tutumlarını belirlemek için Hyung-Sook-Cho ve arkadaşları (2003) tarafından geliştirilen "Okul Öncesi Ögretmcnlerinin Fen Egitimine Karşı Tutum Ölçegi" kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 13 paket programı ile t testi, tek yönlü varyans analizi ve çoklu karşılaştırma testlerinden LSD testi analizleri yapılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda ögretmenlerin ögrenim düzeyleri, hizmet içi egitim almaları ve çalıştıkları illere göre anlamlı sonuçlar ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime: Malatya fen eğitimi Ankara okul öncesi eğitim öğretmen tutumları okul öncesi öğretmenleri çocukluk

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akman, B. Üstün E. Güler, T (2003).6 Yaş Çocuklarının Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 11- 14
  • Aktaş-Amas, Y. (2002). Okul öncesinde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 6,7, s. 1-8.
  • Ayvacı, H.Ş., Devecioğlu,Y. & Yiğit, N.(2002). Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen ve Doğa Etkinliklerindeki Yeterliliklerinin Belirlenmesi, http://www.fedu.metu.edu.tr/utbmek- 5/b_kitabl/PDF/ogretmen yetiştirme /bildiri/t277 .pdf. (2
  • Cho, H. Kim, J. Choi, D.H(2003). Eaarly Childhood Teachers' Attitudes Toward Science Teaching: A Scale Validatİon Study. Educatİonal Research Quarterly 27.2 33-42
  • Faulkner-Schneider, L. A (2005). Child care teachers' attitudes, beliefs, And knowledge regarding science and theiImpact on early childhood learning opportunitİtesbachelor of science ,University of Oklahoma, Norman, Oklahoma
  • Frost, J. (1997). Creativing in primary science. Open University Press, U.S.A. Harlan. J .D. ve Rivkin, M.S (2000). Science experiences for the early childhood years: An Integrated Approach (7 th ed.). Prentice Hall. Ohio
  • Lind,K.K. (2000). Exploring science in early childhood education (3rd.ed.) Delmar. Albany
  • Martin,DJ (2001). Construcyion early childhood science.Delmar, Albany
  • Şahin, F.(l996). Okulöncesi Öğretmenlerinin Kullandıkları Metotların Tespiti, II. Ulusal Eğitİm Sempozyumu Bildirileri, 74-92, İstanbul.
  • Wilson,R. (2002). Promoting the development of scientific thinking. http://www.earlychildhood.com/Articles/
APA ÜNAL M, AKMAN B (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. , 251 - 257.
Chicago ÜNAL Merve,AKMAN Berrin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. (2006): 251 - 257.
MLA ÜNAL Merve,AKMAN Berrin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. , 2006, ss.251 - 257.
AMA ÜNAL M,AKMAN B Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. . 2006; 251 - 257.
Vancouver ÜNAL M,AKMAN B Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. . 2006; 251 - 257.
IEEE ÜNAL M,AKMAN B "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar." , ss.251 - 257, 2006.
ISNAD ÜNAL, Merve - AKMAN, Berrin. "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar". (2006), 251-257.
APA ÜNAL M, AKMAN B (2006). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006(30), 251 - 257.
Chicago ÜNAL Merve,AKMAN Berrin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2006, no.30 (2006): 251 - 257.
MLA ÜNAL Merve,AKMAN Berrin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2006, no.30, 2006, ss.251 - 257.
AMA ÜNAL M,AKMAN B Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 2006(30): 251 - 257.
Vancouver ÜNAL M,AKMAN B Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 2006(30): 251 - 257.
IEEE ÜNAL M,AKMAN B "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006, ss.251 - 257, 2006.
ISNAD ÜNAL, Merve - AKMAN, Berrin. "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Gösterdikleri Tutumlar". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2006/30 (2006), 251-257.