Yıl: 2008 Cilt: 7 Sayı: 5 Sayfa Aralığı: 429 - 434 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri

Öz:
AMAÇ: Bu çalışmada, hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. YÖNTEM: Tanımlayıcı olan bu çalışma, 1-31 Mayıs 2007 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, hemşirelik yüksek okulu öğrencileri oluşturmuş olup, toplam 323 öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin toplanmasında Zaman Yönetimi Envanteri (ZYE) kullanılmıştır. Veri analizleri için yüzdelik ölçüleri, Kruskal Wallis, Anova, Mann-Whitney, iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi ve Spearman’s korelasyon analizi kullanılmıştır..BULGULAR: Öğrencilerin zaman yönetimi envanterinden aldıkları toplam puan minumum 46 maximum 127 olup, ortanca 90, ortalama ise 89.41±12,71’dir. Öğrencilerden yaşı yüksek olan grubun diğer gruba göre ZYE toplam puanları yüksektir. Akademik başarı ile toplam ZYE puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı korelasyon bulunmuştur. SONUÇ: Öğrencilerin zaman planlama konusunda kendilerini geliştirmeye ihtiyacı vardır. Yaşı büyük olan öğrenciler daha iyi zaman yönetim becerisine sahiptir. ZYE puanı artıkça akademik başarısı puanı da artmaktadır.
Anahtar Kelime: Konu ile ilgili istatistikler Öğrenciler, hemşirelik Epidemiyolojik metotlar Veri toplama Zaman kullanımı

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik

Time management skills of nursing students

Öz:
AIM: The purpose of this research was to determine time management skills of nursing students. METHOD: Time Management Inventory and the form that has been developed via screening the literatures by researcher were used gather data. The descriptive study was carried out between the 1st May 2007 and 31st May 2007. The research population of this study constituted nursing students in a Nursing School in Turkey. The sample was consisted of 323 students. Statistical analysis was made using Mann-Whithey U test, One-way ANOVA, Kruskal-Wallis variance analysis, Sperman’s correlation analysis. RESULTS: Nursing student’s total time management points were minimum 46 maximum 127 and median is 89.41±12.71. Total time management points were higher at older age group than the other group. There was a significant correlation between total time management points and academic achievement of nursing students. CONCLUSİON: Nursing students needs progress about time planing. Students who are older age had better time management skills. As the total time management point increased also academic achievement point increased.
Anahtar Kelime: Statistics as Topic Students, Nursing Epidemiologic Methods Data Collection Time Management

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük: http://www.tdk.gov.tr/ [Erişim Tarihi: 22.05.2007].
  • 2._Zamansızlık_ve_Kader_Gerçeği:_http://www.bilima rastirmavakfi.org/html2/yayinlar/zamansizlikvekad er.html_[Erişim Tarihi:03.08.2007].
  • 3. Gayef A, Sur H, Demiray ST, İşçi E, Şener S. Hastane Yöneticileri Açısından Zamanı Anlamı ve Etkili Zaman Yönetiminin Esasları: http://www.sabem.saglik.gov.tr/Akademik_Metinle r/goto.aspx?id=3070[Erişim_Tarihi:_03.08.2007].
  • 4. Yılmaz A, Aslan S. Örgütsel Zaman Yönetimi: C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2002; 3(1):25-46.
  • 5. Akatay A. Örgütlerde Zaman Yönetimi: http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makal eler%5CAyten%20AKATAY%5C281_300.pdf [Erişim Tarihi: 22.05.2007].
  • 6. Sayan İ. Yönetici Hemşirelerde Zaman Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul. Marmara Üniversitesi. 2005.
  • 7. Erdul G. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri İle Kaygı Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Bursa. Uludağ Üniversitesi.2005.
  • 8. Fidan N. Okulda Öğrenme ve Öğretme, Ankara. Alkım;1996, p. 207-208.
  • 9. Alay S, Koçak S. Validty and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 22: 9-13.
  • 10. Alay S. Relationship Between Time Management and Academic Achivement of Selected University Students. Yüksek Lisans Tezi. Ankara. ODTÜ.2000.
  • 11. Demirtaş H, Özer N. Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2007; 2(1).
  • 12. Britton BK, Tesser A. Effects of time management practices on college grades. Journal of Educational Psychology. 1991; 83(3): 405–410.
  • 13. Trueman M, Hartley J. A Comparison Between The Time-Management Skills and Academic Performance of Mature and Traditional-Entry University Students. Higher Education. 1996;32(2): 199-215.
APA Basak T, UZUN Ş, Arslan F (2008). Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. , 429 - 434.
Chicago Basak Tulay,UZUN Şenay,Arslan Filiz Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. (2008): 429 - 434.
MLA Basak Tulay,UZUN Şenay,Arslan Filiz Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. , 2008, ss.429 - 434.
AMA Basak T,UZUN Ş,Arslan F Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. . 2008; 429 - 434.
Vancouver Basak T,UZUN Ş,Arslan F Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. . 2008; 429 - 434.
IEEE Basak T,UZUN Ş,Arslan F "Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri." , ss.429 - 434, 2008.
ISNAD Basak, Tulay vd. "Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri". (2008), 429-434.
APA Basak T, UZUN Ş, Arslan F (2008). Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 7(5), 429 - 434.
Chicago Basak Tulay,UZUN Şenay,Arslan Filiz Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 7, no.5 (2008): 429 - 434.
MLA Basak Tulay,UZUN Şenay,Arslan Filiz Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, vol.7, no.5, 2008, ss.429 - 434.
AMA Basak T,UZUN Ş,Arslan F Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni. 2008; 7(5): 429 - 434.
Vancouver Basak T,UZUN Ş,Arslan F Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni. 2008; 7(5): 429 - 434.
IEEE Basak T,UZUN Ş,Arslan F "Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri." TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 7, ss.429 - 434, 2008.
ISNAD Basak, Tulay vd. "Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri". TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 7/5 (2008), 429-434.